Toon posts:

Budget WoW PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een budget van iets meer dan 500 euro voor een pc,
ik speel eigenlijk maar 2 games, World of Warcraft en Counterstrike Source. Mijn vorige pc is kapot en ik heb dus een nieuwe nodig. het volgende heb ik uitgezocht.

Het Systeem:

Geheugen: Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x512MB) Dual Channel Kit €108,40
HDD: WD 160GB SATA II 7200RPM 8MB Caviar SE (WD1600JS) €55.50
Proccessor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939. 2.2GHz. 1MB. Boxed) €91,20
Graka: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI-I) EN7600GT/2DHT €151,70
Voeding: Tagan TG380-U01. 380W (ATX) €52,95
Moederbord: MSI K8N Neo4-F. nForce4 (PCI-e. Sound. LAN. SATA. RAID) €60,30
Totaal: €518,00

een aantal onderdelen uit mijn oude pc gebruik ik nog een keer: Behuizing, Optische drives, Randapperatuur
ik speel in een niet zo heel hoge resolutie: 1024*768.

Uitleg bij keuzes:
Geheugen:

1g leek me genoeg en meer past niet in me budget, voor wow is meer geheugen lekkerder dus ik wil niet lager gaan dan 1g. Kingston heb ik altijd gehad en niksmis mee.

HDD:
160 moet genoeg zijn en Western Digital is ook een goed merk, meer neit over de hdd eigenlijk.

Proccessor:
de AMD socket 939 valt binnen mijn budget en de 3700+ lijkt mij geschikt door de grotere l2 cache. nog niks slechts gehoort over deze processor.

Graka:
7600GT heeft een goede prijs/prestatie en paste binnen mijn budget, ik denk dat ik met mijn resolutie zeker geen problemen moet hebben met wow en css. Asus is ook niks mis mee maar als er een andere wordt aangeraden voor dezelfde prijs zal ik daar zeker naar kijken.

Voeding:
Tagan is een goed A merk en 380w lijkt me genoeg voor dit systeem.

Moederbord:
absoluut geen ervaring met MSI en ik ben ook onzeker over dit mobo, hij past binnen me budget en werd aangeraden door een vriend.
als iemand hier ervaring mee heeft zou ik dat graag horen.

De rest heb ik thuis allemaal,
ik ga het systeem ook zelf in elkaar zetten.
als iemand suggesties heeft of een geheel ander (beter) systeem voor ongeveer 500 euro hoor ik het graag.

bedankt,
Frank

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 00:20 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
Het socket dat je kiest voor je processor is verouderd, je kan beter voor am2 gaan of misschien voor de goedkoopste core 2 duo van intel de E6300. Ik denk dat die miss te duur is. Maar dan iig voor am2 van amd en dan ook meteen ddr2 geheugen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ten eerste: Geen PC2700 geheugen, dat is een serieuze bottleneck zo.

Verder opzich geen slecht systeem, voldoet voor WoW en CS.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
voor de toepassing die je wilt doen is dit een perfecte pc. Mischien dat de onderdelen goedkoper kunnen door bij meerdere webwinkel te kijken en vergelijken maar kwa onderdelen zit je goed.
De spellen zullen goed lopen met alle settings op high

• RoD
  • Niet online

RoD

whiplash1990 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:25:
Het socket dat je kiest voor je processor is verouderd, je kan beter voor am2 gaan of misschien voor de goedkoopste core 2 duo van intel de E6300. Ik denk dat die miss te duur is. Maar dan iig voor am2 van amd en dan ook meteen ddr2 geheugen.
Die is alsnog 180 euro, en dan moet er nog een duur moederboard bij, dat kan nooit uit.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 13:38

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Je gebruikt denk ik je oude kast want die zie ik niet in de opsomming.
En kijk eens bij Cool-Prices, daar hebben ze een hele serie RMA borden.
Scheelt een stuk in prijs en ach als het voor je zelf is heb je dan een I/O shield
nodig. Kabels e.d. heb je denk ik al, alleen een SATA kabeltje misschien niet.

http://www.cool-prices.nl/index.php/13,artId--6154

Maar dat is wel los te krijgen...

Net systeem denk ik voor wat je ermee gaat doen.

[ Voor 75% gewijzigd door bonus op 28-10-2006 16:35 . Reden: Typo ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen moet dus anders,
deze pc is een soort van tussen pc voor een jaartje dus s939 maakt niet hel veel uit.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
offtopic:

wat is er dan gebeurd met je oude pc?

Verwijderd

persoonlijk snuffel ik altijd ff rond in V&A en dat is cker altijd de moeite waard..!!!
ik zou zeggen neem eens een kijkje...en bespaar geld..en de meeste tweakers doen goed merk spul weg..voor een mooi prijsje..

suc6

Verwijderd

Topicstarter
me mobo is overleden dankzij mijn voeding...

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou nu voor een reepje van 1Gb gaan en dan zodra je weer centen hebt voor nog een reepje (wat kost dat tegenwoordig nou nog?) er nog een reepje bij plaatsen. WoW heeft toch echt zin in 2GB!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
hoezo am2 duurder? Je kan toch voor ongeveer hetzelfde geld een am2 pc samenstellen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Niet echt waar, het draait hier goed met 1,280GB :) Vrijwel geen haperingen tijdens het spel en ik draai med/high.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit lezen WOW te spelen op 300 euro? scheelt weer een hoop reacties.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik las net in een user revieuw dat 1 op de 3 WD 160 caviar kapot is binnen een half jaar?
weet iemand daar iets van?

bedankt voor alle reacties zo snel trouwens :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:48:
hoezo am2 duurder? Je kan toch voor ongeveer hetzelfde geld een am2 pc samenstellen?
ik heb ook met am2 geprobeerd maar dan kwam ik duurder uit en aangezien het een tussensysteem is hoef ik niet echt up te graden.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zou je aanraden 2GB te nemen qua geheugen. 1GB werkt op zich al lekker, maar in hele drukke gebieden is meer geheugen gewoonweg een droom. :) Ik merkte in ieder geval heel veel verschil tussen 768MB en 1,5GB ;)

De videokaart is prima. Een 7600GT kan een 6800GT al outperformen. In ieder geval heb ik een MSI 7600GT (passief gekoeld ook) en het werkt prachtig met elk spel wat ik heb.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf ook liever 2g aan geheugen maar dat laat mijn budget niet toe, het bedrag wat ik nu heb is echt het maximale

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:58:
ik las net in een user revieuw dat 1 op de 3 WD 160 caviar kapot is binnen een half jaar?
weet iemand daar iets van?

bedankt voor alle reacties zo snel trouwens :)
Ik weet zo niet of het 1 op de 3 is maar ik had er een die constant uitviel en veel te heet werd, die is gesneuveld maar als je zoekt zie je aardig veel die dit probleem hebben, zou eerder voor een samsung spinpoint gaan is ook lekker stil.

Verwijderd

Outerspace schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:49:
[...]

Niet echt waar, het draait hier goed met 1,280GB :) Vrijwel geen haperingen tijdens het spel en ik draai med/high.
ja, met 1280 GB is het wel te doen, hoe krijg jij dat trouwens in je pc? :P

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:54:
[...]

ja, met 1280 GB is het wel te doen, hoe krijg jij dat trouwens in je pc? :P
Zie de ',' ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
dat past niet op de mobo maar ook niet op in de kast :P

ff ontopic, weet iemand een goedkopere winkel? bij azerty verkopen ze geen 3700+

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik kocht al mijn spul bij komplett.nl. Qua prijzen vielen ze wel mee en ze hebben een brede assortiment. Ik geloof dat ze een 3700+ hebben. Misschien 1 eurootje duurder dan azerty.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:14:
dat past niet op de mobo maar ook niet op in de kast :P

ff ontopic, weet iemand een goedkopere winkel? bij azerty verkopen ze geen 3700+
http://tweakers.net/pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
is dat MSI moederbord goed ?
ik heb geen ervaring met MSI maar het lijkt me wel betrouwbaar....

Verwijderd

Topicstarter
Cool-Prices heeft hele goedkope moederborden maar ze hebben maar 1 maand garrantie en zijn OEM, zijn deze wel betrouwbaar en welke kabeltjes heb ik dan nodig? mischien wil ik er zo een nemen om kosten te besparen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:43:
Even reviews kijken.
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:24:
Cool-Prices heeft hele goedkope moederborden maar ze hebben maar 1 maand garrantie en zijn OEM, zijn deze wel betrouwbaar en welke kabeltjes heb ik dan nodig? mischien wil ik er zo een nemen om kosten te besparen.
Ze zullen niet uit elkaar vallen zodra je ze krijgt. Maar je hebt dus maar een maand garantie. Met wat pech zit je binnen korte tijd met een defect mobo. Dat risico loop je dus. Ik zou persoonlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te gaan zitten. Kabeltjes, hangt er vanaf wat je aan wil sluiten. Sata hdd? -> Sata kabel.. dat soort dingen. Moet je dus even voor jezelf bedenken.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:43:
Ik heb zelf een MSI K8N Neo4-F in mijn nieuwe systeem, dus precies hetzelfde als wat je nu in je lijstje hebt staan. Ik zou zeggen: Go for it. Het werkt prima, het doet z'n ding, en ik heb er absoluut geen klachten over. Dus, ja, het lijkt me wel goed. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
MSI is idd niks mis mee lijkt me. Ik heb hier ook nog een MSI bordje in een 4.5 jaar oude PC en nooit problemen mee. Alleenwil diezelfde hier niet overclocken, maar dat kan ook wel eens komen door het AMD Athlon XP 1800+ Palimino heethoofd model.

Verwijderd

Ze hebben bij cool-prices asus-a8n sli mobo's in de aanbieding voor 30 en 40 euro, is dat mssn iets voor jou?

Edit1: mssn alle replies even lezen :( .

Ik heb zo'n bordje bij cool-prices gekocht en ik ben er erg blij mee. Er zit echter geen i/o shield bij dus die moet je ergens anders vandaan halen (alternate bijvoorbeeld)

Edit2:
Zorg wel dat je van te voren de chipset drivers etc gedownload hebt, want bij mij was windows xp (zonder sp's e.d.) niet erg stabiel.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 09:59 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Over die E6300, je hebt er helemaal geen duurder mobo voor nodig hoor!
Asrock Dual-VSTA,

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-10-2006 10:07 ]

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1