[XP] PC start alleen op na CHKDSK

Pagina: 1
Acties:

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:55

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Topicstarter
Hallo,

M'n pc start alleen nog maar op nadat ik met de Recovery Console CHKDSK /R heb uitgevoerd.
Als ik hem aanzet blijft hij hangen bij het laden van XP, het balkje loopt niet meer door. Als ik hem dan opnieuw opstart, naar de Recovery Console ga en CHKDSK uitvoer, start hij weer goed op, kan ik weer een dagje goed werken. Maar als ik hem dan wil restarten begint het weer opnieuw, hij blijft hangen bij het laden van XP. Zo gaat het verhaaltje dus door, hij start alleen na CHKDSK.

Ik dacht zelf dat het misschien aan de hardeschijf lag, maar volgens de S.M.A.R.T. data is er niks mis mee. Ram geheugen is ook goed volgens memtest. Als ik CHKDSK in XP uitvoer geeft hij aan dat er fouten zijn, deze kan hij alleen niet repareren, dat moet gebeuren als hij een volgende keer opstart (wat dus niet gaat, want dat loopt ie weer vast!)

M'n specs:
MSI K7N2 Delta-L
AMD Athlon XP 2000
Samsung SP0842N
ATI Radeon 9250

Verwijderd

Ik zou toch maar ernstig gaan twijfelen over de integriteit van de data op de harddisk.
Deze gaat waarschijnlijk binnenkort overlijden.

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Topicstarter
Ik zit net wat te kijken met HD Tune, daar staat de Health de "Reallocated Sector Count" in het geel.
En omdat een screenshot meer zegt dan 1000 woorden :P
Is er nog iets aan te doen of kan ik het beste morgen naar de winkel en een nieuwe schijf halen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1b92a9e64c5e35c94d598164614fa971/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door royco_100 op 29-10-2006 13:37 ]

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Topicstarter
/me royco100 geeft z'n topic een schop Niemand een idee erover?

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-03 23:33
haal data erraf, repartition je schijf (compleet) en formateer hem standard, en niet snel.
want binnen kort ben je al je data kwijt! (eigen ervaring)
naa het formateren bekijk dan je status nog en keer, en als het nog steeds niet goed is, download van je HDD fabrikant het officiele tooltje om het te testen

success

Verwijderd

Dat de smart status oke is zegt helemaal niets.
Had afgelopen weekend een pc die niet normaal wilde opstarten.
De wd800BB spinde alleen een paar keer opnieuw op.
In de bios stond dat de smart status van deze hd oke was.
Het programma van WesternDigital gaf wel een error aan.

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-03 16:27
Doe na de chkdisk ook nog even FIXBOOT dat wil ook nog wel eens helpen

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Topicstarter
tsunami69 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:18:
Doe na de chkdisk ook nog even FIXBOOT dat wil ook nog wel eens helpen
Thanks voor de tip maar dat was het eerste wat ik geprobeert heb :)
soheilmd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:07:
haal data erraf, repartition je schijf (compleet) en formateer hem standard, en niet snel.
want binnen kort ben je al je data kwijt! (eigen ervaring)
naa het formateren bekijk dan je status nog en keer, en als het nog steeds niet goed is, download van je HDD fabrikant het officiele tooltje om het te testen

success
Ik heb al wat op de Samsung site zitten zoeken maar het enige wat ik daar kan downloaden is een of ander vaag programma :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/08aa12cd43c65eeac4c1e490debce600/full.jpg

Ik zal hem nog even testen met dat programma van Samsung (als dat er is..) en anders gaat ie terug naar de winkel (zou nog garantie op moeten zitten) Bedankt voor de tips :)

• soheilmd
welk model schijf heb je?

• soheilmd
laat maar, ik heb het tooltje van samsung voor je
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/hutil.htm

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Topicstarter
Welke uithoek hebben ze dat weggestopt :$ iig, bedankt :)

• soheilmd
en is het gelukt?

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Topicstarter
Gister vrijgemaakt om hem helemaal opnieuw te installeren. Eerst met het progje van Samsung bezig geweest, 2 keer getest, kon niks vinden. Uiteindelijk een low level format gedaan, en XP opnieuw geinstalleerd. Gister werkte het allemaal weer perfect, alleen vanochtend wou hij niet opstarten :/ Dus opgestart met de repare console, fixboot & fixmbr toen startte die weer op. Geen idee waar ik nou weer aan moet denken. Iemand een idee? :?
Pagina: 1