Toon posts:

Bijplaatsen geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag in verband met mijn laptop ( Medion MD95500 ). Op dit moment zit er 512 MB geheugen in deze laptop ( Onder de vorm van 2X 256MB ). IK zou hier graag meer geheugen in willen plaatsen. Ik wil dadelijk 2 x een latje van 1 GB plaatsen. Dit zou normaal geen probleem moeten zijn voor de intel chipset ( i915PM ) volgens de intel site. Deze ondersteunt normaal gezien 2 GB geheugen.

Maar nu heb ik in mijn handleiding van de laptop gezien dat er zogezegd maar 1 GB geheugen kan geplaatst worden. Is dit een fout van MEDION en kan ik er dan gewoon 2 GB inplaatsen, of gaat dat gewoon niet en ben ik verplicht max 1 GB te installeren.

Alvast bedankt,

Gerritske

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, ik zou als eerst Medion mailen. Daarna kan je 1 geheugenlatje kopen en eventueel daarna de 2e. Als je merkt dat het inderdaad niet werkt, dan zou je het geheugenlatje terug kunnen sturen (binnen 7 dagen na aankoop).

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2006 15:31 ]

Wauw, een sig!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Medion vragen, aangeven wat je op de Intel site ziet staan.

Als je een 533MHz FSB proc hebt en DDR2 geheugen (lijkt me het geval, verdere specs laptop?) kan je ook 1 PC4200 dimm gebruiken, maar als je laptop geen DDR2 op dezelfde MHz'en als proc FSB ondersteund zal je dual channel moeten draaien en dus is het dan geen verstandig ID om (zoals Outerspace aangeeft) alvast 1 dimm te kopen.

FSB 667 = PC5300 of PC2700 dual channel (of meer)
FSB 533 = PC4300 of PC2100 dual channel (of meer)
FSB 400 = PC3200

BIOS is van groot belang, dus als medion aangeeft dat het niet kan, gaat je laptop het ook niet pakken lijkt me.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

alvast bedankt voor de reacties. Ben inderdaad vergeten de specs te vermelden, hier zijn ze dan:

- Pentium M 740 ( 533 MHz FSB )

-Intel i915PM chipset ( zou normaal gezien 2 GB moeten ondersteunen )

- Seagate Momentus 5400 Tpm

-Nividia geforce 6600 Go 128 MB geheugen

-2 X 256 MB geheugen op dit moment

Alvast bedankt,

Gerritske

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht heb je het context verkeerd gelezen en zou het zoiets zijn als: je kunt een reepje van maximaal 1GB groot erbij plaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is wat er staat bij de specificaties van de laptop op de site van Medion.
Ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren:

"Werkgeheugen (max.1024MB-beide geheugenbanken bezet)"

Bedoelen ze hier mee dat je 1GB in elke geheugenbank ( 2X 1 GB ) kan plaatsen of bedoelen ze dat je maar max 1 GB kan plaatsen in de vorm van 2X 512 MB?

Alvast bedankt,

Gerritske

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
Zoiets had ik ook met mijn Asus laptop. Stoute schoenen aangetrokken en 256MB DIMM geplaatst (de specs lieten slechts DIMM's toe van 128MB). Dit werkte gewoon, ten tijde van het printen van de handleiding waren er geen grotere DIMM's beschikbaar.

Zoals al een paar keer gezegd: Neem contact op met Medion om te vragen of dit inmiddels wél kan.

[ Voor 6% gewijzigd door 0siris op 29-10-2006 10:45 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:33

markvt

Peppi Cola

ik heb ook een medion laptop [niet de ene uit dit topic] max was 1GB zeiden ze echter heeft iemand anders er wel 2GB ingeplaatst wat werkt, ik balen want ik had net 1GB aangeschaft :(

Zie bijvoorbeeld dit topic:
[ALDI] Medion 41300 Memory Upgrade = NoGo?

[ Voor 5% gewijzigd door markvt op 29-10-2006 10:50 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

0siris schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 10:45:
Zoiets had ik ook met mijn Asus laptop. Stoute schoenen aangetrokken en 256MB DIMM geplaatst (de specs lieten slechts DIMM's toe van 128MB). Dit werkte gewoon, ten tijde van het printen van de handleiding waren er geen grotere DIMM's beschikbaar.

Zoals al een paar keer gezegd: Neem contact op met Medion om te vragen of dit inmiddels wél kan.
Ik zou dus ook uitgaan van de chipset en niet zo zeer van de manual.
Pagina: 1