Toon posts:

Bestanden delen via livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een wanadoo livebox en met daar achter in de eerste rode poort mijn pc.

In de gele poort zit een etech RTBR04 router met 3 computers daarin geplugged.

Ik heb deze situatie omdat ik het poortverhaal niet voor elkaar kreeg als ik met mijn pc in de router was ingeplugged. Hele ochtend bezig geweest om te vinden hoe het wel werkend kon komen maar ik werd er niet veel wijs uit en aangezien de brief met inlog gegevens van de livebox pleiten is durf ik ook niet reset en vanaf de basis weer te beginnen aangezien ik geen aanmeld gegevens ofzo op papier heb. Verder kon ik ook niet in de router komen ofzo. Deze ellende aangezien dit een studenten huis is waar ooit een knutselaar een internet verbinding heeft weten te bewerkstelligen en de vorige bewonen waarschijnlijk vrolijk alle zooi meegenemen heeft waaronder ook de papieren waarschijnlijk. Dus enkel een livebox zonder CD of papieren zit ik hier.

Afijn, nu ik het heb zo als nu heb kan ik voor mezelf eindelijk weer poorten openen en download programma's gebruiken e.d. en zolang me huisgenoten nog niet klagen dat ze problemen hebben *en aangezien er voor hen niet bijzonder veel veranderd met de situatie hiervoor zal dat wel niet* is alles wel best zo.

Is het nu ook mogelijk om vanaf een pc die via de router verbonden is, bestanden op mijn computer te bekijken? (En ehm... hoe ;))

Of ga ik ook de papieren en dergelijke nodig hebben?

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die weet of dit wel óf niet kan?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kicken binnen 24 uur is niet gewenst, maar de rode en de gele poort van de Livebox zijn gescheiden van elkaar. Bestandsdeling tussen beide poorten zal dan ook niet gaan lukken. Oplossing: switch aan de rode poort, alle computers aan de switch. Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
dus met switch kan ik ook bestanden delen tussen de pc's of gaat dat niet lukken?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik hoop dat er niet te moeilijk over gedaan wordt dat ik hier in dit topic weer post maar goed ik heb hem zelf aangemaakt dus leek me duidelijker als ik er ook in verder ga.

Ik heb inmiddels een 8poorts switch achter de livebox gezet en internetten gaat soepel. Alleen zit ik nu al enkele maanden te proberen om verbinding te krijgen met de computers hier in huis onderling. Dit lukt me echter helemaal niet :(

Ik heb de ip adressen allemaal opvolgend. En al van alles geprobeerd. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad.

Hopelijk iemand die me kan vertellen hoe ik het precies moet oplossen om via de livebox en switch bestanden te delen.

Alvast bedankt

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:18
ik heb hier een livebox staan met op de rode poort mijn pc en op de gele poort een sitecom modem router.
op de sitecom zitten 1 pc's en een laptop draadloos.
ik heb in de sitecom de dhcp uitgezet en hem een static ip gegeven.

ik heb xp en als ik daar gewoon netwerk instellen doe en de zelfde gegevens invoer op de andere computers kan ik gewoon de bestanden delen en ook nog printen via het netwerk.

vaak zit er een probleem met de firewall.
ik had namelijk alles ingesteld maar ik moest eerst nog bij norton de computers tot mijn vertrouwde lijst toevoegen.

suc 6

en voor vragen ik hoor het wel

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:15:
Hallo mensen,

Ik hoop dat er niet te moeilijk over gedaan wordt dat ik hier in dit topic weer post maar goed ik heb hem zelf aangemaakt dus leek me duidelijker als ik er ook in verder ga.

Ik heb inmiddels een 8poorts switch achter de livebox gezet en internetten gaat soepel. Alleen zit ik nu al enkele maanden te proberen om verbinding te krijgen met de computers hier in huis onderling. Dit lukt me echter helemaal niet :(

Ik heb de ip adressen allemaal opvolgend. En al van alles geprobeerd. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad.

Hopelijk iemand die me kan vertellen hoe ik het precies moet oplossen om via de livebox en switch bestanden te delen.

Alvast bedankt
Dat is basic network-sharing, verdiep je daar eens in.
Let op zaken als zelfde werkgroepen, gast-accounts, shares, firewalls en weet ik het allemaal.
Begin eens om te zien of je elkaar kunt pingen ; als dit niet kan houdt het namelijk daar al op.
We kunnen we alles voorkauwen, maar dat is niet de bedoeling. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben al met pingen bezig geweest en dat lukte (enigsinds) 1 computer kreeg ik eerst wel te pakken maar niet de naam ervan en een andere pc in het netwerk hier kreeg ik wel ip en naam. Dat was toen ik een paar commando's gebruikte die ik hier op tweakers had gevonden iets met ping network -a ofzo (geen flauw idee meer wat het was) in cmd.

Verder heb ik alle firewalls al een keer uitgezet. En de workgroup accounts hetzelfde de ip's in dezelfde range en dat soort dingen.

Over het algemeen heb ik wel redelijk kaas gegeten van basic network sharing alleen nooit met een livebox. En ik heb al behoorlijk veel erop los gegooid maar niets lijkt te werken behalve dat de live box tegenwerkt.

Misschien is er een soort network sharing programma ofzo? Waarmee ik files kan aanwijzen die het programma shared, een soort vnc server maar dan alleen voor bestanden en niet m'n gehele bureaublad gedoe natuurlijk. Of rakel ik nu allemaal onzin?

Iig alvast bedankt voor de energie die er nu al in gestoken is door jullie :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
kijk eens naar andere topics over portforwarding en firewalls.. die tip zag ik ook al ergens hierboven, daar zit je probleem.

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vat het niet verkeerd op maar ehm... moet ik portforwarding toepassen om bestanden te delen in een LAN? Betekenend dat de livebox serieus het aller beroerdste apparaat is in mijn huis? Dan nog... hoort het bestanden delen niet gewoon via de switch te gaan???

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er dan niet een programma zoals bijv. Direct connect waarmee ik een eigen servertje kan maken waar alleen m'n huisgenoten op kunnen inloggen ofzo, maar dan een programma wat een stuk simpeler is, dus die het delen allemaal zelf doet en dat ik alleen bestanden hoef toe te voegen?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 13:24
Alle pc's hebben kunnen internetten?

Zorg ervoor dat de werkgroep op alle pc's hetzelfde staat
Maak op alle pc's 1 gebruiker aan met wachtwoord
Deel op alle pc's 1 map en probeer dan als eerst op IP een verbinding te maken met een andere pc door dit te doen:

Start - Uitvoeren \\<IP> en dan Enter

Als het goed is heb je nu de pc + share voor je staan!
Pagina: 1