Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Weg met Computerfarm!

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45
Computerfarm, wie ergert zich er niet aan?

Bestel daar niks! Een waardeloos zootje daar!
Ik heb hieronder mijn Shopsurvey nog gepost:

Ik heb ondanks alle slechte shopsurveys vol goede hoop de volgende onderdelen besteld bij Computerfarm op donderdag 28-09-06:

1x Aopen DL DVD-Brander
1x Intel Core 2 Duo E6600
1x Asus 7600GT 256MB videokaart
2x Seagate Barracuda 7200.10 Sata2 250GB schijven
1x Dazzle PCI tv-kaart

Over de site weid ik me verder niet uit, dat kun je zelf bekijken.
Ik had meteen een orderbevestiging en ik heb betaald. Het eerste weekend nog niets gehoord, enigzins logisch, de week daarop heb ik voor alle zekerheid maar eens gebeld, volgens mij op dinsdag 03-10-06:

"Ja meneer alles is op voorraad, behalve de Seagate Barracuda. U kunt wel iets vergelijkbaars van ons krijgen." Ik heb toen gekozen voor een Maxtor Maxline 3 met dezelfde eigenschappen. Daarna heb ik gevraagd of ze mij kunnen garanderen dat ik het vóór het weekend binnen heb. "Nou, garanderen kunnen we het niet, maar we versturen het voor het weekend naar ons koeriersbedrijf. Daarna heb ik opnieuw een orderbevestiging gekregen, met daarin de Maxline harde schijven. prima.

Het weekend ging eroverheen. Op maandag 09-10-06 heb ik een mailtje gekregen van Computerfarm, met een verzendbevestiging in pdf-bestand. In eerst instantie dacht ik, dat vind ik nog redelijk snel en netjes. Ik open het pdf-bestand: wordt alléén de videokaart geleverd. Ok, ik had in de vorige shopsurveys ook gelezen dat ze soms onderdeel voor onderdeel opsturen. Het artikel werd de volgende dag geleverd. Netjes.

Volgende dag heb ik gebeld en gevraagd hoe het zit met de rest van de onderdelen. "Meneer, de TV-kaart stond nog in backorder, dus wordt de rest ook later geleverd." Vreemd, dacht ik, want mij werd de week ervoor verteld dat alles in principe op voorraad is. "De TV-kaart komt morgen binnen, daarna versturen we alles en dan heeft u alles donderdag of vrijdag binnen."

Weer ging er een weekend overheen, niks geleverd, dinsdag 17-10-06 maar weer eens gebeld. "Meneer, de order staat klaar en wordt morgen verzonden, dus donderdag heeft u het in huis." 19-10-06 heb ik om kwart voor 2 's nachts een mailtje gekregen met de mededeling dat de zending is aangemeld. Nou vooruit, eindelijk een beetje schot in de zaak, dacht ik. De dag erop heb ik een mailtje gekregen met de mededeling dat het maandag 23-10-06 geleverd wordt. Ik had vakantie, dus ik was de hele dag thuis. Geen deurbel gehoord, geen briefje in de brievenbus.

Dinsdag had ik geen tijd, dus woensdag maar weer eens gebeld. "Meneer, het kan zijn dat de koerier geen briefjes meer had en dat de status op KIB (kaart in bus)." Ik heb vervolgens gevraagd of ik het ergens af kan halen. "Ik zal even een mailtje sturen naar silverliner en u wordt op de hoogte gehouden."
3 uur later kreeg ik een mailtje met daarin de leverdatum: 26-10-06.

Mijn vriendin en ik zouden die dag gaan winkelen, maar dat feestje ging niet door, omdat ze, zonder met mij af te spreken, zomaar een datum gepland hebben. Vol (laatste) goede hoop ben ik de volgende dag maar thuis gebleven. Helemaal niks, ook geen KIB.

Ik heb tegen mezelf en mijn vriendin gezegd dat wanneer ze morgen niet leveren, dan kom ik het gewoon halen.

Volgende dag heb ik 3 uur in de trein gezeten en 1 uur in de bus moeten overleven (heb OV-studentenkaart). Daar eindelijk in de buurt (Rijksweg)aangekomen heb ik maar eens aan een inwoner van Nieuw-Bergen gevraagd of waar Silverliner of Computerfarm zit: "Oh, ITEM, die zit 100 meter verderop, je kunt die loods vanaf hier zien staan." Een loods waar ik net voorbij kwam rijden met de bus? Niet gezien. Ik loop 100 meter verder en ik zie daar een paar witgeschilderde stallen staan met een dik hekwerk eromheen. Mijn god, staat representatief voor Computerfarm?

Ik loop verder naar de poort en bel aan. Geen reactie. Verder stond er nog op diezelfde poort: bij storing bel: 024-6843105. Ik heb er maar eens heen gebeld. Ik word bij het nummer meteen in de wacht gezet, met behulp van een bekende stem: dezelfde als bij het nummer van Computerfarm. Na 3 minuten neemt Nicole op. Ik heb het hele verhaal uitgelegd en ik heb haar mijn orderbevestigingsnummer gegeven waarop zij alles ging uitzoeken. Zij zou mij terugbellen, ik heb gewacht en ze belde mij inderdaad terug. "De Intel Core 2 Duo en de Maxline harde schijven zijn vandaag onderweg." Ik vraag hoe het met de rest zit, de Dazzle TV-kaart en de DVD-Brander. "Dat ga ik nog even voor u uitzoeken, ik bel u zo terug."
Even later word ik weer gebeld. "Deze artikelen worden later geleverd."
Vervolgens heb ik gezegd dat ze mij maar binnen een uur alles moeten leveren, op de plek waar ik ben, ik ben niet voor niets gekomen. "Meneer ik zit hier 14 kilometer vandaan, en we bestellen alles 1 op 1 bij onze leveranciers, we hebben niks op voorraad, dus kan ik u nu niks leveren." "U heeft er ook niks aan om daar te wachten, want daar is niemand." Vervolgens zou ze de koeriers die onderweg zijn bellen. Ik heb gevraagd of ik op de hoogte gehouden zou worden door haar. Voordat ik het terrein verliet heb ik met mijn telefoon nog mooie foto's gemaakt van 'Computerfarm'.Vervolgens kwam ik diezelfde inwoner van Nieuw-Bergen tegen die mij de weg had gewezen naar Computerfarm. Hij wist mij te vertellen dat Computerfarm op 1 van de drie industrieterreinen van Heijen zit. Ik ben vervolgens weer richting huis gegaan en ik heb gewacht op het telefoontje van Nicole. Na anderhalf uur besloot ik maar weer eens terug te bellen, maar na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het eerst maar even opgegeven, mijn batterij was tegen 17:00u ook leeg van het vele bellen...

Thuis aangekomen heb ik mijn mail maar eens gecheckt en tegen 10 uur ben ik gemaild door Computerfarm met de mededeling dat ze vandaag bij mij zouden leveren. Gelukkig was mijn vriendin de hele dag thuis, maar ook zij heeft niet voor ontvangst kunnen tekenen en ook geen KIB gekregen.

Het is inmiddels 30 dagen na de bestelling en mijn vriendin had de consumentengids doorgespit, daarin stond dat wanneer een klant na 30 dagen de bestelling nog niet binnen heeft, de koop mag ontbinden. Daarbij moet binnen 10 werkdagen het geld teruggestort worden. Is dat niet zo, dan overtreedt het desbetreffende bedrijf de wet en kan de klant aangifte doen.

Ik wacht nog 2 werkdagen af, als ik dan niet ALLES in huis heb, ontbind ik de koop en haal ik de media erbij, want zo kun je klanten niet behandelen. Er zijn met mij nog veel meer klanten die er net zo over denken.

PS: mijn laatste dag was niet geheel onnuttig, ik moest ergens in gelderland nog een bestelling ophalen.

Wat betreft de gemaakte foto's: ik zal ze na het weekend online zetten en hier plaatsen.

Wat betreft de media, ik wil eventueel een mailtje sturen naar TROS Radar met het verzoek of zij er iets mee willen doen.
Als iemand ook ervaring met die Computerboeren heeft, dan sterkt mij dat alleen maar in mijn zin om dit op tv te laten verschijnen. Ik zou zeggen post hier wat ervaringen van Computerfarm.
Ik zal alle komende ervaringen met Computerfarm bijhouden in dit topic.

Tips zijn ook welkom!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat wil je nu?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Ebbie73
Ebbie73 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:15:
Wat betreft de media, ik wil eventueel een mailtje sturen naar TROS Radar met het verzoek of zij er iets mee willen doen.
Als iemand ook ervaring met die Computerboeren heeft, dan sterkt mij dat alleen maar in mijn zin om dit op tv te laten verschijnen. Ik zou zeggen post hier wat ervaringen van Computerfarm.
Ik zal alle komende ervaringen met Computerfarm bijhouden in dit topic.

Tips zijn ook welkom!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wat was nou voor jou de motivatie om daar te bestellen? Je hebt blijkbaar eerst de shopsurvey gelezen.....

• Ebbie73
dominator schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:28:
Wat was nou voor jou de motivatie om daar te bestellen? Je hebt blijkbaar eerst de shopsurvey gelezen.....
Ik heb inderdaad eerst de shopsurvey gelezen, maar ik heb nog geen slechte ervaringen met de shops op tweakers gehad eerder. En een pluspunt van Computerfarm is dat ze goedkoop zijn.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verder is dit forum niet bedoeld voor vragen over shops in het algemeen, daar zijn de shop surveys voor.
Misschien wil men dit topic wel verplaatsen naar SG...

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 28-10-2006 15:31 ]

• Ebbie73
PcDealer schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:31:
[...]

[...]

Misschien wil men dit topic wel verplaatsen naar SG...
Mijn bedoeling is dat ik actie wil ondernemen tegen Computerfarm, omdat ze iedereen aan het lijntje houden. De ervaringen met de weg naar die actie wil ik hier bij gaan houden. Dat kan ik niet met een shopsurvey doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ebbie73 op 28-10-2006 15:37 ]

Verwijderd

Een slechte survey en dan van tevoren betalen ipv aflevering ? Lijkt me niet echt slim, adv de slechte shopsurvey had er al een lampje moeten gaan branden. Nu ben je aan hun genade overgeleverd.

Als levering al zo verloopt ben ik bang dat de koop ontbinden net zo gaat en je lang op je geld kan wachten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 15:42 ]

• stylezzz
  • Nu online
Denk dat SG inderdaad een beter plek voor dit topic is. Wellicht dat 1 van de GoT 'huisjuristen' je wel een tip de in de goede richting kan geven. Ook ik volg hun indrukwekkende shopvurvey al een tijdje....

• Ebbie73
dominator schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:43:
Denk dat SG inderdaad een beter plek voor dit topic is. Wellicht dat 1 van de GoT 'huisjuristen' je wel een tip de in de goede richting kan geven. Ook ik volg hun indrukwekkende shopvurvey al een tijdje....
Klinkt interessant.... link?

• Emiel1984
  • Laatst online: 12:08

Emiel1984

Made in NL

Ebbie73 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:30:

......ik heb nog geen slechte ervaringen met de shops op tweakers gehad eerder....
Volgens mij staat zo'n beetje elk bedrijf in nederland in de shopsurvey.. :+
Dat ze op tweakers staan zegt echt helemaal niks. Alleen de ervaringen die erbij worden vermeld zijn handig.

[LTS][MTS][HTS]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

DM!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Buyers Zone is niet bedoeld om ervaringen te posten met betrekking tot winkels, online bestellingen en hardware., maar eerder voor "vragen, opmerkingen, klachten, suggesties en natuurlijk ook complimentjes over alles wat met vraag en aanbod, Pricewatch en shopsurvey te maken heeft", wat vermeldt staat in Buyers Zone FAQ -- laatste update: 10 januari 2006.

Je hebt de weg naar de Shopsurvey al gevonden als ik http://tweakers.net/shopsurvey/7110#52558 lees, dus dit topic is voor de rest afgehandeld :).

• Ebbie73
Robin schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:47:
Buyers Zone is niet bedoeld om ervaringen te posten met betrekking tot winkels, online bestellingen en hardware., maar eerder voor "vragen, opmerkingen, klachten, suggesties en natuurlijk ook complimentjes over alles wat met vraag en aanbod, Pricewatch en shopsurvey te maken heeft", wat vermeldt staat in Buyers Zone FAQ -- laatste update: 10 januari 2006.

Je hebt de weg naar de Shopsurvey al gevonden als ik http://tweakers.net/shopsurvey/7110#52558 lees, dus dit topic is voor de rest afgehandeld :).
dus ik mag ook geen ervaringen bijhouden hier omtrent de actie die ik wil ondernemen tegen computerfarm?

Dat was mijn opzet een beetje....

• stylezzz
  • Nu online
Dan eerder even een topictitel aanpassen, dit komt nogal een beetje over als 'reltopic'. Misschien eerder iets als 'Ook ontevreden over computerfarm?'

En dan nog... -> SG :)

• Ebbie73
dominator schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:55:
Dan eerder even een topictitel aanpassen, dit komt nogal een beetje over als 'reltopic'. Misschien eerder iets als 'Ook ontevreden over computerfarm?'

En dan nog... -> SG :)
zo'n titel trekt wat meer de aandacht, was mijn idee erachter, niet dat het een 'reltopic' zou worden

SG is nog niet toegankelijk voor mij.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ebbie73 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:53:
[...]

dus ik mag ook geen ervaringen bijhouden hier omtrent de actie die ik wil ondernemen tegen computerfarm?
Ik denk dat dat lastig zal worden op GoT of de frontpage, omdat nergens buiten de Shopsurvey plaats wordt geboden op ervaringen of troubles tussen klant en winkel. De enige juiste plek is de Shopsurvey, die wel plaats biedt aan dergelijke ervaringen en tevens ook het verzamelpunt is daarvoor. Een mogelijkheid naast de Shopsurvey is Stuffis Generalis, maar aangezien jij daar geen toegang toe hebt en dit verhaal nogal een zeer specifiek onderwerp is, zie ik geen andere ruimte om dit te bespreken. Het zou een ander verhaal zijn als een winkel failliet zou zijn of meerdere tweakers problemen hadden met eenzelfde winkel, maa rin dit geval is het een zeer specifieke ervaring. En zoals gezegd, je hebt de weg al naar de Shopsurvey gevonden ;).

Verwijderd

De betreffende survey is voor dit moment overigens verwijderd; er is geen sprake van een afgeronde ervaring, en dat is simpelweg een vereiste voor een Shop Survey. Zodra de ervaring is afgerond, zien we graag een nieuwe survey verschijnen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.