Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brainstormen over mijn shortlist (Leon, C30, 407)

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Binnenkort is het weer zover! Er mag een nieuwe lease auto uitgezocht worden. Mocht je mee willen doen, toetscriterium is 35000 km/4 jaar en ik wil ongeveer rond de 700 uitkomen (ex brandstof). Het moet een diesel zijn of LPG, mijn voorkeur gaat uit naar diesel. Ik wil minimaal een radio/cd speler met mp3 mogelijkheid en climatronic. Bluetooth zou leuk zijn, evenals regensensor en park distance control. Navigatie zit standaard in de Leon businessline maar die heeft maar 1 cd speler, dus dan moet je kiezen uit OF cd met mp3 OF navigeren, dan gebruik ik net zo lief mijn gsm + tomtom als navigator.

Iets meer dan een jaar geleden bij mijn vorige werkgever was de keuze een 407 2.0 hdif of een loaded Leon 2.0TDI+DSG. Het is toen de laatste geworden, mede doordat de 2.0 hdif een nogal groot turbogat heeft (duurt lang voordat ie wakker wordt). Ik ben overigens nooit ontevreden geweest over de Leon, behalve het feit dat de DSG bak nogal lang wacht met terugschakelen (dat kan eng zijn als je in de file even snel een baantje wilt opschuiven).

Kort en goed, die Leon is net een beetje boven budget nu (bij bovengenoemde toetsingscriteria ruim boven de 760 per maand - mijn vorige werkgever heeft hem op een langere termijn met minder kms geleased).

Over de looks van de Leon 2 ben ik altijd een beetje twijfelachtig geweest, de voorkant vind ik teveel overhangen en gek genoeg niet helemaal in balans met de achterkant. De Volvo C30 die eind van dit jaar uitkomt vind ik mooier om te zien, en van binnen ook iets meer auto dan de Leon. Omdat de C30 eigenlijk belachelijk duur is zou het dan gaan om de 1.6 hdif motor. 1.6 klinkt als een krappe motor, maar hij heeft 110 pk (5 meer als de Leon, en is feitelijk een modernere motor). Om dat te toetsen heb ik vorige week gereden in de V50 met 1.6hdif motor. Dat viel eigenlijk 100% mee en is zelfs voor een grote auto als de V50 lekker pittig, zeker in een land waar de gemiddelde leaserijder de 140 zelden kan aantippen.

Toen ben ik gaan spelen op directlease.nl en bleek dat de 407 met diezelfde motor ongeveer voor hetzelfde bedrag voor mijn deur staat. De 407 vind ik eigenlijk mooier, en ik heb het idee dat ik daarmee ook een klasse hoger rij dan Golf/Leon. Ik heb de 407 met deze motor net gereden en ben eigenlijk verschrikkelijk enthousiast, zeker gezien het feit dat Peugeot de 407 nu in Premium vorm aanbiedt, ook vol met leuke extra's.

Dat zijn dus drie auto's met een dieselmotor rond de 110 pk. Wat zou jij doen, of heb je een andere suggestie? Zijn er tweakers met dezelfde auto/motor die ervaringen willen delen?

Poll: Welke nieuwe leaseauto?
Leon 1.9 tdi businessline 679 p/m
Volvo C30 1.6d kinetic/audio 700 p/m
Peug 407 1.6 hdif premium 713 p/m
Anders, namelijk...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=149987&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Afbeeldingslocatie: http://www.directlease.nl/foto/s/342751a.jpg Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:rCBQpu92MfMhAM:http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/i/uk/aut/c30d12.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.directlease.nl/foto/s/272251a.jpg

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anders. Een Golf. Leon blijft toch een beetje de goedkopere en minder afgewerkte versie van de Golf. Anders een A3 maar dat zal wel boven het budget liggen ;)

Het blijft gewoon een luxe probleem natuurlijk. Een auto is een auto.

Overigens een 1.6 in een bak als een 407 lijkt me wel erg matig, een VAG diesel is dan al een stuk fijner lijkt me.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 28-10-2006 15:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
De volvo... gewoon omdat ik dat de mooiste vind. Zowel binnen als buitenkant ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik rij zelf regelmatig een 407SW met dezelfde 1.6 hdif.. ik moet zeggen dat ik er de eerste keer van stond te kijken hoe dat motortje zo'n grote bak vooruit sleurt. Goed 12s naar de 100 is natuurlijk niet super snel, maar hij rijd verder wel erg lekker; goed schakellui te rijden, niet al te groot turbogat. En in een 407 zit je natuurlijk wel wat beter (ruimer, luxer etc.) dan in een Leon of een C30.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gunner schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:58:
Anders. Een Golf. Leon blijft toch een beetje de goedkopere en minder afgewerkte versie van de Golf. Anders een A3 maar dat zal wel boven het budget liggen ;)
Hee, jij ook hier :). Een A3 vind ik idd prachtig, maar boven budget. Een Golf vind ik eigenlijk niet zo mooi, en is nog duurder dan de Leon, in vergelijkbare uitrusting (comfortline/business 1.9 tdi) kost ie 691 en dat is nog zonder climatronic.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je kon er op wachten natuurlijk :P Heb m'n icon maar veranderd voordat de standaard VW opmerkingen weer komen ;)
Een A3 vind ik idd prachtig, maar boven budget. Een Golf vind ik eigenlijk niet zo mooi, en is nog duurder dan de Leon, in vergelijkbare uitrusting (comfortline/business 1.9 tdi) kost ie 691 en dat is nog zonder climatronic.
Das dan wel weer waar. Climatronic is toch wel fijn. maar is Climatronic extra op lease basis dan zoveel duurder?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 28-10-2006 15:04 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Het blijft gewoon een luxe probleem natuurlijk. Een auto is een auto.

Overigens een 1.6 in een bak als een 407 lijkt me wel erg matig, een VAG diesel is dan al een stuk fijner lijkt me.
geef eens aan waar een LEON dan een minder afgewerkte versie van een Golf is? mischien ziet het Dash d'r wat minder uit maar dit vind ik wel een beetje erg kort door de bocht...
zelf zou ik voor de 407 gaan puur omdat het een grotere auto en net even een klasse meer dan een Leon, de C30 vind ik ook erg mooi maar is voor zo veel geld eigelijk maar een erg klein autotje, ik weet niet waarvoor je zelf je auto gebruikt maar dat kan een behoorlijk nadeel zijn

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gunner schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:04:
[...]
Das dan wel weer waar. Climatronic is toch wel fijn. maar is Climatronic extra op lease basis dan zoveel duurder?
Valt op zich wel mee, maar als we die erbij aanvinken, samen met de pdc en de regensensor die de Leon dan al heeft, zitten we wel weer op 714 euro.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GoldenSample schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:13:
[...]

geef eens aan waar een LEON dan een minder afgewerkte versie van een Golf is? mischien ziet het Dash d'r wat minder uit maar dit vind ik wel een beetje erg kort door de bocht...
Dash zeker, maar ook de rest van het interieur. Zelf Seat rijders die ik dan spreek geven dat toe. Maar het is ook een groot stuk persoonlijke voorkeur natuurlijk. Heb zelf hemelaal niets met Seat.

De VAG invloeden zijn dan wel weer uiterst positief te noemen. Als die er niet waren geweest hadden ze nog Marbella achtige wagentjes gemaakt :) Zelfde geldt overigens voor Skoda.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 28-10-2006 15:18 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

momania

iPhone 30! Bam!

Gunner schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:04:
[...]

Climatronic kost bij VW maar 350 euro extra, dus dat is misschien 3 euro op je totale lease prijs p/m :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gunner schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:16:
[...]
De VAG invloeden zijn dan wel weer uiterst positief te noemen. Als die er niet waren geweest hadden ze nog Marbella achtige wagentjes gemaakt :)
Strict genomen is Seat nooit echt een merk geweest. Is destijds opgericht door Fiat om onder de strenge Spaanse importheffingen uit te komen. Tot de 'overname' hebben ze Fiat klonen op de markt gebracht, en daarna VW klonen :), hoewel ze wel meer een eigen identiteit en looks hebben delen ze nog steeds de techniek.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb net toevallig gereden in een Kinetic uitvoering. Sorry, maar dat gaat echt nergens over. Ik heb zelf een Fully loaden V50 2.0D, dus de vergelijking gaat wat mank, maar die Kinetic uitvoering is echt matig.

Peugeot heeft de motoren anders ingesteld dan Volvo. Ze zijn in de basis hetzelfde, maar rijden echt anders. De 2.0HDif is dezelfde als de Volvo 2.0D, maar is echt een wereld van verschil. De Volvo is echt de fijnere moter. Zou hem zeker nog even rijden in de Peugeot.

Waarom geen S40 Edition I uitvoering? Is die zoveel duurder?

Peugeot bungelt in alle tevredenheids onderzoeken (zoe Autoweek vorige week) onderaan, en de 407 doet het ook niet best.

Waarom geen Golf Business line?
momania schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:23:
[...]

Climatronic kost bij VW maar 350 euro extra, dus dat is misschien 3 euro op je totale lease prijs p/m :)
Reken maar op 10,-
GoldenSample schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:13:
[...]

Ik heb zelf jaren Seat gereden, en een vriend van mij heeft de nieuwe Leon: Trust me, de afwerking van een Leon is echt minder dan de Golf. Meer rijgeluiden, meer kraakjes, meer rammeltjes.

Face it, het moet ergens vandaan komen he :) Dat wil overigens niet zeggen dat de Leon de mindere auto is. De Sportstoelen zijn fantastisch, hij ziet er goed uit, rijd geweldig en is goedkoper. Het is maar net wat je wilt.

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 28-10-2006 15:46 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
PWM schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:41:
Ik heb net toevallig gereden in een Kinetic uitvoering. Sorry, maar dat gaat echt nergens over. Ik heb zelf een Fully loaden V50 2.0D, dus de vergelijking gaat wat mank, maar die Kinetic uitvoering is echt matig.
Want?
Peugeot heeft de motoren anders ingesteld dan Volvo. Ze zijn in de basis hetzelfde, maar rijden echt anders. De 2.0HDif is dezelfde als de Volvo 2.0D, maar is echt een wereld van verschil. De Volvo is echt de fijnere moter. Zou hem zeker nog even rijden in de Peugeot.
Heb ik gedaan. Zowel de 2.0 in de Volvo als de 1.6 in de Peug, als andersom. De 2.0 valt in beide gevallen op als zijnde hebbend een behoorlijk turbogat, verder een bijzonder pittig blok. Maar de 1.6 is niet eens zo gek veel minder.
Waarom geen S40 Edition I uitvoering? Is die zoveel duurder?
Ja, begint bij 740. Wel redelijk compleet uitgevoerd, maar ik vind 'm minder mooi dan de 407.
Peugeot bungelt in alle tevredenheids onderzoeken (zoe Autoweek vorige week) onderaan, en de 407 doet het ook niet best.
Je zou denken dat dat tot uitdrukking komt in de leaseprijs, als ze storingsgevoeliger zijn?
Waarom geen Golf Business line?
Te duur :)

Ik ga nog wel even serieus rekenen met die Edition I. Thanks voor de tip.

• PWM
  • Niet online

PWM

Kaal, echt kaal. De kleurstellingen waren ook niet mooi, en ik begreep dat in de Kinetic uitvoering de keuze daarin echt beperkt was.

Verwijderd

Ik heb de 1.6HDiF proefgereden toen de 407SW net één week in de showrooms stond.
Ik stond er verbaasd over dat een kleinere motor dan de DT1.9 die ik heb een veel zwaardere auto veel makkelijker vooruit sleept. Met de dieseltechnologie van tegenwoordig, is een 2 liter versie echt voor een normale auto een overkill en kost dus ook extra in verbruik. Als je veel snelweg rijdt dan maakt het niet uit of je 1.6 of 2.0HDi hebt.

Wat mij betreft kies je de veel ruimere en mooiere 407, maar ja, ik ben bevooroordeeld :).

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:20:
Kaal, echt kaal. De kleurstellingen waren ook niet mooi, en ik begreep dat in de Kinetic uitvoering de keuze daarin echt beperkt was.
Mwoh, dat is natuurlijk maar betrekkelijk. Volgeladen kan je hem niet noemen maar dingen als lichtmetalen velgen, climate control, middenarmsteun, leren stuur zijn allemaal standaard. Radio/CD-speler is op de basisversie sowieso al standaard. Mistlampen voor en cruise control hadden er inderdaad wel op mogen zitten voor dat geld.

Maar ter vergelijking, bij Seat heb je op de versie die één niveau boven basis zit (zoals de Kinetic bij Volvo) geen lichtmetaal, geen climate control en geen radio (dat die Seat 5000 euro minder kost is dan een tweede :P). De Business Line is als actiemodel natuurlijk wel een stuk gunstiger uitgerust. Eigenlijk zou je voor de C30 even af moeten wachten tot er ook Edition-uitvoeringen van komen, dat scheelt behoorlijk.

De 1.6D is imho op dit moment één van de lekkerste kleine diesels. Hij presteert veel beter dan je op basis van zijn beperkte inhoud zou verwachten. Tot in Nederland legale snelheden is het verschil met de veel duurdere 2.0D eigenlijk niet zo groot. Bovendien is hij aanzienlijk zuiniger (1 op 19 á 20 is haalbaar terwijl je met de 2.0D blij mag zijn als je 1 op 16 haalt) Ik zou de 1.6D absoluut de voorkeur geven boven de 1.9 tractordiesel van Seat.

De C30 zou ik sowieso hoger inschalen, een beetje tussen de Golf en bijv. de Audi A3 en de BMW 1-serie in. De Seat zit kwalitatief juist onder de Golf. Maar voor de 'premium'-uitstraling betaal je dan ook dik.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Daniel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:52:
[...]

De 1.6D is imho op dit moment één van de lekkerste kleine diesels. Hij presteert veel beter dan je op basis van zijn beperkte inhoud zou verwachten. Tot in Nederland legale snelheden is het verschil met de veel duurdere 2.0D eigenlijk niet zo groot. Bovendien is hij aanzienlijk zuiniger (1 op 19 á 20 is haalbaar terwijl je met de 2.0D blij mag zijn als je 1 op 16 haalt) Ik zou de 1.6D absoluut de voorkeur geven boven de 1.9 tractordiesel van Seat.
Eensch. Ik heb zelf een Citroën C4 1.6 HDi met dezelfde 110pk diesel als de Volvo/Peugeot. Mijn vriendin heeft een Seat Leon II met de 1.9 TDi motor. Echt, de C4-motor is zoveel verfijnder en prettiger te rijden dan de TDi motor... Alleen het verbruik dat jij schetst haal ik echt niet, ik kom niet verder dan 1:17.

De islam kan uw vrijheid schaden

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Daniel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:52:
Maar ter vergelijking, bij Seat heb je op de versie die één niveau boven basis zit (zoals de Kinetic bij Volvo) geen lichtmetaal, geen climate control en geen radio (dat die Seat 5000 euro minder kost is dan een tweede :P). De Business Line is als actiemodel natuurlijk wel een stuk gunstiger uitgerust. Eigenlijk zou je voor de C30 even af moeten wachten tot er ook Edition-uitvoeringen van komen, dat scheelt behoorlijk.
Ware het niet dat ik over een paar weken mag bestellen, en dat ik de eerste edition modellen niet verwacht voordat de auto zelf daadwerkelijk in Nederland is, sterker, ik denk pas na een jaar of twee. Van de Peug komen nu ook de aktiemodellen los, en die draait al 3 jaar mee. Voor de S40 geldt hetzelfde, maar dan na 2 jaar.
Dat was wel het gevoel dat ik had, hoewel vriend Gunner het misschien daar niet mee eens is, maar die 1.9 is echt een tractor. Verschrikkelijk luidruchtig. Wel soepel, maar dat is die 1.6hdi ook.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou voor de 407 kiezen. Ik hou van grotere auto's :P Maar het ligt in deze volledig aan wat je wilt. Bij de c30 rijdt je in een auto die nog niet veel mensen hebben tzt (wachttijd anyone:?). Bij de peugeot rijdt je in een grotere auto, dat is iets wat ik heel fijn vind, maar dat verschild per persoon.

[ Voor 70% gewijzigd door AkroBatik op 29-10-2006 01:44 ]

.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De 407 is misschien qua looks groter maar ik vind de binnenruimte maar wat tegenvallen. Achterin is bijna niet fatsoenlijk te zitten, hij is daar in ieder geval niet ruimer dan de Leon. Mijn V50 is absoluut niet de ruimste maar voelt doch duidelijk groter aan.

Als de C30 gezien prijs en wachttijd geen optie is zou ik wel de voorkeur geven aan de 407...maar ik heb ook niks met Seats :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
De levertijd van de C30 is binnen de perken, volgens de dealer moet ik die in januari wel kunnen hebben. Dat geldt overigens ook voor de Peug en de Seat.

Achterin zitten in mijn eigen auto doe ik niet aan, en ik heb geen gezin, dus ik zal er toch meestal alleen of met z'n tweeen in zitten. De 407 voelt voorin wel duidelijk groter aan als de Leon, echt het idee dat je in een grote auto zit. Volgens mij is de S40/C50 achterin nog wel kleiner trouwens, een logisch gevolg van een auto bouwen op dezelfde bodem als de Focus.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn suggestie: Kijk eens naar de Skoda Octavia.

Een jaar geleden ook gekeken naar de Compacte middenklasse auto's. De Leon, Golf, en Audi A3.
Daarna eens binnengestapt bij de Skoda dealer om die toch wel grote en ruime Octavia eens te bekijken. Na de 1e proefrit was ik verkocht! De Octavia behoort tot de compacte middenklasse (Golf onderstel. net als de Leon en A3) maar kan zich kwa formaat en binnenruimte makkelijke meten met de middenklasse (407, Vectra, Laguna). De afwerking is zelfs beter dan de Golf zelf. Die Tsjechen hebben er echt werk van gemaakt. Mooie materialen binnen (alles VAG, dus een mix van Golf en Passat), een zee van beenruimte voor en achter en en het belangrijkste; relatief veel waar voor je geld! Blijkbaar schrikt het merk Skoda veel mensen toch af en gaat op zeker door een Golf of Astra te nemen. Maar na een proefrit leek ik wel gek om nog naar die auto's te kijken. Je hebt echt het gevoel een klasse hoger te rijden. Zeker nu met de Business Edition (gebaseerd op de Elegance, dus praktisch alle toeters en bellen, plus Xenon en nog wat zaken) zeer interessant als lease-auto :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SeatRider schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:22:
Dat was wel het gevoel dat ik had, hoewel vriend Gunner het misschien daar niet mee eens is, maar die 1.9 is echt een tractor. Verschrikkelijk luidruchtig. Wel soepel, maar dat is die 1.6hdi ook.
Wist niet dat we vrienden waren :P

Maar een diesel mag van mij wel wat luidruchtig wezen (en dan zit je bij VW goed >:)) Ik heb een aantal common rail diesels gereden (Pug en Ford) en qua geluid is het net een benzine motor en daar heb ik totaal geen (diesel) gevoel bij. Maar dat is weer persoonlijk :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:32
Gunner schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:41:
Ik heb een aantal common rail diesels gereden (Pug en Ford) en qua geluid is het net een benzine motor en daar heb ik totaal geen (diesel) gevoel bij. Maar dat is weer persoonlijk :)
En het nadeel hiervan is? :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

de 1.9TDI is inderdaad goed hoorbaar bij vooral stationair. Maar op kruissnelheden merk ik maar weinig verschil met bijv. een TDCI. De 2.0TDI heeft een iets mooiere en rustige loop als de 1.9.

VAG zou geloof ik volgend jaar toch ook overstappen naar common-rail diesels?

• Rico
  • Laatst online: 22-11 21:10

Rico

Wie dit leest is gek....

Goedkoopste nemen....ivm bijtelling.
Doe ik ook altijd. Looks zeggen me altijd weinig...is een zakenauto en leaseauto dus die wordt toch vies en zelden gewassen.
Ik rij een Megane GT 1.6 op LPG. Cheap en doet wat hij moet doen...zelfs al 2 keer mee naar bulgarije geweest zonder problemen...en als je die wegen ziet daar...

• PWM
  • Niet online

PWM

Rico schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:53:
Goedkoopste nemen....ivm bijtelling.
Doe ik ook altijd. Looks zeggen me altijd weinig...is een zakenauto en leaseauto dus die wordt toch vies en zelden gewassen.
Ik rij een Megane GT 1.6 op LPG. Cheap en doet wat hij moet doen...zelfs al 2 keer mee naar bulgarije geweest zonder problemen...en als je die wegen ziet daar...
Gekke uitgangs positie. Ik rij 40.000-50.000 per jaar, en wil graag lekker zitten, beetje luxe om mij heen, en een goede audio installatie.

Mijn Volvo V50 (2 maanden oud nu) was ruim 42.000 voor de 2.0D. Dan heb ik wel elke optie die ik wilde hebben (op Xenon na) en ik geniet er elke kilometer van. Dat is ook wat waard.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
kazuka schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:34:
de 1.9TDI is inderdaad goed hoorbaar bij vooral stationair. Maar op kruissnelheden merk ik maar weinig verschil met bijv. een TDCI. De 2.0TDI heeft een iets mooiere en rustige loop als de 1.9.
Iemand vatte die motor recent samen als "zo soepel als een brugpijler, maar ook net zo sterk". Was het Stevenk of Gunner?
VAG zou geloof ik volgend jaar toch ook overstappen naar common-rail diesels?
Ja. Ik denk dat we die motoren echter pas iets later in de Seats en Skoda's kunnen verwachten.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
PWM schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:25:
[...]

Gekke uitgangs positie. Ik rij 40.000-50.000 per jaar, en wil graag lekker zitten, beetje luxe om mij heen, en een goede audio installatie.

Mijn Volvo V50 (2 maanden oud nu) was ruim 42.000 voor de 2.0D. Dan heb ik wel elke optie die ik wilde hebben (op Xenon na) en ik geniet er elke kilometer van. Dat is ook wat waard.
Ja dat vind ik dus eigenlijk ook. Je zit er ook een paar uur per dag in. Naast files om je heen wil je het dan voornamelijk naar je zin hebben toch :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SeatRider schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:33:
Iemand vatte die motor recent samen als "zo soepel als een brugpijler, maar ook net zo sterk". Was het Stevenk of Gunner?
* Gunner was het iig niet :)

Effe in de GoT search flikkeren en hoppa; StevenK in "Hoogte belasting van leaseauto"

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 29-10-2006 13:38 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

lukt een 159 ook? :9~

edit: net niet vlgs mij

[ Voor 38% gewijzigd door Pinin op 29-10-2006 14:36 ]

www.casarodriguillo.com

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51
Òp het moment zit ik met een vergelijkbare shortlist :) Alleen staat bij mij de 407 er niet op. Vorige week heb ik even gestuurd in een Leon stylance 1.9 TDI en ik vond hem erg fijn hoor. Ook de motor vond ik zelf erg stil eigenlijk. Dit kan vast komen doordat ik nu een afgetrapte peugeot 206 1.4HDI rijd en die maakt een kabaal van jewelste.

De C30 heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar ik twijfel nog doordat die c30 niet te rijden is op het moment :( Het vergelijkt gewoon wat lastiger. Daarnaast is het nadeel dat je voor de prijs van een 1.6D Kinetic een full option Leon hebt en dat is ook wat waard. Toch neig ik zelf meer naar de C30, vind die er net wat mooier uit zien..

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Redshark schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:46:
Òp het moment zit ik met een vergelijkbare shortlist :) Alleen staat bij mij de 407 er niet op. Vorige week heb ik even gestuurd in een Leon stylance 1.9 TDI en ik vond hem erg fijn hoor. Ook de motor vond ik zelf erg stil eigenlijk. Dit kan vast komen doordat ik nu een afgetrapte peugeot 206 1.4HDI rijd en die maakt een kabaal van jewelste.

De C30 heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar ik twijfel nog doordat die c30 niet te rijden is op het moment :( Het vergelijkt gewoon wat lastiger. Daarnaast is het nadeel dat je voor de prijs van een 1.6D Kinetic een full option Leon hebt en dat is ook wat waard. Toch neig ik zelf meer naar de C30, vind die er net wat mooier uit zien..
Hihi, je denkt iig hetzelfde als ik. Ik kon ook niet rijden in de C30, maar ben voor een idee gaan rijden in de V50 1.6D, op de achterkant na hetzelfde. Dat reed fantastisch. Die 1.6hdi heeft zelfs iets meer vermogen en koppel als de 1.9tdi, maar klinkt iets civieler. Toen ben ik nog verder gaan rekenen en bedacht ik me dat ik voor iets minder geld ook een 407 heb met dezelfde motor, en die is wel loaded met opties. Tov de leon business mist ie alleen navigatie, maar dat vind ik niet erg. Hij voelt wel aan als 2x zoveel auto :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wokschotel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:24:
Alleen het verbruik dat jij schetst haal ik echt niet, ik kom niet verder dan 1:17.
Dan doe je wat verkeerd, of je rijdt meer in de stad :P

Ik rij overigens wel veel op "premium diesel", hoewel ik daar sinds kort van afgestapt ben (op BP's normale cleaner diesel lijkt ie zuiniger op te zijn dan op BP's Ultimate...). En dan haal ik structureel de 1:19 wel met zo nu en dan 1:20 of nog ietsje minder. Overigens heeft de boordcomputer bij mij een afwijking in het verbruik en geeft ie het altijd een stuk zonniger op dan in de praktijk gehaald wordt (4.7/100km op een tank, terwijl het dan in werkelijkheid 4.9 of 5.0l/100km was).

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:25
kazuka schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:29:

Knip
Kan niet meer zegen dan: Agree!

[ Voor 73% gewijzigd door Nivado op 30-10-2006 17:22 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb toevallig dit weekend even in een 407 gereden omdat de vader van mijn vriendin momenteel aan het shoppen is voor een lease-opvolger. Het was een 407 berline 2.0 HDIF met handbak (moet een SW met automaat worden, maar die had de dealer niet). De diesel rijdt nog redelijk beschaafd en is in ieder geval een stuk minder nadrukkelijk aanwezig dan de 2.0 TDCI in de Mondeo. Je kunt er goed mee meekomen maar enige prestatiereserve heb je dan niet meer. Het weggedrag is een beetje wollig maar desondanks worden korte oneffenheden toch hard doorgegeven. De interieurafwerking is redelijk. Ik meende wel ergens een rammel te horen in het interieur (auto had 22K gelopen) wat ik op zich matig vind voor een auto met een relatief zacht onderstel.

Voorin heb je een vrij groot ruimtelijk gevoel vanwege de ver naar voren geplaatste voorruit. De ruimte achterin was wel even schrikken en doet nogal afbreuk aan het gevoel met 'meer auto' onderweg te zijn. Ik ben niet echt een aanhanger van de vormgeving van het exterieur. Feitelijk klopt er gewoon niets van. Veel te grote overhang aan de voorkant. De voorwielen staan zowat onder de A-stijl, de berline heeft achter te weinig overhang in verhoudig met de voorkant en de SW ziet eruit als een tent als je er achter rijdt. Alleen recht van voren ziet hij er goed uit. Het verbaast me dan ook niet dat de verkopen na twee jaar al zwaar zijn teruggelopen. De 407 is typisch zo'n modeauto die het even goed doet na de lancering maar daarna sterk terugvalt in de verkopen. Hij is even apart maar daarna krijgen de mensen snel door dat de vormgeving niet in balans is. De leaserijders die nu een 407 rijden zullen over 2-3 jaar grotendeels overstappen op alternatieven zoals een Vectra, Avensis, Mondeo of wat er dan nog meer nieuw op de markt is gekomen. Auto's zoals de Volvo V50 (en de C30) zijn een stuk tijdlozer.

Persoonlijk void ik een C30 dan 'meer auto' dan een 407. De lijnen van de C30 kloppen gewoon en hij maakt duidelijk keuzes in bijv. de 2+2 opstelling van de zitplaatsen. De vormgeving is niet heel erg apart maar er zitten wel originele details in zoals de achterlichten, achterruit en de middenconsole. Het rijgedrag zal waarschijnlijk ook een stuk sportiever zijn dan een 407.

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Heb je zoals hierboven ook al werd geopperd de Alfa 159 al overwogen? De nieuwe business edition begint bij 584,- p/m; volgens mij kun je dan ook aardig binnen je budget blijven. En als je het dan over mooie auto's hebt... :p

Toch?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:48:Je kunt er goed mee meekomen maar enige prestatiereserve heb je dan niet meer.
Nah, dat vind ik wat overdreven hoor. De standaard tweeliter diesel is geen racebak maar hij echt snel genoeg voor het dagelijks verkeer en nog wel een stukje meer. Je moet wel duidelijk boven de 2000 rpm blijven want daaronder is er weinig in huis, maar als ie gaat gaat hij ook wel rap.

Verwijderd

kazuka schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:29:

Een jaar geleden ook gekeken naar de Compacte middenklasse auto's. De Leon, Golf, en Audi A3.
Daarna eens binnengestapt bij de Skoda dealer om die toch wel grote en ruime Octavia eens te bekijken. Na de 1e proefrit was ik verkocht! De Octavia behoort tot de compacte middenklasse (Golf onderstel. net als de Leon en A3) maar kan zich kwa formaat en binnenruimte makkelijke meten met de middenklasse (407, Vectra, Laguna). De afwerking is zelfs beter dan de Golf zelf. Die Tsjechen hebben er echt werk van gemaakt. Mooie materialen binnen (alles VAG, dus een mix van Golf en Passat), een zee van beenruimte voor en achter en en het belangrijkste; relatief veel waar voor je geld! Blijkbaar schrikt het merk Skoda veel mensen toch af en gaat op zeker door een Golf of Astra te nemen. Maar na een proefrit leek ik wel gek om nog naar die auto's te kijken. Je hebt echt het gevoel een klasse hoger te rijden. Zeker nu met de Business Edition (gebaseerd op de Elegance, dus praktisch alle toeters en bellen, plus Xenon en nog wat zaken) zeer interessant als lease-auto :)
With Stupid ^^

De Octavia wordt door een tweetal kennissen van me de hemel in geprezen als zijnde alles, wat de nieuwe Golf had moeten zijn en nog een paar dingen erbij. Niet te luidruchtig, lekker comfortabel op lange reizen en óh zo mooi afgewerkt. De motoren schijnen goed te bevallen maar de beide heren hebben beide de 2 liter motor en ik weet niet hoe die in jouw budget past.

offtopic:
Daniel: ik heb de 2.0 diesel 407 na een proefrit van een half uur terug gebracht en de v6 diesel gevraagd, omdat ik het ding eerlijk gezegd te lui vond voor zo'n grote auto. Je komt mee met het gewone verkeer en je bent sneller als die arme kinderen in hun Twingo's maar dan is het in mijn optiek ook wel een beetje op. De 407 komt pas lekker uit de verf met z'n 6 cilinder dieseltje en automaat, daar wordt het een compleet andere auto van... getuige de boze blikken van de buurman in z'n nieuwe bmw 320d :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 13:31 . Reden: 407 2.0 - for mice or men? ]

• psy
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Een 407 is gewoon belachelijk zwaar (1420 voor de 1,6 en zelfs 1480 voor de 2.0). Met die auto ben je nooit snel onderweg. Laats staan als je met 5 man plus bagage onderweg bent.

Een C30 is leuk en ziet er goed uit, maar verdomd onpraktisch met zijn 4 zitplaatsen en DRIE deuren. Sorry maar een auto kopen van 28.000 europ en dan toch maar drie deuren?

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 31-10-2006 14:33 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 19:03

Aight!

'A toy robot...'

Nu weet ik niet veel van lease bakken, e.d af, maar dit zie ik zeer vaak op de televisie:
De Alfa 159 Business is een gelimiteerde, zeer exclusieve
uitvoering van de Alfa 159 en Alfa 159 Sportwagon die perfect aansluit bij de wensen en eisen van de zakelijke automobilist. Een unieke Alfa 159 en Alfa 159 Sportwagon, die dynamiek en sportiviteit samen laat gaan met uitzonderlijke luxe en verfijnde elegantie. Het ruime en geraffineerd ingerichte interieur met goed geprofileerde stoelen met chique zwarte Alfatex bekleding garandeert eersteklas comfort. Door de scherpe prijsstelling, waarbij het maximale voordeel op kan lopen tot € 5.390,-, en met aantrekkelijke leasetarieven is het nu hét moment om snel zaken te doen.

U krijgt veel "Value For Money" gecombineerd met 2 jaar garantie.

Vanaf leaseprijzen:
Alfa 159 1.8 MPI Impression - € 565,- p.mnd
Alfa 159 1.8 MPI Business - € 584,- p.mnd
Alfa 159 1.8 MPI Sportwagon Impression - € 599,- p.mnd
Alfa 159 1.8 MPI Sportwagon Business - € 624,- p.mnd

Op basis van 48 mnd / 20.000 km SE&O.
Die 159 heeft wel een mooie binnenkant.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Aight! schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:46:
Nu weet ik niet veel van lease bakken, e.d af, maar dit zie ik zeer vaak op de televisie:

[...]

Die 159 heeft wel een mooie binnenkant.
De 1.8 is alleen een optie met LPG (weet niet of dat nog kan, maar hoe dan ook wordt ie ruim 80 euro pm duurder wegens aanschaf installatie en verwachte stijging in onderhoud). De 1.9 JTD is dan misschien handiger. Daarnaast leasen de meeste mensen een auto niet op 20000 km/jaar maar 35000 of 40000, zo ook ik, waardoor de termijn ernstig veel sneller stijgt. De 159 valt dus ook buiten budget op die manier. Op zich jammer, vind hem namelijk wel mooi.

Edit: de goedkoopste 159 1.9 jtd kost 796 in de lease, en dat is de absoluut kaalste uitvoering (wieldoppen, geen radio, etc). Dat is niet wat ik in gedachten had ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 31-10-2006 18:16 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
psy schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:32:
Een 407 is gewoon belachelijk zwaar (1420 voor de 1,6 en zelfs 1480 voor de 2.0). Met die auto ben je nooit snel onderweg. Laats staan als je met 5 man plus bagage onderweg bent.
Ja, en toch rijdt de 407 1.6 hdif een stuk pittiger dan mijn huidige Astra 1.6 benzine. 1.6 d klinkt weinig, 1420 kilo klinkt zwaar, maar een gemiddelde Golf weegt al dik 1200, en moderne motoren hoeven nu eenmaal geen grote cylinderinhoud te hebben om veel kracht te kunnen leveren. Denk aan de nieuwe VAG motor; de 1.4TFSI.
Een C30 is leuk en ziet er goed uit, maar verdomd onpraktisch met zijn 4 zitplaatsen en DRIE deuren. Sorry maar een auto kopen van 28.000 europ en dan toch maar drie deuren?
Ach, er zijn zat duurdere auto's met 3 deuren :)

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51
SeatRider schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:38:
[...]

Hihi, je denkt iig hetzelfde als ik. Ik kon ook niet rijden in de C30, maar ben voor een idee gaan rijden in de V50 1.6D, op de achterkant na hetzelfde. Dat reed fantastisch. Die 1.6hdi heeft zelfs iets meer vermogen en koppel als de 1.9tdi, maar klinkt iets civieler.
Ik heb binnenkort (dit weekend, of weekend erop) een proefrit in een s40 gepland aangezien die er ook erg veel op lijkt volgens de dealer. Van verschillende kanten hoor ik dat het echt uitstekende wagens zijn met uitstekende eigenschappen. Ook over het geluid zijn veel mensen te spreken, al was ik dat al erg over een 1.9 TDI Leon.
Toen ben ik nog verder gaan rekenen en bedacht ik me dat ik voor iets minder geld ook een 407 heb met dezelfde motor, en die is wel loaded met opties. Tov de leon business mist ie alleen navigatie, maar dat vind ik niet erg. Hij voelt wel aan als 2x zoveel auto :)
Ik reed (tot vandaag) regelmatig in een 407 1.6 Diesel. Als bestuurder is het een prima wagen, je hebt het idee dat je veel ruimte hebt door het aparte dashboard en hij rijdt prima genoeg voor mij. Wel is hij (net als mijn huidige 206) vrij luidruchtig en dan vooral achterin. Het schijnt zelfs dat Peugeot geluidsisolatie als optie biedt en dat zegt toch wel genoeg in mijn ogen (al doet Volvo dat ook). Peugeot is geen optie voor mij (mag het niet meer leasen) maar ik zou hem niet zo snel doen denk ik. Die 159 (die ik ook niet mag leasen) vind ik toch echt heel veel mooier bijvoorbeeld.
Die 407 waar ik vaak in reed wordt vanavond omgeruild voor een Alfa GT die (meen ik) ruim 10.000 euro meer kost dan en dat apparaat heeft ook maar drie deuren :) Als de wagen aan je wensen voldoet is er niks mis mee IMO.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmja, ik had nog niet naar het gewicht gekeken. Een 407 SW 2.0HDIF is een whopping 150 kilo zwaarder dan een Volvo V50 met dezelfde motor, terwijl de V50 door een iets andere afstelling een iets hoger koppel heeft (340 vs. 320 Nm)
Dat kan dan inderdaad wel aanzienlijk schelen. Maar dan nog steeds, 0-100 in net 10 seconden is niet bijzonder snel maar ook absoluut niet langzaam.

Verwijderd

Uit logische beredenatie zou voor mij de 407 uit de bus komen puur omdat deze het meeste auto van de 3 is en je waarschijnlijk ook het meest comfortabel van a naar b vervoert.

Maar puur op emotie nam ik de c30 gewoon omdat dit een mooie en aparte auto is.. En een auto moet met emotie gekocht worden toch? anders zou ik de 407 nemen, in ieder geval is het een middenklasse auto en de leon en de c30 compacte middenklasse. :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Anders. Een Golf. Leon blijft toch een beetje de goedkopere en minder afgewerkte versie van de Golf.
Ben ik niet met je eens. Een Leon is imho net zo goed afgewerkt, maar wel een stukje goedkoper. En zo er al iets mis is met de Leon, is het dat laatste: 'goedkoper'. Er zijn mensen die daar slecht tegen kunnen.

En voor wat grotere mensen is de breedte op de schouderhoogte wat minder.

Maar om niet de Leon als kwalitatief minder af te serveren, dat gaat mij te ver.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• PWM
  • Niet online

PWM

StevenK schreef op woensdag 01 november 2006 @ 07:15:

Maar om niet de Leon als kwalitatief minder af te serveren, dat gaat mij te ver.
En toch is het zo :) De discussie is hierboven al gevoerd:
PWM schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:41:
Ik heb zelf jaren Seat gereden, en een vriend van mij heeft de nieuwe Leon: Trust me, de afwerking van een Leon is echt minder dan de Golf. Meer rijgeluiden, meer kraakjes, meer rammeltjes.

Face it, het moet ergens vandaan komen he :) Dat wil overigens niet zeggen dat de Leon de mindere auto is. De Sportstoelen zijn fantastisch, hij ziet er goed uit, rijd geweldig en is goedkoper. Het is maar net wat je wilt.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 11:14
Van je lijstje zou ik persoonlijk voor de 407 gaan. Je hebt inderdaad meer auto. Tevens zitten de peug stoelen vaak behoorlijk comfortabel.

Zelf ga ik denk ik voor de skoda octavia 2.0 tdi. Das pas echt waar voor je geld.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:50

Wokschotel

Op 6 wielen

StevenK schreef op woensdag 01 november 2006 @ 07:15:
[...]

Ben ik niet met je eens. Een Leon is imho net zo goed afgewerkt, maar wel een stukje goedkoper. En zo er al iets mis is met de Leon, is het dat laatste: 'goedkoper'. Er zijn mensen die daar slecht tegen kunnen.

En voor wat grotere mensen is de breedte op de schouderhoogte wat minder.

Ik vind een Leone er van binnen minder goed uitzien dan een Golf. Het plastic in de Leon is een stuk harder, kijk bijvoorbeeld eens naar die plaat plastic in de middenconsole. Kwalitatief zal het allemaal best goed zijn, maar het 'smoelt' gewoon minder.

De islam kan uw vrijheid schaden

• psy
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Heb zelf een Ibiza '2004 gereden, en de nodige Seat's als vervangauto gehad. Echt waar: ze kraakten allemaal wel ergens, vooral bij de achterbank. Ook de gebruikte kunstoffen waren vaak toch van het wat goedkopere soort. Het zijn prima auto's, maar de vergelijking met een VW qua bouwkwaliteit gaat mijns inziens wel enigzins mank. Wél vind ik zee gemiddeld gezien meer value for money bieden, en rijden ze meestal toch wel erg goed of zelfs beter, zoals laatst de nieuwe Leon ook weer. Gewoon een erg fijne auto.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:33
C30 zou ik nooit nemen. De kofferruimte is echt miniem voor die klasse. En 4 zitplaatsen :N Oke, het is een mooie auto, maar te duur voor wat je ervoor krijgt.
Voor dat geld zou ik zelf een Toyota Avensis Wagon gaan rijden. Eventueel met de 177 pk dieselmotor, maar die is wel een stukje duurder. Voordeel van de Avensis vind ik zelf dat hij standaard al zeer rijk is uitgerust voor 30.000 euro en dat zo'n beetje de enige opties die je nog kunt krijgen navigatie en xenon zijn. Nadeel is dat de auto niet echt een "sexy imago" heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door biobak op 01-11-2006 14:09 ]

• Viper®
  • Niet online
^^

Hij gaat niet het hokey team vervoeren neem ik aan

Een volvo heeft nog altijd status, kwaliteit en degelijkheid.

Ik vind een goeie S40-60 of V serie toch altijd mooie wagen hoor (jammer dat de wouten er ook in rijden)

peugeot vind ik persoonlijk gewoon helemaal niks

Seat rij ik zelf, al moet ik zeggen dat het "het net niet" leaseauto merk is. Goeie auto's, alleen kwa afwerking/interieur gewoon net te weinig. Menig leaserijder rijdt liever in een auto die gewoon goed zit/overzichtelijke knoppen etc.

Audi's vallen onder volvo (eigenlijk erboven). Mooie leaseauto's, alleen vaak boven budget. Soms nog net de A3.

• PWM
  • Niet online

PWM

biobak schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:09:
C30 zou ik nooit nemen. De kofferruimte is echt miniem voor die klasse. En 4 zitplaatsen :N Oke, het is een mooie auto, maar te duur voor wat je ervoor krijgt.
Voor dat geld zou ik zelf een Toyota Avensis Wagon gaan rijden. Eventueel met de 177 pk dieselmotor, maar die is wel een stukje duurder. Voordeel van de Avensis vind ik zelf dat hij standaard al zeer rijk is uitgerust voor 30.000 euro en dat zo'n beetje de enige opties die je nog kunt krijgen navigatie en xenon zijn. Nadeel is dat de auto niet echt een "sexy imago" heeft.
Het nadeel van de Avensis is dat hij lelijk is van binnen en rijd als een natte krant :)

Toevallig met een vriendje afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt voor hem. Daar waren we snel mee klaar, wat een drama bak.

Hij kon kiezen tussen de S40 110 PK of een Avensis 177Pk. De keuze was makkelijk, de S40. Die zit beter, voelt beter aan, is beter afgewerkt en rijd lekkerder.

Het enige wat eventueel voor de Avensis zou spreken is de grootte, want groot is hij.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 01-11-2006 14:22 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
Ik zit zo te kijken en wat bizar duur is mijn wagen in de lease zeg :D

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Grappig hoe het kan lopen. Ik had dus een Leon 2.0 TDI DSG, maar die bleef achter bij vorige werkgever :). Bij huidige werk vanwege leasebudget eerst gegeken voor Leon 1.9 TDI, daarna besloten alvast een voorschot te kunnen nemen op mijn eerstvolgende promotie en alvast te kijken naar de Volvo C30 1.6d of de Peug 407 1.6d. Dat was dus de shortlist waarmee ik deze topic begon.

Gisteren kwam ik erachter dat ik voor een tientje meer dan die Peug gewoon weer een Leon 2.0 TDI DSG heb - en dat ik dat eigenlijk stiekum wel heel interessant vind. De afgelopen twee jaar heb ik uitsluitend automaat gereden en dat bevalt me toch wel heel goed :). Golf V of Skoda Oktavia 2.0 TDI DSG zou ook nog kunnen, maar is wel wat duurder/kaler.

Over de discussie VW/Seat nog het volgende. Autoweek heeft een week of twee geleden de Leon FR tegen de VW Golf GTI met de 2.0 TFSI benzinemotor gezet en was van mening dat de Leon net even wat scherper en dus beter reed als de Golf. Daar wil ik aan toevoegen dat ik in de Leon op de een of andere manier een betere zithouding kan vinden als in de Golf (ik heb wel eens een Golf als leenauto). Wel vind ik de vorm van de Golf iets conservatiever en minder 'provocerend' als de Leon.

Het blijft een luxe probleem :)

• Viper®
  • Niet online
Voor minder dan de 170 pk Tdi leon doe ik het niet >:)
DSG uiteraard, je wil wel als eerste weg zijn in de file

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:11:
Lol, niet als eerste weg, maar je rijdt toch een stuk ontspannender in de file als je niet heel de tijd hoeft te koppelen en tussen 1 en 2 zit te schakelen. Gewoon gas en rem. Wat dat betreft hebben ze het in de USA beter begrepen, daar betaal je in de regel bij als je een handbak mocht willen :)

• Viper®
  • Niet online
Yup

Hyundai heeft (als enige) de coupé V6 welke met automaat goedkoper is dan de handbak 8)7

Tja verder, ik rij een Ibiza maar ik rij in de file gewoon altijd in de 2.
met diesel kan dat best, gewoon rustig koppelen.

Of natuurlijk vol gas en dan clutch dumpen :')

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:11:
Volgens mij is de combinatie 170PK Tdi en DSG niet leverbaar i.v.m. het te hoge koppel van de motor.

• Viper®
  • Niet online
ik was in de war met de tfsi 200 pk versie 8)7

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:25:
[...]
Volgens mij is de combinatie 170PK Tdi en DSG niet leverbaar i.v.m. het te hoge koppel van de motor.
Toch wel.

• Viper®
  • Niet online
Klopt, de Leon alleen nog niet.

Ik had het wel ergens gezien

Bij Seat komt het nog wel, de 170pk was ook vrij laat, en die was eerst op de zware Altea beschikbaar alvorens hij op de Leon te leveren was.

Seat loopt altijd achter VW/Audi aan (logisch natuurlijk)

• PWM
  • Niet online

PWM

Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:04:
[...]

Klopt, de Leon alleen nog niet.

Ik had het wel ergens gezien

Bij Seat komt het nog wel, de 170pk was ook vrij laat, en die was eerst op de zware Altea beschikbaar alvorens hij op de Leon te leveren was.

Seat loopt altijd achter VW/Audi aan (logisch natuurlijk)
De 170PK TDI is verschrikkelijk. Hij wordt ook in de pers redelijk afgekraakt.

Het is echt een stap terug in de tijd. Brommerig, veel lawaai, slecht oppaken onderin.

Je kan beter de 140Pk er in lepelen.

• Viper®
  • Niet online
Ik heb de 140 pk testgereden, deze reed erg soepel. De 170 pk was er toen niet dus daar kan ik niets over zeggen. Wel kan ik me voorstellen dat hier weer een grotere turbo op zit waardoor je weer een grotere turbolag krijgt en het geheel ook weer minder soepeltjes rijdt.
Pagina: 1