Ik heb een tijdje rondgezocht maar kan nergens een goed vergelijk van draadloze netwerkkaarten voor desktops vinden. Momenteel werk ik met een Sweex op mijn thuisnetwerk met KPN experiabox. Bij gebruik van de laptop Compac nx7010 heb ik overal in huis een uitstekende ontvangst. Met de in de desktop gebouwde Sweex Ralink RT2500 is het erg slecht. Zet ik de laptop op, naast, achter de PC; de ontvangst op de Compaq blijft perfect.
Ik heb de PC op allerlei manieren gedraaid, antenne van de kaart opnieuw aangesloten, maar niets lijkt de ontvangst te verbeteren. Erg vervelend om weer met een kabel te moeten werken (anders moet wireless steeds opnieuw contact maken) als het draadloos kan.
Nu ben ik van plan om een andere PCI kaart te kopen, maar welke? Snelheid niet heel belangrijk, ontvangst des te meer.
Ik heb de PC op allerlei manieren gedraaid, antenne van de kaart opnieuw aangesloten, maar niets lijkt de ontvangst te verbeteren. Erg vervelend om weer met een kabel te moeten werken (anders moet wireless steeds opnieuw contact maken) als het draadloos kan.
Nu ben ik van plan om een andere PCI kaart te kopen, maar welke? Snelheid niet heel belangrijk, ontvangst des te meer.