Toon posts:

Prestaties draadloze netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje rondgezocht maar kan nergens een goed vergelijk van draadloze netwerkkaarten voor desktops vinden. Momenteel werk ik met een Sweex op mijn thuisnetwerk met KPN experiabox. Bij gebruik van de laptop Compac nx7010 heb ik overal in huis een uitstekende ontvangst. Met de in de desktop gebouwde Sweex Ralink RT2500 is het erg slecht. Zet ik de laptop op, naast, achter de PC; de ontvangst op de Compaq blijft perfect.
Ik heb de PC op allerlei manieren gedraaid, antenne van de kaart opnieuw aangesloten, maar niets lijkt de ontvangst te verbeteren. Erg vervelend om weer met een kabel te moeten werken (anders moet wireless steeds opnieuw contact maken) als het draadloos kan.
Nu ben ik van plan om een andere PCI kaart te kopen, maar welke? Snelheid niet heel belangrijk, ontvangst des te meer.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoeveel geld wil je er voor neerleggen? De prijzen kunnen namelijk erg verschillen.
Zelf zie ik dat men goed te spreken is over de pricewatch: Belkin Wireless Pre-N PCI Netwerkkaart (54/108Mbps)

Anders moet je zelf even kijken naar dit linkje. Daarin heb ik gesorteerd op hoe goed men de netwerkkaart beoordeeld :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat hier niet te zien is waar de kaart zo goed op gewaardeerd wordt; snelheid, installatie, verbinding?
Maar wellicht de prijs dus wel het bewijs..

• Tamarinde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2025
Een optie is om de antenne van het pci kaartje eraf te halen en er een Dipole Antenne op te zetten.
Heb vaak genoeg gezien dat het ontvangst hierdoor stukken beter werd.
Die Dipole Antenne kost alleen net zoveel als het wireless kaartje zelf.

XBOX 360 Gamertag

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Tja Sweex....

Neem iets zoals een Linksys, Asus , Belkin :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:58:
het probleem is dat hier niet te zien is waar de kaart zo goed op gewaardeerd wordt; snelheid, installatie, verbinding?
Maar wellicht de prijs dus wel het bewijs..
Hmm, ik had een ander linkje moeten geven: http://tweakers.net/productsurvey/cat/315

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1