Aspire 5601 en 5102 DVD brand probleem

Pagina: 1
Acties:

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26
Hey,

Ik heb een Aspire 5601 en 5102 en beide zijn prima laptops. Maar waar ik helemaal gek van word is dat films die ik op deze laptops brand maar op een enkele dvd speler afgespeeld kan worden.

Ik heb een Yamaha DVD speler van 2 jaar oud en die speelt de films probleemloos af.

Echter als ik de films meeneem naar een vriend of familie lid met andere type dvd spelers dan geven ze allemaal disc errors of ze blijven hangen. Ik heb zelf ook nog zo een Marquant DVD speler en die speelt hem ook niet af, blijft aan het begin gelijk hangen.

Zelf Sony dvd spelers, philips dvd spelers enz spelen het niet af.

Enige waar ik dvd;s op heb zien draaien is zo een nieuw Bose 3.2.1 systeem, die speelt ze ook af.

Heeft iemand enig idee?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je ook al eens gekeken naar de mediacodes van de DVD'tjes? De één speelt ze wel af en de ander weer niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26
Dat zou het niet mogen zijn. Het gaat niet alleen om niet 100% legale films maar ook om videomateriaal.

Ter aanvulling:

Ik heb zo een 7 verschillende brandprogramma's gebruikt maar allen bieden geen uitkomst helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Meerder soorten/merken dvd's proberen om te kijken welke wel goed branden, het heeft niks te maken met brandsoftware.
Indien echt wilt weten waarom, ga naar www.cdfreaks.com, ga naar forum, daar staat hoe je een dvd kunt testen, dan zie je meteen of deze slecht is gebrand(en ook slecht leesbaar). Met cdspeed kun je dit testen.