DPKG -l geeft geen volledige pakketnamen

Pagina: 1
Acties:

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Hoi, ik heb door verschillende distupgrade's een vervuild systeem. Daarmee bedoel ik dat er een hoop oude debian pakketten wel zijn ge'removed, maar niet volledig zijn gedeinstalleerd. Met het commando dpkg -l herken je deze aan rc vooraan in de regel. Normalieter verwijder ik deze altijd met een scriptje met de volgend inhoud:
dpkg --purge $(dpkg --list | grep ^rc | awk '{ print $2; }')

Nu het probleem. De pakketnamen zijn bij dpkg -l begrenst op 14 karakters. pakketen met een naam langer dan 14 karaakters kan ik niet purgen met het script. Handmatig zullen een aantal nog wel gaan. Een beetje gokken naar de naam, maar ook dan krijg ik ze niet allemaal weg.

Iemand hier met een oplossing

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10
Kijk eens naar dpkg --get-selections, die heeft gewoon een tweekoloms uitvoer met links het pakket en rechts de status ervan.

Verwijderd

code:
1
COLUMNS=200 dpkg -l

Ook mogelijk: gtkorphan gebruiken (leuke gtk interface voor precies de taak die jij op het oog hebt).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 15:09 ]

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
@ _JGC_ Bedankt.... nieuwe shell script is nu als volgt:
#!/sbin/sh
apt-get remove $(deborphan)
dpkg --purge $(dpkg --get-selections | grep deinstall | awk '{ print $1 }')

@enkrypt: COLUMNS=200 doet niets bij mij. deborphan gebruik ik natuurlijk wel... maar gtkorphan kende ik nog niet. maar om nu speciaal x te gaan installeren...... Bedankt mag een slotje op.
tenzij iemand deze nog naar het grote handige scrypt topic wil hebben.......

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10
je kunt volgende keer ook gewoon apt-get remove --purge of aptitude purge gebruiken.