Toon posts:

windows xp van C: naar D:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tweetal harddisks in mijn desktop (C: is 40GB en D: is 160GB). Gebruik Windows XP pro. Deze staat op C:

Ik wil alles overzetten naar D:. Dus windows, program files, mijn documenten, alles

Is dit mogelijk? kan ik gewoon copy/paste doen? of moet ik een speciaal programma downloaden?

bijvoorbaat dank

Verwijderd

Nee dat kan niet zomaar.

Je kunt wel met Ghost een kopie van de 40GB naar de 160GB maken en deze dan als C gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de oude C: vervolgens wel opieuw formatteren?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:05
Je moet alles dmv. Norton Ghost kopieren naar de D schijf. De oude schijf formatteren, en van de eerste schijf C: maken. (anders krijg je problemen met snelkoppelingen.)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

-DG- schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:21:
Je moet alles dmv. Norton Ghost kopieren naar de D schijf. De oude schijf formatteren, en van de eerste schijf C: maken. (anders krijg je problemen met snelkoppelingen.)
Ehh, dat is niet geheel waar. Als je zorg dat je boot van die 160GB dan zal hij die schijf gewoon als C: aanzien. Een schijf is niet specifiek gebonden aan een driveletter, die wordt gewoon door Windows toegewezen. Dus als je boot van die 160GBer dan hoef je op zich niets te formatteren of problemen te krijgen met shortcuts

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:05
Terw_Dan schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

Ehh, dat is niet geheel waar. Als je zorg dat je boot van die 160GB dan zal hij die schijf gewoon als C: aanzien. Een schijf is niet specifiek gebonden aan een driveletter, die wordt gewoon door Windows toegewezen. Dus als je boot van die 160GBer dan hoef je op zich niets te formatteren of problemen te krijgen met shortcuts
Oke dat wist ik niet helemaal. :P
Maar dat formatteren was omdat de TS vroeg of dat wel kon. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen, moet dan gaan lukken, dank
cheers

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En hou er wel rekening mee dat je de huidige data van je D kwijt bent. Dat is wel te voorkomen maar ik zie daar je vraag niet over. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1