Toon posts:

[tv-out] Bekende Zwart-Wit probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een PCI-Express Asus EN7600GT gekocht. Ik wilde ook output op mijn televisie hebben dus probeerde ik tv-out aan te sluiten. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ik zwart-wit beeld kreeg, dit had ik bij mijn vorige kaart ook.

Ik weet dat het signaal op B/PAL of G/PAL moet staan, 60Hz en 800x600, dit klopt ook. Via S-Video heb ik het geprobeerd (Videokaart > S-Video > Composiet > TV) en (Videokaart > S-Video > Composiet > S-Video > TV). Ook heb ik geprobeerd om via een SCART blok de handel aan de praat te krijgen.

Zelf ben ik op de hoogte van het probleem met oudere tv's maar ik heb een Finlux LCD 26'' die toch redelijk nieuw is. Ik heb de nieuwste Drivers van Nvidia.

Er is vast iemand die de oplossing weet? Ik heb al veel gezocht maar geen passende oplossing voor mij gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 14:03 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tja je beanwoord eigenlijk je eigen vraag al: Bij je vorige pc kreeg je ook al zwart-wit beeld. Ik zou dan concluderen dat het in de TV zit.

Dit kan je heel goed controleren door een andere TV aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:03:
Tja je beanwoord eigenlijk je eigen vraag al: Bij je vorige pc kreeg je ook al zwart-wit beeld. Ik zou dan concluderen dat het in de TV zit.

Dit kan je heel goed controleren door een andere TV aan te sluiten.
Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn en daar ben ik met mijn vorige kaart niet in verder gegaan om het uit te zoeken. Deze TV heeft ook een VGA aansluiting en een DVI maar daar heb ik geen kabels voor die lang genoeg zijn. Ik meen te herrineren dat hij het wel eens heeft gedaan vanaf de laptop.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:10:
[...]

Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn en daar ben ik met mijn vorige kaart niet in verder gegaan om het uit te zoeken. Deze TV heeft ook een VGA aansluiting en een DVI maar daar heb ik geen kabels voor die lang genoeg zijn. Ik meen te herrineren dat hij het wel eens heeft gedaan vanaf de laptop.
sorry ik heb even over de term LCD gelezen. 8)7
als je DVI ingang heb zou ik sowieso die gebruiken, heb je echt VEEL beter beeld dan met een tv-out!

Kabels kosten echt niet extreem veel. Vandeweek VGA kabel van 8 meter voor 10E gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de televisie niet gebruiken als primair display dus de kwaliteit hoeft niet fantastisch te zijn. Een VGA kabel is inderdaad niet duur waar jij hem gekocht hebt. Ik zie hier een DVI kabel van 5mtr. voor 25€ en een VGA kabel van 5mtr. voor 17,50€.

Verwijderd

Ik weet niet of je dit al geprobeerd ,maar bij mijn Tv is het zo dat als ik composiet aansluit en ik zet mijn tv op de svhs ingang ik dit beeld in zwart-wit zie en zet ik hem dan op de composiet ingang dan heb ik kleur.(simpele aristona tv.... :'( )

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55

Verwijderd

Topicstarter
Nadat geen van de oplossingen hielp postte ik hier een topic.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:52:
[...]

Nadat geen van de oplossingen hielp postte ik hier een topic.
Oke, heb je ook al alle ingangen van de tv geprobeerd?
Mijn ps2 geeft op de AV1-ingang ook alleen zwart/wit beeld en op de AV2-ingang wel kleur. Heeft iets te maken met of de ingang s-video of RGB is dacht ik.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De tv heeft ook geen losse gele tulpstekker ingang of een tweede scart ingang misschien ???

Zie ook de vorige post }:O

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 28-10-2006 15:02 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
-DG- schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:59:
[...]

Oke, heb je ook al alle ingangen van de tv geprobeerd?
Mijn ps2 geeft op de AV1-ingang ook alleen zwart/wit beeld en op de AV2-ingang wel kleur. Heeft iets te maken met of de ingang s-video of RGB is dacht ik.
Ja. Er zit maar 1 S-video ingang in mijn tv. Die composiet ingangen heb ik ook al allemaal geprobeerd.
Ik heb trouwens maar één AV ingang.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 15:51 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist eenzelfde probleem opgelost. Schematisch op de volgende manier:

Videokaart -> Verdeelstekker -> S-Video naar Composiet plug -> Composiet in TV.

Op deze manier kreeg ik kleur.

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb ik hem er dus nu in maar het helpt niet.

Verwijderd

Ik heb mijn kaart via s-video naar een scart blok in mijn tv gaan. ik kreeg kleur toen ik via de "nvidia tv wizard" composite selecteerde in de eerste stap ipv s-video, ookal is hij via s-video aangesloten.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:37:
Zo heb ik hem er dus nu in maar het helpt niet.
Dat zou ik de DVI aansluiting zeker gaan proberen.
Pagina: 1