@home netgear router ZONDER USB-stick

Pagina: 1
Acties:
  • 1.299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:00

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb zo'n @home Netgear besteld, maar hij is beveiligd, dus kom er niet op.

De handleiding gaat ervan uit dat je een usb-stick hebt. Ik wil het dus handmatig instellen, WEP en dergelijk.

Moet ik m'n router nu resetten, of kan ik ergens dat 'wachtwoord' invullen wat onder de router gemeldt staat? Ik heb het als WEP eens ingevoerd, maar het is geen geldige sleutel (aantal karakters klopt niet).

Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem? Maar ik heb het nog van niemand gelezen hier...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

RTFM?
Modbreak:Zoals je in de TS kan lezen, HEEFT hij de manual al gelezen.
Verder voegt je loze opmerking totaal niets aan dit topic toe.
Als je niets zinnigers te melden, blijf dan aub uit dergelijke topics

[ Voor 95% gewijzigd door Koffie op 28-10-2006 14:43 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik wilde gewoon de WEP instellingen gebruiken zoals @HOME ze meeleverd. @HOME doet geen manual meeleveren voor de Netgear...

Vind het gewoon een beetje belachelijk dat ze niet duidelijk melden wat de WEP key is en zo, maar alles via en eigen wizard en wachtwoord en zo...

maar toch bedank voor je nuttige reactie...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09
Boy schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:36:
Ik heb zo'n @home Netgear besteld, maar hij is beveiligd, dus kom er niet op.

De handleiding gaat ervan uit dat je een usb-stick hebt. Ik wil het dus handmatig instellen, WEP en dergelijk.

Moet ik m'n router nu resetten, of kan ik ergens dat 'wachtwoord' invullen wat onder de router gemeldt staat? Ik heb het als WEP eens ingevoerd, maar het is geen geldige sleutel (aantal karakters klopt niet).

Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem? Maar ik heb het nog van niemand gelezen hier...
Dat komt omdat de meesten waarschijnlijk wel gewoon logisch nadenken voor ze hier een post neerknallen. Als bijvoorbeeld het aantal karakters niet klopt is het misschien geen wep maar een wpa key. Je zou ook bijvoorbeeld voor de grap eens de woordjes '@home netgear wep' in google kunnen intypen, waarna je bij de 2e link een handleiding vind over het handmatig instellen van de router.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:14

BHQ

Beetje erg onduidelijk idd, via wat voor clientkaartje probeer je te connecten? Heb je al bedraad geprobeerd je key te veranderen? etc..

Verwijderd

Excuus voor m'n "lompe" reactie. Maar ik denk dat nielson een goede tip geeft :) wat is er overigens met je usb-stick gebeurd of heb je die nooit gehad?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 02:51:
Excuus voor m'n "lompe" reactie. Maar ik denk dat nielson een goede tip geeft :) wat is er overigens met je usb-stick gebeurd of heb je die nooit gehad?
maak nix uit :) ik was eigenlijk ook een beetje erg onduidelijk. Ik was geirriteerd op @home dat ze gewoon niet informatie meeleveren indien je het pakket ZONDER USB stick aanvraagt, terwijl dat gewoon een optie is. Dus dat is met die stick gebeurt, gewoon niet besteld.

En dan moet je dus via de site van Netgear erachter komen hoe je het voor @home moet configureren zonder die stick.

Ik ben best tevreden over @home, omdat het vrijwel altijd werkt. Maar als je iets van ze moet, dan hebben ze toch enorm slechte service en dit was weer zoiets waarvan ik dacht 'kan beter'.

Ik heb die software geinstalleerd en dan zou ik dus in die Netgear tool dus de WPA key of iets dergelijk kunnen instellen (dat is nieuw voor mij, deed normaal alleen via WEP). Maar de tool start gewoon niet op! Klikken op het icoontje doet even zandloperen en dan niets. Ik ga het eens deinstalleren en dan van internet de Netgear software downloaden denk ik...of de router resetten (zal vast een knopje op zitten) en dan gewoon via web doen.

Ik heb al veel routers ingesteld bij vrienden/kennissen en daar kon het gewoon via 192.168.2.1, dus ik denk dat het hier ook wel mogelijk zal zijn. Maar ik had even geen zin meer en heb het opgeruimd :)

edit:
inderdaad, Nielson heeft de goede link doorgegeven en hij heeft gelijk, ik had het zo kunnen googlen. Heb het alleen hier op GoT gezocht. Normaal doe ik ook meer vooronderzoek...

[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 30-10-2006 22:22 ]

Pagina: 1