Toon posts:

Asus A7N8X-deluxe mobo problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

heb gister ook een topic geopend maar die is weer gesloten omdat ik eerst dingen moest gaan uittesten! dat heb ik dus gedaan!

Probleem:
3 weken op vakantie geweest... pc volledig spanningsloos achter gelaten! ik kom terug en hij start de bios niet op.. krijg gewoon een zwart scherm (no signal) en mn beeldscherm ging gewoon weer in de offline modus! het moederbord gaf ook geen piepje

Al geprobeerd:
heb gister allerlei onderdelen in mijn computer los gekoppeld (videokaart, geheugen, hd)
geen resultaat!

toen heb ik dmv jumpertje verplaatsen en het batterijtje eruitgehaald de bios gereset!
dit bleek wel te werken en het mobo geeft weer een piep en ik krijg het beginscherm van mijn asus bios beginscherm! daar kun je kiezen voor instellingen kun je Tab of Alt F2 indrukken ... maar als ik op tab of alt F2 druk gebeurd er niets. hij blijft zeg maar hangen. heb dus vanmorgen een nieuw batterijtje gekocht.. geen ander resultaat
de toetsenbord en muis zijn gewoon met kabel aan de computer bevestigd. ik had eerst draadloos! maar alle 2 werken niet!

heb het geheugen al nagekeken en de gebruiksaanwijzing gelezen maar kom er niet echt uit!

heeft iemand nog tips?

alvast bedankt!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

zie pmg faq: alles uitbouwen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn een aantal dingenw aar je even rekening mee moet houden.
Eerste is kortsluiting, dus dat is simpelweg het ding uit de kast halen en op een kartonnen doos leggen om te testen.

daarna kun je altijd de cmos nog even resetten op een failsafe manier:

Powerstekker eruit
10 seconden powerbutton indrukken
ATX stekker eruit
Bios batterij eruit
Met een schroevendraaier de twee lipjes van de batterij-houder kortsluiten
Batterij erin
ATX stekker erin
Power erin
En je bios is gereset :)
met dank aan Atlas

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:51
Die toestenborden, zijn die toevallig USB? Het wil wel eens voorkomen dat legacy USB support uitstaat en je daardoor over het algemeen niets kunt doen met een USB toetsenbord.

Verwijderd

Na een BIOS reset staat USB legacy support inderdaad uit, heb ik ook iedere keer...

Verwijderd

Topicstarter
nee heb het toetsenbord en muis normaal aangesloten zonder usb dus!
ik kom nu net terug van het werk en zal het hierboven genoemde morgen meteen uittesten!
ik hou jullie op de hoogte.. alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
heb inmiddels mn pc uitgebouwd.... en hij werkt weer...
hij maakt dus toch wel ergens kortsluiting.. even de afstandhoudertjes nakijken ofzo!
Pagina: 1