Card reader met ECHT USB2.0 doorvoer

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:15
Card reader met ECHT USB2.0 doorvoer.

Beste mede tweakers,

Zoals velen van jullie irriteer ik me ook aan de onjuiste specificaties op verpakkingen, vandaar dat ik deze vraag nu hier stel voordat ik tot koop overga.
Ik ben op zoek naar een card reader die een goede transfer rate heeft. Dus niet naar een card reader waarvan op de doos staat USB 2.0 en waarbij je blij moet zijn als je een transfer rate van 512 Kb/s haalt. Nou hoef ik niet gelijk de 480 MB/s te halen die voor USB 2.0 staat. Maar gewoon wat fatsoenlijke rates (zo richting 20-30 MB/s sneller mag ook natuurlijk) zodat ik niet een kwartier moet wachten voordat ik 250 MB aan MP3 op m’n memoriestick heb staan.

Ik ben op zoek naar een card reader die zoveel mogelijk verschillende kaarten kan schrijven en lezen natuurlijk. Maar in ieder geval moet memoriestick van Sony ondersteund worden (MS duo pro met magic gate.)

Iemand een idee waar ik naar moet kijken? Alvast bedankt.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb hier een simpele Sweex cardreader, standaardkaartjes doet 'ie op ongeveer 6 à 7 MB/s, sneller kan het kaartje gewoon niet. Als ik een ultraspeed-kaartje gebruik heb ik rond de 20-25MB/s, maar dat is dan echt het maximum.
Heb je dus een 300MB/s kaartje dan haalt deze lezer toch maar 25~30MB/s, maar de meeste standaardkaartjes kunnen toch niet sneller dan 6MB/s :)

Typenummer: Sweex CR002

edit: Er zit een MS-slot op, maar je moet even op de Sweex-site kijken of jouw type MS ook ondersteund wordt. Aangezien het ding ongeveer 30 verschillende soorten kaartjes aankan zal dat wel goedkomen :)

[ Voor 20% gewijzigd door DarthPlastic op 28-10-2006 12:22 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hoeveel haalt een usb1 trouwens, als het niet echt veel uitmaakt hou ik mijn huidige gewoon (usb1)

Verwijderd

SYQ schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:22:
hoeveel haalt een usb1 trouwens, als het niet echt veel uitmaakt hou ik mijn huidige gewoon (usb1)
Is dat niet 1,5 Mbit/s (1.0)
1.1: 12 Mbit/s (1.1)
480 Mbit/s (2.0)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
edit@hierboven: 1.0 bestaat allang niet meer, dat is uit de P1-tijd etc., je vindt dit alleen terug op oude USB-muizen e.d.
SYQ schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:22:
11Mbit/s, rond de 1MB per seconde dus in ideale omstandigheden.

Ga uit van 700~800KB/s :)

--
@hieronder:
USB1.1 = 11Mbit/s (omgerekend dus 11/8 = 1375KB/s)
USB2.0 = 480Mbit/s (omgerekend dus 480/8 = 60MB/s)

[ Voor 29% gewijzigd door DarthPlastic op 28-10-2006 12:27 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-02 13:11

itsalwaysme

Graast voor DB

USB1.1 ofwel USB2.0 full-speed werken op 11Mbit/s.

EDIT:
te laat

[ Voor 18% gewijzigd door itsalwaysme op 28-10-2006 12:26 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
itsalwaysme schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:25:
USB1.1 ofwel USB2.0 full-speed werken op 11Mbit/s.

EDIT:
te laat
Er is een drietal varianten van USB op de markt:

* USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed)
* USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed)
* USB 2.0: 480 Mbit/s plug & play (high speed)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

[edit] of nu ik het nog een slees, je doelt op full speed en niet op high speed... dan klopt het weer wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 28-10-2006 12:28 ]

• dangerpaki
DarthPlastic schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:21:
Ik heb hier een simpele Sweex cardreader, standaardkaartjes doet 'ie op ongeveer 6 à 7 MB/s, sneller kan het kaartje gewoon niet. Als ik een ultraspeed-kaartje gebruik heb ik rond de 20-25MB/s, maar dat is dan echt het maximum.
Heb je dus een 300MB/s kaartje dan haalt deze lezer toch maar 25~30MB/s, maar de meeste standaardkaartjes kunnen toch niet sneller dan 6MB/s :)

Typenummer: Sweex CR002

edit: Er zit een MS-slot op, maar je moet even op de Sweex-site kijken of jouw type MS ook ondersteund wordt. Aangezien het ding ongeveer 30 verschillende soorten kaartjes aankan zal dat wel goedkomen :)
ik heb even zitten kijken, ik had al naar de 53 in 1 variant ervan zitten kijken. en wat mij dus zorgen baart is dat er wel gesproken wordt over usb 2.0 maar als je kijkt op de website onder specificaties dan staat er oa het volgende:

Specifications:

5 sockets for:
- Compact Flash (CF I, CF II, CF I Ultra II, CF I Extreme)
- Micro Drive
- Magicstor
- Smart Media (SMC, SM)
- XD
- Memory Stick (MS, MS Pro, MS Duo, MS Pro Duo, MS Pro Ultra II, MS Magic Gate, MS Pro Magic Gate, MS Duo Magic Gate, MS Pro Duo Magic Gate, MS Memory Select Function, MS ROM, MS Pro Duo Ultra II, MS Pro Extreme)
- Secure Digital (SD, SD Ultra II, SD Extreme)
- MultiMedia Card (MMC, MMC 4.0, RS MMC, RS MMC 4.0)
- Mini SD

Interface: USB 2.0, downward compatible with USB 1.1
Hot swappable, Bus powered
Read/write data speed: 700 to 4000 Kbps
Supports: Windows 98SE, 2000 and XP

vooral het dik gedrukte baart mij wat zorgen.
een kleine b in Kbps betekent bit.. en niet byte. wat zou betekenen dat je met deze maximaal 500 KB/s (grote B dus byte) kan halen aan transfer. dus geneens een halve MB/s. of zit ik nou totaaal fout te denken?? uit het verhaal van DarthPlastic haal ik namelijk toch dat hij met dit dingetje rond de 6 a 7 MS/s haalt met normale kaartjes. dat is toch veel meer dan de half MB/s die er volgens mijn theoretische berekening uitkomt.

iemand ervaringen met de grotere broer van deze reader? http://sweex.com/producte...m=60&artikel=665&detail=s daar staat namelijk precies het zelfde over de transfer rates.

[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 28-10-2006 13:02 ]

• dangerpaki
dangerpaki schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:00:
[...]

ik heb even zitten kijken, ik had al naar de 53 in 1 variant ervan zitten kijken. en wat mij dus zorgen baart is dat er wel gesproken wordt over usb 2.0 maar als je kijkt op de website onder specificaties dan staat er oa het volgende:

Specifications:

5 sockets for:
- Compact Flash (CF I, CF II, CF I Ultra II, CF I Extreme)
- Micro Drive
- Magicstor
- Smart Media (SMC, SM)
- XD
- Memory Stick (MS, MS Pro, MS Duo, MS Pro Duo, MS Pro Ultra II, MS Magic Gate, MS Pro Magic Gate, MS Duo Magic Gate, MS Pro Duo Magic Gate, MS Memory Select Function, MS ROM, MS Pro Duo Ultra II, MS Pro Extreme)
- Secure Digital (SD, SD Ultra II, SD Extreme)
- MultiMedia Card (MMC, MMC 4.0, RS MMC, RS MMC 4.0)
- Mini SD

Interface: USB 2.0, downward compatible with USB 1.1
Hot swappable, Bus powered
Read/write data speed: 700 to 4000 Kbps
Supports: Windows 98SE, 2000 and XP

vooral het dik gedrukte baart mij wat zorgen.
een kleine b in Kbps betekent bit.. en niet byte. wat zou betekenen dat je met deze maximaal 500 KB/s (grote B dus byte) kan halen aan transfer. dus geneens een halve MB/s. of zit ik nou totaaal fout te denken?? uit het verhaal van DarthPlastic haal ik namelijk toch dat hij met dit dingetje rond de 6 a 7 MS/s haalt met normale kaartjes. dat is toch veel meer dan de half MB/s die er volgens mijn theoretische berekening uitkomt.

iemand ervaringen met de grotere broer van deze reader? http://sweex.com/producte...m=60&artikel=665&detail=s daar staat namelijk precies het zelfde over de transfer rates.
*BUMP*

effe thread omhoog. zou iemand mij iets kunnen vertellen over de ervaringen betreffende doorvoersnelheid van deze cardreader?? als het namelijk echt 512 kb/s is dan is dat erg weinig namelijk

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:24:
[...]

Is dat niet 1,5 Mbit/s (1.0)
1.1: 12 Mbit/s (1.1)
480 Mbit/s (2.0)
ik moest mijn vraag anders stellen, heb ik veel snelheidswinst als ik mijn ouwe cardreader (usb1.1?) vervang met een nieuwe usb2.0 readertje. en dan heb ik dus niks aan de maximale snelheid specificaties van de reader, maar die van mijn geheugenkaartje (ms duo)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je wil dus deze cardreader:
http://www.sweexeurope.nl/product.asp?pid=665&s=0
(of deze, intern):
pricewatch: Sweex 53-in-1 cardreader intern (3.5"/5.25" Bay, USB 2.0)

Voor dat tientje wat dat ding kost zou ik niet al te veel moeite doen, en het ding gewoon kopen en proberen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SYQ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:01:
[...]
ik moest mijn vraag anders stellen, heb ik veel snelheidswinst als ik mijn ouwe cardreader (usb1.1?) vervang met een nieuwe usb2.0 readertje. en dan heb ik dus niks aan de maximale snelheid specificaties van de reader, maar die van mijn geheugenkaartje (ms duo)
Ja, een reader welke USB 2.0 High Speed is, zal een lekkere prestatiewinst geven.
Let er dus op dat je ook een marketingterm USB 2.0 Full Speed hebt, welke gewoon even snel is als USB 1.1 ;) Helaas staat in de specs van dat Sweex ding waar de topicstarter het over heeft niet of het High Speed is, maar die Kbps specs doen het ergste vermoeden.

'53 in 1' is ook bullshit, ik ga liever voor een wat 'minder in 1' geval welke wel gegarandeerd snel genoeg is. :)
CodeCaster schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:06:Voor dat tientje wat dat ding kost zou ik niet al te veel moeite doen, en het ding gewoon kopen en proberen.
Tja, je kan ook zeggen dat je voor een tientje meer voor een minder el-cheapo merk niet al te moeilijk moet doen. :P

{signature}

• dangerpaki
Voutloos schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:18:
[...]
Ja, een reader welke USB 2.0 High Speed is, zal een lekkere prestatiewinst geven.
Let er dus op dat je ook een marketingterm USB 2.0 Full Speed hebt, welke gewoon even snel is als USB 1.1 ;) Helaas staat in de specs van dat Sweex ding waar de topicstarter het over heeft niet of het High Speed is, maar die Kbps specs doen het ergste vermoeden.

'53 in 1' is ook bullshit, ik ga liever voor een wat 'minder in 1' geval welke wel gegarandeerd snel genoeg is. :)
[...]
Tja, je kan ook zeggen dat je voor een tientje meer voor een minder el-cheapo merk niet al te moeilijk moet doen. :P
dat is het hem juist als iemand al weet welke goed is koop ik gelijk de goede. :) aan twee dingetjes heb ik neits...

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hama USB 2.0 Card Reader 19 in 1

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/Hama_19_in_1.png

Met de Transcend TS-RD13 haal ik dezelfde snelheden.

• dangerpaki
thank you very much sir.

daar heb ik wat aan. ik ga denk ik voor de transcend die vind ik er wel mooi u zien en staan ook nog eens in de PW..
dank u
Pagina: 1