Toon posts:

draaloos met experia box probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn experia box

ik maak draadloos verbinding met dit apparaat, en het probleem is dat ik met 1 computer het draadloos-netwerk WEL zie, en met 2 andere laptops het draadloos-netwerk NIET zie.

broadcast staat gewoon aan. Alle instellingen staan naar mijn mening goed, maar ik kan hem gewoon niet vinden.

weet iemand een oplossing?

Bedankt voor reacties...

Verwijderd

Is het jou al gelukt?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Hmm ik weet niet of dit helpt maar:
Laatst ook ergens een Experiabox geïnstalleerd de pc die draadloos verbonden moest worden met de Experiabox had al een Wlan NIC aanboord, ik dacht das mooi scheelt weer een paar centen. Maar ik kreeg het maar niet werkend, andere draadloos netwerk pakte hij wel gewoon maar die Experia dus niet. Heb toen maar een aparte Wlan adapter gekocht die aangeraden word door de Experia handleiding (een siemens of speedtouch) aangesloten en het werkte in een keer.
heel vreemd de bestaande Wlan kaart voldeed verder wel aan alle eisen.
Het lijkt erop dat ze een monopoly positie willen creëren oid

[Correct me if I’m wrong]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Het kan ook werken met een eigen adapter maar dan moet je het wel zelf instellen.
Ondersteuning geeft KPN alleen aan de Siemens Gigaset usb adapter 108 (en soms aan een Speedtouch 120g) Als je het via de wireless zero configuration instelt dan lukt het meestal 9 van de 10 keer om de verbinding te maken. Het is gewoon een kwestie van goed instellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:23:
ik maak draadloos verbinding met dit apparaat, en het probleem is dat ik met 1 computer het draadloos-netwerk WEL zie, en met 2 andere laptops het draadloos-netwerk NIET zie.
broadcast staat gewoon aan. Alle instellingen staan naar mijn mening goed, maar ik kan hem gewoon niet vinden.
En als je het instelt via Wireless Zero Configuration? Dan moet je gaan naar het venster waar je draadloze netwerken kan zien, daarna naar de knop "Geavanceerde instellingen wijzigen".
Daarna het tabblad "Draadloze netwerken", vervolgens bij voorkeursnetwerken klik je op toevoegen.
Hier vul je je ssid in, bij netwerkverificatie kies je voor wpa-psk, codering op TKIP
en daaronder voer je je code 2x in. Druk dan 2 x op OK. En dan moet die gaan werken.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 20:41 ]

Verwijderd

je hebt wel gelijk volgens mij.
Wel stom dat je eerst meer geld moet besteden voordat het werkt.

Heb het volgens mij allemaal goed in gesteld maar werkt gewoon niet

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 20:39 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
@J.K
@patricks1988

Het kan inderdaad zo zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb, maar ik heb er 2 avonden mee zitten prutsen maar nadat ik een andere Wlan adapter (SpeedTouch 121g) eraan hing werkte het in een keer (tevens dezelfde procedures gevolgd dus niet met die "Handige installatie cd")
het betrof een:
Medion 8800 met geïntegreerde Wlan adapter (die werkt via usb interface)
WLAN 54Mbit/s
IEEE 802.11g/ 802.11b comp. Ik heb zelf de nieuwste drivers voor dat ding gedownload hielp niets :X

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Ik heb een Ralink RT2500 wireless LAN in mijn notebook die geen verbinding krijgt met het modem.
En de stick van asus wel.
Zou even kijken als ik nieuwe drivers kan vinden voor de RT2500

Verwijderd

nieuwe drivers werken dus ook niet

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je al eens een andere kanaal geprobeerd in te stellen op de experiabox?
Ik heb hier laatst ook een Speedtouch 570 en laptop van iemand gehad en de laptop vond 5 draadloze netwerken maar die ST570 vond ie niet. Eerst stond het kanaal op automatisch, daarna had ik het op 13 gezet (stond recommended bij in de ST570) en op beide methodes vond de laptop het netwerk niet. Nog eens kanaal 6 geprobeerd en toen werd het wel gevonden, maar nu is het probleem dat een van de pc's bij die persoon thuis wel verbinding krijgt maar niet op internet kan (en ik vermoed dat dit ook weer met die kanalen te maken heeft).

Op zo'n extreme manier had ik het iig nog niet meegemaakt..

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 04-11-2006 09:10 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:10:
Heb je al eens een andere kanaal geprobeerd in te stellen op de experiabox?
Ik heb hier laatst ook een Speedtouch 570 en laptop van iemand gehad en de laptop vond 5 draadloze netwerken maar die ST570 vond ie niet. Eerst stond het kanaal op automatisch, daarna had ik het op 13 gezet (stond recommended bij in de ST570) en op beide methodes vond de laptop het netwerk niet. Nog eens kanaal 6 geprobeerd en toen werd het wel gevonden, maar nu is het probleem dat een van de pc's bij die persoon thuis wel verbinding krijgt maar niet op internet kan (en ik vermoed dat dit ook weer met die kanalen te maken heeft).

Op zo'n extreme manier had ik het iig nog niet meegemaakt..
Ik zal het eens proberen:D
Bedankt!

Verwijderd

Je kunt prima draadloos verbinden met de experia-box, met vrijwel iedere wireless-lan kaart. Het is mij na wat pielen ook gelukt.

Het 'probleem' zit em in het feit dat de EB standaard een encryptymethode (ik dacht WPK-2 of zo) gebruikt. Heel wat wireless kaartjes ondersteunen dit niet. Je kunt inloggen via een browser op de EB (192.168.2.1) met het 'admin' wachtwoord. Je kunt dan in de 'advanced' instellingen bij wireless, security & authentication de het encrypty-type aanpassen. Ik heb em daar op WEP gezet en een hexadecimale key ingevuld van 26 karakters. Als je deze key ook op je PC/Laptop gebruikt dan heb je prima verbinding.

Als er vragen zijn dan hoor ik het graag!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Wireless knopje op die laptops niet toevallig gewoon uitstaan? Zie je wel andere netwerken?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:15
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:14:
Ik heb een Ralink RT2500 wireless LAN in mijn notebook die geen verbinding krijgt met het modem.
En de stick van asus wel.
Zou even kijken als ik nieuwe drivers kan vinden voor de RT2500
Controleer ook even of jou RT2500 wel WPA2 aankan, althans daar staat mijn Experia standaard op, ik moest of een ander kaartje nemen of de WPA verlagen, geen van beide gedaan nog, wel met ander kaartje getest, functioneerde.

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 00:50

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik heb ook zo'n klote box .

Ik heb 1 pc op zolder , icm orginele siemens bla bla die ziet de experia altiojd in 1 keer .

ik heb ook een mobieltje , pda , toshiba notebook die allemaal problemen hebben met verbinden.

na een herstart ( en de pc op zolder uit staat ) zien de andere wireless verbindingen de router niet meer en maken geen verbinding .

als ik de pc op zolder wel weer aanzet die herkent hem ditrect en maakt verbinding.

daarna na wat gepiel krijgen de andere wel weer verbinding , maar alleen als de pc op zolder aanstaat anders niet !!!

Ik gebruik trouwens web encrypie 128 , maar die hele experia box is waardeloos

Netwerk Engineer

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Koop een extra routertje of accespoint en hang daar alle draadloze meuk aan!

Ik heb het bij mijn schoonmoeder gehad, en dat ding valt ook nogaleens uit...
Nu een 3com officeconnect neergezet, voor 15 euro marktplaats en dag en nacht werken!!!

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Pagina: 1