Intel P965, geheugen mengen?

Pagina: 1
Acties:

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn onderdelen binnengekregen voor mijn c2d systeempje:

- MSI P965 NEO-F
- Intel Core2Duo 6400
- 2x 512Mb Kingston PC6400
- Behuizing enz...

Nu heb ik het setje in elkaar zitten en draait echt heerlijk :9
(Kan het verschil in snelheid met mijn P4 3,2 echt merken, had ik zelf niet echt gedacht)

Nu vond ik vanmorgen tussen mijn computerspullen ook nog 2x 256Mb PC4200 Nanya (uit een HP)

Is het het waard om dit geheugen erbij te prikken, ondanks het snelheidsverschil of kan ik het beter niet doen?

De aanschaf van 1Gb extra geheugen staat nog in de planning maar ik wil eerst een betere videokaart kopen :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pc4200 is toch 533MHz? dan kan je die er zeker wel bij prikken.

overigens, met die pc6400-geheugen verlies je een groot deel van je bandbreedte. je mobo kan max. 1066MHz bandbreedte hebben en je geheugen kan maximaal 1600MHz draaien. reken je verlies maar uit, die geheugenmodules zijn namelijk ook nog eens een stuk duurder.

• arjants
  • Niet online
PC6400 heb ik genomen omdat ik dacht dat het altijd trager kon werken.
Ik was dan eventueel voorbereid voor later :$

Als voorbeeld dacht ik aan DDR

DDR400 werkt perfect als DDR266 en kun je later nog meenemen :P

[ Voor 30% gewijzigd door arjants op 28-10-2006 10:19 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Volgens mij draai je geen dual channel meer als je de 512mb erbij doet.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
arjants schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:18:
PC6400 heb ik genomen omdat ik dacht dat het altijd trager kon werken.
Ik was dan eventueel voorbereid voor later :$
voor je huidige config heeft het tragere PC4200 geen invloed op je prestaties. maar later zouden die 6400-modules nog wel bruikbaar kunnen zijn in een nieuwe bak ja

• arjants
  • Niet online
Dus is het wel handig om die 2x512 PC4200 erbij te plaatsen, heeft wel effect op bv BF2?

Pagina: 1