Toon posts:

Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie had ik het alweer helemaal gezien, en wou ik iets heel anders, dat is nu nog het geval, vandaar dat ik mijn huidige pc ga upgraden.

Wat heb ik dat vervangen gaat worden:

* Intel E6400
* Corsair 2x1GB PC4200 DDR2
* Zalman CPU Koeler + VGA Koeler
* Ati X1900XT 256MB
* LG 194WT 19.1" TFT
* Logitech G15
* Logitech G7 LAN
* Thermaltake Soprano met window

Wat komt ervoor in de plaats?

* Antec p160
* Intel E6600
* Muskin 2x1GB PC6400 800Mhz (Aangezien ik wil gaan overlocken)
* MSI P965 Platinum * heb ik reeds *
* Nvidia 7900 GTO (MSI)
* Scyth Ninja Rev b. CPU Koeler

+ wat case mods.

Is dit een goede combinatie incl mijn huidige moederbord? Tevens is de videokaart vind ik persoonlijk makkelijk te clocken, waardoor hij beter presteerd dan de XT van Ati.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:04:
In eerste instantie had ik het alweer helemaal gezien, en wou ik iets heel anders, dat is nu nog het geval, vandaar dat ik mijn huidige pc ga upgraden.

Wat heb ik dat vervangen gaat worden:

* Intel E6400
* Corsair 2x1GB PC4200 DDR2
* Zalman CPU Koeler + VGA Koeler
* Ati X1900XT 256MB
* LG 194WT 19.1" TFT
* Logitech G15
* Logitech G7 LAN
* Thermaltake Soprano met window

Wat komt ervoor in de plaats?

* Antec p160
* Intel E6400
* Muskin 2x1GB PC6400 800Mhz (Aangezien ik wil gaan overlocken)
* MSI P965 Platinum * heb ik reeds *
* Nvidia 7900 GTO (MSI)
* Scyth Ninja Rev b. CPU Koeler

+ wat case mods.

Is dit een goede combinatie incl mijn huidige moederbord? Tevens is de videokaart vind ik persoonlijk makkelijk te clocken, waardoor hij beter presteerd dan de XT van Ati.
Het enige dat dus echt veranderd zijn je videokaart en geheugen begrijp ik?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
edit: E6600

Inhoudelijk alleen koeler, processor en geheugen + videokaart.
Extern de case.

Verwijderd

Is een E6400 niet snel genoeg?
Je geheugen kan ik begrijpen, en de koeler ook (neem wel een potje Zalman ZM-STG1 of Arctic Silver 5 erbij, dat koelt wat beter).
De videokaart nu upgraden kan ik niet anders dan dom noemen, sorry dat ik het zeg. Deze kaart voldoet voor elk systeem (voor 1280x1024 of een 19" widescreen) i.c.m. een E6400 voor jou denk ik zo. DirectX10 staat voor de deur. Dus nu een videokaart die 10-20% beter is kopen? (die ook nog eens geen FSAA+HDR tegelijk kan?)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
mijn commentaar: JE BENT GEK DAT JE GAAT UPGRADE zo dat is eruit.

waarom wil je inhemelsnaam upgrade je koeler kan ik inkomen, en je geheugen ok dat kan ook nog maar de rest niet.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:48
Zoals hierboven, je hebt gewoon geld te veel. Ik kan je mijn rekening nummer geven, dan mag je daar ook storten.

Verwijderd

Inderdaad. Koop gewoon een 7950GX2 Quad SLI en ga je dood zitten vervelen tot er goeie Quad SLI drivers komen :+

Nee, maar ontopic:
Je zult in de V&A echt lagere prijzen moeten hanteren. Hierdoor krijg je toch nog wat voor je oude rommel, en wordt je hier ook niet zo voor *** gezet.

Verwijderd

Topicstarter
De E6600 was toch vele malen sneller?

Verwijderd

De 2x zoveel L2 cache scheelt in veel situaties (eigenlijk alle) minder dan 10%. Kijk eens rond op Anandtech.com, bij hun Conroe: Empire strikes Back ofzo. Daar vind je alle nuttige info die je nodig hebt.

Verwijderd

ja, hij is wel sneller... maar een e6400 is ook gewoon snel genoeg...

GoT is geen verkoop forum. Neem eens een kijkje in V&A

[ Voor 33% gewijzigd door Laurent op 28-10-2006 14:22 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:31:
De E6600 was toch vele malen sneller?
Ja hoor, hij is 100maal zo snel als een pentium 1...Maar in vergelijking met jouw huidige E6400,gaje het nooit merken.

http://specs.tweak.to/16567

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
neem een betere koeler stillere, en sneller geheugen en ga dan gewoon overclocken als je dat wil, maar het is echt geldverneuking om nu meer dan dat te upgraden, dan mag je je oude hardware wel aan mij geven :P ik vind die 6400 wel snel genoeg :P

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

zucht, en ik maar werken :P

ben ik blij dat we een progressief belastingstelsel hebben in NL...

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qua gamen ga je er niets op vooruit. Ja de framerate zal wat hoger zijn maar ik denk dat je nu ieder spel al op de max kan spelen. Of je nou 150fps haalt of 200 het maakt helemaal niets uit.

Ik ben het met de rest eens dat het echt geld verspilling is.

Edit: Hoeveel sneller is een 7900GTO tegen over een X1900XT ? Ik denk minder dan 20%.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 28-10-2006 17:43 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Nieuw geheugen en andere koeler, en dat overklokken? lijkt me veel zinvoller (maar eigenlijk ook nutteloos). En zoals gezegd, wacht ff af op DX10 man. Investeer in randapparatuur als je toch iets wil kopen, nieuwe design bureau-stoel, etc....

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jij wilt je systeem upgraden? 8)7 Hoeveel denk je daar op vooruit te gaan? Ik denk dat je het niet eens zult merken. Misschien een paar FPS. Als je de 7900GTO niet overklokt ga je er uberhaubt niet op vooruit in games.
Je systeem is gloednieuw, als er iets onzinnig is, is dat je systeem upgraden. Houd het geld liever in de zak, of doe er echt wat nuttigs mee.
Maargoed, mijn mening, als je echt wilt gaan upgraden.. sja.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

^with RoD

Wat valt er te upgraden? Met alleen nieuw geheugen om over te klokken ben je klaar volgens mij. De rest is puur geld weg gooien. Bewaar het voor een latere upgrade (DX10 gpu bijvoorbeeld).

Just my 2 penny.
Pagina: 1