-
[ Voor 99% gewijzigd door sarlo op 01-07-2025 15:29 ]
[ Voor 99% gewijzigd door sarlo op 01-07-2025 15:29 ]
Jij kunt deze cursus dus gaan volgen. Komt de hamvraag; wil je dat ook.art 1.e.
bromfietsen: motorrijtuigen op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km per uur en uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor, met uitzondering van gehandicaptenvoertuigen.
[ Voor 53% gewijzigd door Leut op 28-10-2006 10:44 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Wat houdt het in dan? En als je weet dat je fout zat, waarom wil je de cursus dan volgen? Om beter te kunnen inschatten of je over de wettelijk toegestane promillage heen zit?Nu ben ik gaan zoeken op internet wat het inhoud en dergelijke alleen nu kan ik niet vinden of deze cursus ook geldt voor bestuurders van een snorfiets en voor personen die nog geen rijbewijs hebben?
Verwijderd
Het is neem ik aan dan of een boete of die cursus, persoonlijk zou ik hem niet doen als ik geen rijbewijs zou hebben. Is het boete en cursus dan zou ik hem zeker niet doen, zeker niet als je de kosten zelf moet betalen.D3NN1S schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:32:
Die cursus wordt vaak verplicht gesteld nadat je aangehouden bent met teveel alcohol achter het stuur.
Ik denk dat de TS bedoeld dat hij dus waarschijnlijk op deze cursus gestuurd gaat worden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ja in geval van TS weet ik het niet, maar normaal gesproken is het een cursus die je verplicht moet doen, doe je 'm niet heb je grote kans dat het CBR je rijbewijs intrekt.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:56:
[...]
Het is neem ik aan dan of een boete of die cursus, persoonlijk zou ik hem niet doen als ik geen rijbewijs zou hebben. Is het boete en cursus dan zou ik hem zeker niet doen, zeker niet als je de kosten zelf moet betalen.
Of in het geval van TS waarschijnlijk zijn bromfietscertificaat...[b][message=26741429,noline]maui71 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:05
Ja in geval van TS weet ik het niet, maar normaal gesproken is het een cursus die je verplicht moet doen, doe je 'm niet heb je grote kans dat het CBR je rijbewijs intrekt.
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
[ Voor 5% gewijzigd door Emiel1984 op 28-10-2006 12:14 ]
[LTS][MTS][HTS]
Ik vrees dat je weinig keus hebtMeNTaL_TO schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:56:
[...]
Het is neem ik aan dan of een boete of die cursus, persoonlijk zou ik hem niet doen als ik geen rijbewijs zou hebben. Is het boete en cursus dan zou ik hem zeker niet doen, zeker niet als je de kosten zelf moet betalen.
Ten eerste valt de snorfiets onder niet motorvoertuigen aangezien de max constructie snelheid 25 km/h is.. ten tweede ik wete dat voor bestuurder met een rijbewijs deze cursus verplicht is.. maar niet voor mensne met alleen bromfiets certificaat. Ik wil juist weten of ik dan ook verplicht wordt deze cursus te doen.Leut schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:30:
Een snorfiets is volgens artikel 1 Wegenverkeerswet een motorrijtuig:
[...]
Jij kunt deze cursus dus gaan volgen. Komt de hamvraag; wil je dat ook.
[ Voor 21% gewijzigd door sarlo op 28-10-2006 12:54 ]
Aannames zijn fataal.
Ik heb het nagekeken en het valt onder motorrijtuigen. Jullie denken atuurlijk waarom zeurt hij in hemelsnaam.. maar dit is pas de eerste keer voor mij dat ik dit allemaal mee maak (op bekeuring van scooter na een keer). Dus voor mij is het een grote vraag.GaMeOvEr schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:58:
Waarom valt een snorfiets niet onder motorvoertuigen dan? Komt dat door de max snelheid? Sommige tractors kunnen ook geen 25 km/h, dat zijn toch ook echt motorvoertuigen?
ok dat is duidelijk.. maar denk je dat deze cursus verplicht wordt aan personen die verder nog nooit contact hebben gehad met de justitie? Of zullen ze soepeler omgaan vanwege het feit dat er toegeven is dat men fout zat en dat men volledig mee werkte?D3NN1S schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:02:
Het maakt overigens voor die cursus niet uit of je een motorvoertuig bestuurd.
Iedere verkeersdeelnemer met een te grote hoeveelheid alcohol in zijn bloed kan verplicht worden de cursus te doen als de politie en/of rechter dat nodig acht.
Dus JA ze kunnen je verplichten die cursus te doen.
Je hebt geluk gehad dan dat je geen rijbewijs hebt. Als namelijk je rijbewijs ingenomen word omdat je teveel gedronken hebt en op een bromfiets rijdt dan ben je dus ook je autorijbewijs (enz) kwijt!Leut schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:09:
[...]
Of in het geval van TS waarschijnlijk zijn bromfietscertificaat...
Ja. Dat staat daar namelijk los van. Hooguit zal men sneller naar de cursus doorsturen bij recidivisten, maar het is zeker niet zo dat 'first offenders' de cursus per definitie kunnen ontlopen.gfo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:22:
[...]
ok dat is duidelijk.. maar denk je dat deze cursus verplicht wordt aan personen die verder nog nooit contact hebben gehad met de justitie?
Virussen? Scan ze hier!
Bij het nieuwe rijbewijs staat ook de bromfiets vermeldt als voertuig, wellicht dat mensen er zo ook eerder aan zullen gaan denken.Pandemic schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:18:
[...]
Je hebt geluk gehad dan dat je geen rijbewijs hebt. Als namelijk je rijbewijs ingenomen word omdat je teveel gedronken hebt en op een bromfiets rijdt dan ben je dus ook je autorijbewijs (enz) kwijt!
Menig vrachtwagenchauffeur is zo al zn rijbewijs kwijtgeraakt omdat ze hier niet van op de hoogte waren.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
gfo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:53:
[...]
Ten eerste valt de snorfiets onder niet motorvoertuigen aangezien de max constructie snelheid 25 km/h is.. ten tweede ik wete dat voor bestuurder met een rijbewijs deze cursus verplicht is.. maar niet voor mensne met alleen bromfiets certificaat. Ik wil juist weten of ik dan ook verplicht wordt deze cursus te doen.
Wat bedoel je nu?gfo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:01:
Ik heb het nagekeken en het valt onder motorrijtuigen. Jullie denken atuurlijk waarom zeurt hij in hemelsnaam.. maar dit is pas de eerste keer voor mij dat ik dit allemaal mee maak (op bekeuring van scooter na een keer). Dus voor mij is het een grote vraag.
0.8 promile na 3 biertjes? Dan ben je of 60 cm hoog, of het klopt nietgfo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:58:
Gister ben ik betrapt op alcohol naar een snelle controle moest ik naar het politie bureau om een volledige blaastest te doen. Resultaat 0.8 promillage.
Ik heb gewoon gezegd hoe alles zat etc en dat ik 3 flessen bier op had en medicijnen ophad (paracetamol 500mg 3x) ivm zware hoofdpijn.
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 28-10-2006 16:08 ]
Ik ben zelf 1.77 en ik weeg maar 60 kilo.. misschien heeft dit wel invloed op het promillage?De officiele lezing is dat mannen max. 3 glazen kunnen drinken, en dat je bij 7 op 0.8 zit (uitgaande van 70 kilo). Deze cijfers hebben echter een grote marge, en je kan verder gaan.
Blikje bier is 33cl geloof ik en bevat 5 vol% alcohol, wat dus overeenkomt met 40 gram alcohol per liter bier. 40 gram op 60kg is een promilage van 0,67.gfo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:18:
Ik weet dat het dom was en het is ook vollesdig mijn eigen schuld.. ik wete nietmaar ik drink normaal nooit veel tot bijna niet.. en nu drink ik een keer en ben ik meteen de spreekwoordelijke lul..
Achja weer een les geleerd.
[...]
Ik ben zelf 1.77 en ik weeg maar 60 kilo.. misschien heeft dit wel invloed op het promillage?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
hoeveel procent alcohol in het blikje zit is afhankelijk van het type bier. Je hebt namelijk ook bijvoorbeeld bier met 12% in een blikje (ranzige bier, maar dat is niet de discussie)universal creations schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:53:
[...]
Blikje bier is 33cl geloof ik en bevat 5 vol% alcohol, wat dus overeenkomt met 40 gram alcohol per liter bier. 40 gram op 60kg is een promilage van 0,67.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 29-10-2006 01:31 ]
.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Op het moment dat je moet blazen is er ook een deel weer afgebroken voor dat je op het bureau ed bent.universal creations schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:53:
[...]
Blikje bier is 33cl geloof ik en bevat 5 vol% alcohol, wat dus overeenkomt met 40 gram alcohol per liter bier. 40 gram op 60kg is een promilage van 0,67.
Je hebt maar 5-6 liter bloed in je lijf, dus dat klopt niet wat betreft de promilages. Hoe gevoelig je bent voor alcohol is niet zomaar even te koppelen aan je bloedvolume. Er zijn ongelooflijk veel factoren die hierop invloed uitoefenen. Een meetbare maat is het promilage en dat wordt dan ook gebruikt als toetsbaar feit volgens de wetgeving.Dirickteur schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:10:
Volgens mij is het promillage niet gedefinieerd als hoeveelheid alcohol ten opzichte van je gewicht, maar als de hoeveelheid alcohol die in je bloed zit opgelost. Als je wat groter bent, heb je waarschijnlijk wat meer bloed, dus zou je, in theorie, meer kunnen drinken...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Als de boete voor jou de reden is om niet te drinken heb je die cursus hard nodig...gfo schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 10:11:
Ik ga voor de 700 euro dan liever.. want ik merkte gister al dat ik geen drank nodig had. Ik was namelijk op een feestje en ik had met het bedrag in me achterhoofd totaal geen moeite om ineens drankt e weigeren. Normaal gesproken zou ik dit niet doen maar nu denk ik wel twee keer
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Zeer grote kans dat het rijbewijs wordt ingetrokken door CBR ( in geval van normaal rijbewijs dan, hoe hert zit met fietsers/scooters etc zou ik niet weten).Roenie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:26:
Wat gebeurt er wanneer je de cursus niet volgt?
De boete is niet de reden om te stoppen. Ik was me namelijk bewust dat ik fout bezig was en toch doe ik het. NU ben ik gaan zoeken en zie ik hoe dom ik eigenlijk ben geweest.BrZ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:50:
[...]
Als de boete voor jou de reden is om niet te drinken heb je die cursus hard nodig...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq