Toon posts:

[EXCEL] Y-as automatisch optimaal

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een grafiek zo instellen dat de Yas gerelateerd is aan de data?

Values veranderen namelijk elke maand en ik vind het een beetje jammer om elke keer handmatig allerlei dingetjes te moeten veranderen terwijl dit automatisch kan:

1) maxwaarde bijvoorbeeld +20% van hoogste value
2) min waarde bijvoorbeeld -20% van laagste value
3) primaire eenheid Y as automatisch instellen (rechtermuis Y as > Schaal > Primaire eenheid
Anyone? _/-\o_

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

GoT is niet je persoonlijke gratis helpdesk. :)
Het idee van GoT is dat op het forum ruimte is voor topics waarin de topicstarter op zo'n manier iets aankaart dat het ook voor anderen interessant is om mee te denken naar een oplossing. Dat betekent dus dat je niet alleen je vraag voorlegt, maar zelf aangeeft wat je al hebt gevonden/bedacht/geprobeerd om tot een oplossing te komen. Je opent in een paar minuten drie topics en in geen van drie vind ik dat terug.

En van dit topic snap ik werkelijk niet wat je nu in wilt. Uiteraard veranderen values, maaar automatisch of max 20% voldoet niet. Waarom dan niet?

M.a.w. probeer het eens opnieuw, formuleer je vraag zo dat iemand hem gewoon kan begrijpen en duidelijk aan wat je hebt geprobeerd en waarom dat niet de oplossing is.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.