Toon posts:

Te Hete GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van de volgende pc:
Systeemkast: Silverstone TJ-06
Moederboard: Asus a8n-sli deluxe
Geheugen: 2x Corsair 1GB
Harddisk: WD Raptor 36gb
WD 120gb
GPU: 2 6800GT met Arctic NV Silencer 5

Nu zit ik met het volgende probleem. Eerst draaide ik altijd op één 6800GT (met Arctic) nu heb ik sinds kort een tweede 6800GT geinstalleerd in mijn PC. Nu word de temperatuur van de eerste ineens veel te warm (boven de 60 graden). Voor de installatie was ie ook niet altijd perfect koud, maar dat kwam/komt door mijn moederboard koeler die precies zijn lucht blaast naar de aanzuig van de GPU.

Ik zal een plaatje erbij doen voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/3356/pa190004zz3.jpg
Het gaat om de onderste GPU zoals je ziet zit daar ook precies de koeler voor je moederboard.

Iemand tips om dit probleem op te lossen. Ik denk dat het probleem komt doordat de koeling van de ventilator (moederboard) zijn warmte uitblaast op de videokaart. Hiervoor heb ik er een schutwand tussen gedaan zodat het weggeleid werd. Maar dit hielp totaal niet.

Iemand!!?? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 09:36 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
Als je je al zorgen maakt om een GPU-temperatuur van 60°C, dan kan je 'm beter uitlaten. Een videokaart kan best temperaturen van 100°C aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 28-10-2006 09:37 ]

The devil is in the details.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 20:23
Is het niet gewoon een kwestie van even 'kloten' met wat extra fans, een gaatje extra in je case, etc..

Hallo met Tim

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
van dat ventilatortje komt echt geen grote hitte af!

Ik denk dat het gewoon komt omdat je kaarten gewoon samen meer hitte produceren en het niet goed de kast uitkan. De 6800 staat er immers om bekend dat deze veel hitte produceert!

ik zou kijken of je niet wat casefans kan plaatsen voor een wat betere airflow, want het ziet er krapjes uit.

heb je trouwens BTX of staat je kast op zn kop?

[ Voor 28% gewijzigd door Kurios op 28-10-2006 09:41 ]

Verwijderd

heb je trouwens BTX of staat je kast op zn kop?
Afbeeldingslocatie: http://www.madshrimps.be/articles/SilverstoneTJ06-JNav89GT-5098.jpg ;)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
60 graden is inderdaad niet extreem, maar is dit idle of full load?

Ik zie wel dat het mondstuk van de silencer niet goed aansluit naar het slotplaattje met de openingen. Wellicht blijft teveel warmte daardoor in de kast hangen.

Edit; waarom is je SLI kabeltje niet aangesloten ?

[ Voor 10% gewijzigd door Carel op 28-10-2006 09:55 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Eerst uitzoeken wat de maximale temp is, belast je pc zwaar kijk dan weer naar temp, dan indien nodig, maak een gat in je deur met een fan die naar binnen blaast, direct naar je videokaart, indien mogelijk ook een koker maken direct naar de videkaart.
Indien nog niet genoeg laat een ander fan ook naar buiten blazen.
Hoe meer fan's hoe meer lawaai, en in de zomer wordt alles nog heter, dus laat nog wat speling in de temp.
Koop minimaal 1500rpm fan's(voor in de zomer), met een regelaar erbij zodat je hem in de winter langzaam kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de reactie's.

Mijn moederboard zit in zijn kop erin vanwege dat vanonderen de CPU en Geheugen door een windtunnel worden gekoelt (werkt perfect!!)

Deze temperaturen zijn full load. Hierbij bereik ik een temperatuur van rond de 60.

Het klopt inderdaad dat het mondstukje niet perfect aansluit op de roostertjes. Misschien dat hierdoor ook wat warmte blijft hangen. Misschien wel een opzetstukje maken.

Wat betreft de case-fans. In mijn standaart behuizing is helaas geen plek meer op de standaart plekken. Dus dan zal het een fan worden in het zijpaneel. Iemand een site waar dit een beetje word uitgelegd van hoe en wat?

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 07:32

vleesjus

echte vleesjus!

60 graden full load is nou niet echt warm voor een videokaart :?

Dus gewoon zo laten en dr niet meer aan denken.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Verwijderd

Topicstarter
Maar kun je nergenst dan de maximum temperatuur voor je videokaart vinden??
Dan weet ik in ieder geval wanneer het gevaarlijk word

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 19:51
Staat gewoon in je nVidia control panel
Onder het Tab temperatuur en dan vertragingsdrempel

Bij mij staat er dat ie 110°C mag worden dus die 60°C lijkt geen probleem

God does not play dice

Pagina: 1