Toon posts:

Netwerk probleem met internet & DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik moet een een en ander bij iemand inrichten, wat het geval is dat 1 computer (in dit geval de server alleen op internet kan) Mac adress filtering, en aangezien er met veel verschillende laptops word gewerkt en een aantal vaste werkstations is het lastig om steeds mac adressen toe te laten voegen door de persoon die er daar over gaat. het gaat om een klein kantoorpand die met elkaar de internet verbinding delen.

Nu wil ik dus dat als mensen binnen mijn netwerk inloggen kunnen internetten.

Zelf dacht ik er aan om een dns server te installeren en een proxy? squid ? Of zijn er andere mogelijkheden om te interneten, want de clients kunnen niet via de router het internet op, dit moet via de server.

Ik hoop dat jullie een oplossing of een goed idee hebben!

Bedankt

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 10:55

ralpje

Deugpopje

Je probeert dus de beveiliging die door iemand is aangebracht, te omzeilen? Dat lijkt me niet de bedoeling, die is daar niet voor niets aangebracht. Mocht het wel toegestaan worden, dan lijkt het me het simpelst om gewoon de mac-filtering uit te zetten :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:20:
Je probeert dus de beveiliging die door iemand is aangebracht, te omzeilen? Dat lijkt me niet de bedoeling, die is daar niet voor niets aangebracht. Mocht het wel toegestaan worden, dan lijkt het me het simpelst om gewoon de mac-filtering uit te zetten :)
Het is wel toegestaan, maar hij wil niet dat mensen die er niet op mogen hun pc er op aan sluiten, maar we mogen gewoon van hun verbinding gebruik maken, en hij wil die mac adress filter niet uit zetten. Dus hij stelde me voor om dit zo op te lossen. Dus ik vraag hier gewoon een normale vraag, en niet om de beveiliging te omzeilen

Edit : Als ik het uit had kunnen zetten had ik die vraag hier echt niet gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 09:29 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, een proxy met athentication lijkt me dus de oplossing in dit geval. Bijvoorbleend een ISA server ofzo.

Een beetje zelf zoeken kan ook geen kwaad.

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

wat je dus gaat doen is een server inrichten waarvan het MAC adres toegang heeft tot de internet lijn. Vervolgens laat je die server proxyen zodat de mensen niet direct toegang krijgen maar via die server. Dus omzeil je de beveiliging.
Ik kan niet geloven dat hij mac address filtering niet uit wil zetten maar die proxy server goedkeurt. Dat is in principe hetzelfde.

Wellicht laat je via die proxy alleen HTTP en HTTPS en wellicht FTP toe en de rest niet, maar het blijft omzeilen...

Wie vind dat alle PC's internet moeten hebben en wie vind van niet?
Is die persoon die alles regelt beslissend of is het iemand die door "de baas" betaalt wordt?
Anders moet hij zijn filtering maar uitzetten... ofzo... of jij moet geen proxy inrichten...
Als jij een proxy inricht kun je zowiezo alles omzeilen. Je zou ook een router kunnen inrichten namelijk zodat je wel alles omzeilt...

mookie

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:16:
Beste mensen,

Ik moet een een en ander bij iemand inrichten, wat het geval is dat 1 computer (in dit geval de server alleen op internet kan) Mac adress filtering, en aangezien er met veel verschillende laptops word gewerkt en een aantal vaste werkstations is het lastig om steeds mac adressen toe te laten voegen door de persoon die er daar over gaat. het gaat om een klein kantoorpand die met elkaar de internet verbinding delen.

Zelf dacht ik er aan om een dns server te installeren en een proxy? squid ? Of zijn er andere mogelijkheden om te interneten, want de clients kunnen niet via de router het internet op, dit moet via de server.

Ik hoop dat jullie een oplossing of een goed idee hebben!

Bedankt

Is het Jouw netwerk? dan bepaal jij dat toch?
En als het niet jouw netwerk is dan bepaalt hij dat...

mookie

Pagina: 1