Toon posts:

advies nodig bij home cinema oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heej mede tweakers,

Zoals de titel van mijn topic zegt, ik ben opzoek naar een home cinema oplossing voor in de woonkamer. Het gedeelte van de woonkamer waar de speakers komen te staan, is ongeveer 5 bij 5 meter. En de gaten in de muur (2 voor, 2 achter) zijn ongeveer op 2,40meter hoogte. De speakers zullen primair gebruikt worden voor het afspelen van muziek en film.

voorwaarden:

- een kwalitatief goed geluid
- maximale prijs: 1500euro (alleen voor de speakers)
- het liefst een 5.1 setje, maar een 6.1 setje mag ook
- niet te grote of te opvallende speakers
- geen dvd speler enzo nodig

alvast bedankt,

mitchell

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:50:
heej mede tweakers,

Zoals de titel van mijn topic zegt, ik ben opzoek naar een home cinema oplossing voor in de woonkamer. Het gedeelte van de woonkamer waar de speakers komen te staan, is ongeveer 5 bij 5 meter. En de gaten in de muur (2 voor, 2 achter) zijn ongeveer op 2,40meter hoogte. De speakers zullen primair gebruikt worden voor het afspelen van muziek en film.

voorwaarden:

- een kwalitatief goed geluid
- maximale prijs: 1500euro (alleen voor de speakers)
- het liefst een 5.1 setje, maar een 6.1 setje mag ook
- niet te grote of te opvallende speakers
- geen dvd speler enzo nodig

alvast bedankt,

mitchell
oplossing voor wat ?
wat is nu de vraag ?
zoek je een unit als in versterker ?
een opstelling voor je speakers ?
alleen speakers ?
verklaar je nader ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En heb je zelf ook al wat gezocht of niet?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Tja, van ons zul je toch alleen maar te horen krijgen dat je dan toch echt zelf moet gaan beluisteren.

Maar misschien moet je ook maar eens kijken naar de eitjes van KEF. Klinken zeer goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/205405/26932.jpg
700 euro bij de BCC bijvoorbeeld.(1e winkel die ik zo vond).

Verwijderd

Topicstarter
talin schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:00:
[...]

oplossing voor wat ?
wat is nu de vraag ?
zoek je een unit als in versterker ?
een opstelling voor je speakers ?
alleen speakers ?
verklaar je nader ?
Sorry voor de onduidelijke post, maar ik ben alleen opzoek naar speakers.

Ben zelf bij mediamarkt langs geweest om speakers te beluisteren en ik was wel tevreden over de "Acoustimass® 10 Series IV home entertainment speaker system" van Bose. Echter de medewerker van de mediamarkt rade dit af; vanwege de hoogte waarop de speakers geplaatst zouden worden en het relatief kleine bereik van de speakers.

En aangezien mediamarkt alleen test opstellingen van bose had staan, zat ik hier een beetje vast.
Vandaar dat ik een post op GoT maakte om jullie advies te vragen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 12:43 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Afbeeldingslocatie: http://www.cinema-system.co.jp/CELESTION/CELESTION.img/AVP305.jpg
Celestion AVP305 - op dezelfde leest als de KEF "eitjes" maar komt over-all beter uit de verf. Zeker voor muziek.

Kostprijs +- 950 euro volgens Kieskeurig.nl, vast wel goedkoper te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.compass.ua/products/articles/img/79_1.jpg
Mordaunt Short Genie

Kostprijs +- 800 euro volgens Kieskeurig.nl

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000ARISWU.01._AA280_SCLZZZZZZZ_V63373525_.jpg
Mission M-Cube

Kostprijs +- 1499 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvaneeckhout.be/andere/images/anthonygallo/micro_tv_big.gif
Anthony Gallo Nucleus Micro

Kostprijs Nucleus Micro x 5
+ Subwoofer MPS-150: +- 1500 euro

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
TomSwinnen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:35:
[afbeelding]
Celestion AVP305 - op dezelfde leest als de KEF "eitjes" maar komt over-all beter uit de verf. Zeker voor muziek.

Kostprijs +- 950 euro volgens Kieskeurig.nl, vast wel goedkoper te krijgen.

[afbeelding]
Mordaunt Short Genie

Kostprijs +- 800 euro volgens Kieskeurig.nl

[afbeelding]
Mission M-Cube

Kostprijs +- 1499 euro.

[afbeelding]
Anthony Gallo Nucleus Micro

Kostprijs Nucleus Micro x 5
+ Subwoofer MPS-150: +- 1500 euro
Die laatste paren vallen af, aangezien hij voor 1500 euro luidsprekers EN een versterker moet hebben voor zover ik het begrijp.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 09:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hij is alleen op zoek naar een set 5.1 speakers dus, met een budget van 1500 euro.

Wil je persé van die mini speakertjes? Of zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://hifi.nazory.cz/obrazky/repro/Kef_iq3.jpg

Vind je vloerstaanders te groot en te opvallend?

Afbeeldingslocatie: http://www.stereo.ru/images/profile/9847/img_med0.jpg

Als ik jou was zou ik eens een bezoekje brengen aan een goede Hifi-zaak (dus niet de MM :P ) en lekker wat verschillende speakers gaan beluisteren met wat zelfmeegebrachte cd's die je goed kent.

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 28-10-2006 13:47 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

heracles schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:40:
[...]
Die laatste paren vallen af, aangezien hij voor 1500 euro luidsprekers EN een versterker moet hebben voor zover ik het begrijp.
Hij moet alleen speakers hebben voor dat budget. Beter lezen ;)
@Tourniquet: als hij eerst naar de Acoustimass van Bose aan het kijken was, en de luidsprekers moeten opgehangen worden, dan valt zoiets toch zeker af? :)

[ Voor 20% gewijzigd door TomSwinnen op 28-10-2006 13:55 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:54:
[...]

Hij moet alleen speakers hebben voor dat budget. Beter lezen ;)
@Tourniquet: als hij eerst naar de Acoustimass van Bose aan het kijken was, en de luidsprekers moeten opgehangen worden, dan valt zoiets toch zeker af? :)
@Tourniquet
alle 5.1 setjes die momenteel gepost zijn, zijn qua formaat prima.. behalve die laatst geposte vloerstandaards, de speakers moeten namelijk aan de muur bevestigd worden :P

Ken je toevallig een goede Hifi-zaak in de omgeving van Denhaag of Groningen? Want hier in Zoetermeer hebben we alleen een BCC en een Mediamarkt zover ik weet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 15:20 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:17:
[...]

@Tourniquet
alle 5.1 setjes die momenteel gepost zijn, zijn qua formaat prima.. behalve die laatst geposte vloerstandaards, de speakers moeten namelijk aan de muur bevestigd worden :P

Ken je toevallig een goede Hifi-zaak in de omgeving van Denhaag of Groningen? Want hier in Zoetermeer hebben we alleen een BCC en een Mediamarkt zover ik weet...
In de dorpsstraat in Zoetermeer bij het nieuwe pleintje tegenover de Albert Heijn zit Solutions, een goede hifi zaak, ik zou zeggen ga daar eens om advies vragen en luisteren naar B&W en Dali. Daar heb ik mijn eigen luidsprekers ook gekocht. Verder is Praalder in Den Haag ook goed, flink assortiment qua speakers.

Je zou 2x B&W dm600s3 voor achter kunnen nemen (zijn incl muurbeugels), dm601 of 602 voor en de lcr60 midden kunnen nemen voor rond de 1000 euro, dan heb je nog ca 500 euro over voor een sub.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:17:
[...]

Je zou eens bij Correct in Hillegersberg in Rotterdam kunnen kijken, die hebben ook een aardige verzameling speakers boven. En vergeet dan niet ook ff door de koopjeskelder (andere lokatie, zit er vlak bij) van ze te lopen, staan onwaarschijnlijk veel speakers uitgestald voor weinig. :)
Check hun site anders ff, staat ook nog iets op over een 'Klipsch luisteravond' in november, wie weet is het wat voor je? Suc6!

damn ik moet verkoper worden :+

Use the Search Luke...

Pagina: 1