Wireless internet op een ibm thinkpad 760el

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-03 13:16
Ik zit met het volgende probleem: Na lang zitten te klooien heb ik eindelijk mijn wirelles pcmcia kaartje geinstalleerd gekregen op een ibm thinkpad 760 el met windows 98se als besturingssysteem. Ik heb ook verbinding met mijn router maar toch krijg ik maar geen internet verbinding. Ik heb al vele uren gegoogled hoe ik de juist de ip instellingen, dhcp enzo moet instellen maar dit lukt mij van geen kanten.
In windows xp heb ik nooit echt problemen met instellen van ip en dhcp maar win98 wringt blijkbaar iets harder tegen.
Is er soms iemand die ook al dit probleem heeft gehad of weet er iemand een handig programmatje voor win 98 om dit alles degelijk te kunnen instellen?

Verwijderd

aangezien win98 nooit echt voorbereid is om wireless te kunnen blijft dat altijd een partij gekl**t in mijn ogen. wat voor kaartje is het trouwens? en heb je al een beetje rondgezocht op GoT naar mogelijke oplossingen?

Probeer eerst eens of je uberhaubt een netwerk verbinding kan op opbouwen (het zei wired of wireless)

Probeer dan eens een kale wireless verbinding op te zetten (zonder encryptie als WEP of WPA).

Probeer dan eerst eens WPA encryptie erop te zetten en dan pas WPA.

succes!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Aangezien je wel verbinding met de router hebt, mag ik aannemen dat in windows alles goed zit. Het probleem zit hem in je router. Wat voor internetprovider heb je.

• michielske
ik heb een linksys wrt54g router en deze heeft hdcp ingeschakeld. Het pcmcia wireless kaartje heb ik gekocht op ebay bij de webwinkel YAGODA. In windows 98 heb ik dhcp aangevinkt en ip adres automatisch verkrijgen. Ik vermoed dat de router juist is ingesteld want bij windows xp heb ik geen enkel probleem daar werkt wireless perfect. Maar toch krijg ik in windows 98 geen ip adres toebedeeld van de router. Ik heb het kaartje eerst getest in windows xp en daar werkte het perfect. In windows 98 is er geen enkel hardware probleem en ik kan verbinding krijgen met de router en ik kan in de software van het pcmcia kaartje zelfs uitlezen wat de ontvangst is . Dus het is enkel de instelling van de ip adressen en dergelijke.En met een vast ip adres lukt het ook niet.

Ik heb wel direct wep ingeschakeld dus ik ga dit eens zonder versleuteling proberen.
Ik laat jullie wel weten als het werkt of als ik voor een nieuw probleem kom te staan.
Bedank alvast voor de reacties

• michielske
het probleem blijft zicht voordoen. Ik heb nog wat op internet aan het rondkijken geweest en het probleem is dat mijn laptop de dhcpserver van het netwerk niet vind. Ik krijg altijd het ip adres zoals te zien is op deze site: http://www.windowsnetwork...s_tutorials/w98tcpip.html
Nu weet ik niet of het probleem komt door mijn dhcp server van de router of van windows 98 zelf
In windows xp krijg ik via de dhcp van de router wel een geldig ip adres.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt gewoon weg niet.
Iemand nog een idee ?

• michielske
Ik heb terug een propere installatie gedaan van windows98se en allereerst de wlan driver geinstalleerd en de instellingen goed gezet en nu werkt het blijkbaar wel. Dit topic mag dus afgesloten worden
Pagina: 1