Platte speakers (home theater + muziek)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 07:22

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Howdy boys n girls ;)

ZOals de titel zegt, ben ik opzoek naar platte speakers voor mijn huiskamer. Ik weet dat electrostaten er zijn, maar die zijn best prijzig, en ik weet ook hoe het zit met stroomverbruik / katten+kinderen die eraan zitten.

Het hoeft niet de allerbeste kwaliteit te zijn, achter mijn computer heb ik een paar actieve monitors, waar ik vaak naar luister, maar in de huiskamer wil ik gewoon een setje hebben waar ik films op kan kijken, muziek en radio kan luisteren.

Ik bedenk me nu dat ik opzoch ook wel kleine speakers kan gebruiken, maar mijn plafond is 3meter hoor, en komt dat wel tengoede van het geluid? Normaal heb ik de tweeters van mijn monitors op oorhoogte.
Ik heb nog geen versterker :D, maar dan komt wel. Gewoon een receiver, waar ik het liefst achter + voor makkelijk kan switchen, en ook op dual-stereo kan zetten. (De reden hier voor is omdat mijn tv aan de ene kant staat, maar de beamer richt de andere kant op). Voor de rest niet veel wensen, sja stroomverbruik hou ik het liefst zo laag mogelijk.

Thanks

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41

talin

ES-MA

B&O doet wel wat in platte speakers : BeoVox redline

is wel aardig aan de prijs, maar op Marktplaats worden ze best vaak aangeboden:

Afbeeldingslocatie: http://www.beoworld.co.uk/products/redline3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door talin op 28-10-2006 01:25 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Magnepan heeft ook leuke platte speakers.

Het "instap model" http://www.magnepan.com/model_MMG

Maar geloof niet dat ze heel energie zuinig zijn, helaas is de rest van de site op dit moment niet helemaal goed bezoekbaar (ze zijn er aan bezig al een tijdje, wordt regelmatig iets verbeterd/veranderd), maar je heb er ook die voor home theater gemaakt zijn. en dus aan de wand te bevestigen zijn.

• TomSwinnen

TomSwinnen

killu schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:21:
Magnepan heeft ook leuke platte speakers.

Het "instap model" http://www.magnepan.com/model_MMG

Maar geloof niet dat ze heel energie zuinig zijn, helaas is de rest van de site op dit moment niet helemaal goed bezoekbaar (ze zijn er aan bezig al een tijdje, wordt regelmatig iets verbeterd/veranderd), maar je heb er ook die voor home theater gemaakt zijn. en dus aan de wand te bevestigen zijn.
Five hundred fifty bucks maar?
Best wel een goede koop. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Magnepan heb ik een hele tijd geleden gezien ja. Moet ze nog eens luisteren :)

Maar die fotolijst speakers zijn erg cool! Vraag me af hoe het geluid is ..

Ik weet totaal niet wat speakers verbruiken eigenlijk. Maar wat ik nu heb staan zijn 2 actieve monitors met 2 amps per stuk, 75 en 150watt in elk. Weet niet of ze dat ook echt verbruiken als er amper geluid uit komt

[ Voor 40% gewijzigd door Jrz op 28-10-2006 13:44 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jrz schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:40:
Maar die fotolijst speakers zijn erg cool! Vraag me af hoe het geluid is ..
Verrassend goed, eigenlijk.
Op de High Fidelity Beurs in Brussel (2005) moest ik de zaal van Audeo bespreken. En die hadden vergelijkbare panelen hangen. Als je geen sublaag ervan verwacht, en het sweet-spot probleem zoals op die site aangekaart niet te erg vindt, zijn het erg leuke dingen. :)

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
mja naja laag gaat toch uit een woofer komen.

Heeft er iemand toevallig die dingen hangen, of een set mangepans? Zou graag een keertje willen luisteren. Die magnepans zijn alleen te bestellen als ik het goed begrijp.
Die fotolijst dingen zijn trouwens wel goedkoop zeg! Klopt de prijs van 100 pond? Vind het erg netjes om de boel zo weg te werken, en zoals ik zei, het hoeven niet audiofiel te zijn. Gaat om gewoon muziek, en films.. Als het geluid maar niet gaat vervormen, en ik geen boomy bassen krijg.

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Die Wharfedales zullen wel zoiets kosten. De Anima die ik heb gehoord zijn helaas (heel) wat duurder: http://www.cinedream.be/products_amina.shtml.

Maar een vriend van mij, die tevens een hifi winkel heeft, vertelde mij dat de Wharfedales best goed zijn. Heb ze toen niet kunnen horen, maar ik geloof hem wel op z'n woord. :)

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Jrz schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:08:
mja naja laag gaat toch uit een woofer komen.

Heeft er iemand toevallig die dingen hangen, of een set mangepans? Zou graag een keertje willen luisteren. Die magnepans zijn alleen te bestellen als ik het goed begrijp.
Die fotolijst dingen zijn trouwens wel goedkoop zeg! Klopt de prijs van 100 pond? Vind het erg netjes om de boel zo weg te werken, en zoals ik zei, het hoeven niet audiofiel te zijn. Gaat om gewoon muziek, en films.. Als het geluid maar niet gaat vervormen, en ik geen boomy bassen krijg.

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)
Die uit die link kan je alleen bij magnepan zelf bestellen, de andere speakers van dat merk zijn gewoon te koop.

MIjn pa heeft een grotere versie van magnepan, maar ik denk niet dat hij het leuk vind ik als mensen uit ga nodigen voor een luistersessie.

semi off-topic...

met een fotolijst kan je in theorie wel goede muziek maken, op de universiteit was er ook iemand op alternatieve materialen aan het afstuderen, die gebruikte gewoon kartonnen platen, en dan met een filter zo bijsturen dat het goed klonk. (elk nummer moest dan wel van te voren software matig aangepast worden, dus voor de consumenten markt nu nog geen optie)

Verwijderd

Ik heb hier een setje magnepans staan. Je mag best komen luisteren, neem dan wat van je eigen muziek mee. Ik woon in de buurt van Zwolle. Stuur maar een pm om wat af te spreken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 18:59 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:12
Final 90i's, sorry about your wallet.

Maar ze zijn wel plat, ik heb ze beneden hangen, en ze zijn maar 3 centimeter dik.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Ik weet dat het duitse merk teufel (redelijk bekend in Duitsland) platte speakers heeft, linkje:

http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_1039.cfm

Ze worden vaak goed getest en ze zien er ook best mooi uit.. wel een nadeel dat je ze niet vooraf kan beluisteren, aangezien ze geen dealers hebben maar ze alleen kan bestellen via de website.

Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar ik post het toch maar even!

Verwijderd

Final heeft toch een leuke home theater speaker set met electrostaten :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:54:
Final heeft toch een leuke home theater speaker set met electrostaten :)
Vind je? Ik heb de hele set mogen beluisteren, vond er niets aan. Final is duidelijk alleen thuis met klassieke muziek, jazz, etc...

Verwijderd

TomSwinnen schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:06:
[...]

Vind je? Ik heb de hele set mogen beluisteren, vond er niets aan. Final is duidelijk alleen thuis met klassieke muziek, jazz, etc...
Leuk in de betekenis van "plat" en leuke looks :P. Heb ze nog nooit gehoord tho :).

Vind alleen de subwoofer wel erg :9~ mooi

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Een electrostaat is dan wel plat, maar dat wil niet zeggen dat ie geen plaats nodig heeft. Zo'n ding hoort gewoon een eind van de muur vandaan te staan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TomSwinnen

TomSwinnen

voodooless schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:35:
Een electrostaat is dan wel plat, maar dat wil niet zeggen dat ie geen plaats nodig heeft. Zo'n ding hoort gewoon een eind van de muur vandaan te staan.
Plus, bij Final hangt er nog een leuke "electronicadoos" achter, dus plat plat is het ook niet, hé. :)
Overigens best wel duur, +- 1600 dollar voor een paar Model 90i (de kleinste) las ik net.

[ Voor 11% gewijzigd door TomSwinnen op 29-10-2006 13:39 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Je hebt ook magnetostaten, die zuipen geen stroom. Ook hier geld (helaas?) dat ze wel wat ruimte van de muur nodig hebben. MG1's kosten je ~€250 ~ €300 :)

-edit- Finals hebben idd. een gewone speaker 'achterin' zitten voor de basstonen. Zijn wel de lekkerst klinkende speakers die ik ooit gehoord heb :)

[ Voor 33% gewijzigd door BHQ op 29-10-2006 20:24 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet maakt Final geen Hybride speakers. En als je de site bekijkt staan ze er ook niet op (Klik!). Het kastje waar TomSwinnen op doelt is dan ook het hoogspanningsgedeelte(hoe noem je dat?).

Daarnaast steekt deze maar ongeveer 5cm uit. En de totale afstand van de wand, met beugel, is dan ook ongeveer 15cm. Dit geldt voor de 90i.

Of je het geluid mooi vind is een kwestie van smaak. Ik ben ongeveer 4 maanden eigenaar geweest van deze speakers. Maar heb ze uiteindelijk toch door verkocht(wel aan mn vader). Die is er wel blij mee. Hierbij moet ik wel vertellen, dat ik ze als rears gebruikte. En ik ze toch niet lekker vond combineren met mijn Magnepans.
Pagina: 1