Een vriend van me heeft sinds een paar dagen geen internet meer. Hij weet niet wat er precies gebeurd is. Net bij hem geweest en geconcludeerd dat de modem (motorola/AtHome) online is en dat de kabel naar de pc iig goed is.
Na even een paar testjes gedaan en de volgende conclusies kunnen trekken
- internet doet het niet
- het ip-adres zit in de 169.*.*.* reeks, omdat er geen dhcp te bereiken is (dus de motorola ook niet)
- als ik ping naar localhost, dan krijg ik de volgende melding
Heb gegoogled en op microsoft het commando 'netsh int ip reset' gevonden en uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat.
Heb toestemming om de pc opnieuw te installeren, maar als ik dat kan voorkomen, doe ik dat graag. Ook als ik/we het zonder reinstall kunnen oplossen, is dat altijd weer een mooi leermoment..
Alvast bedankt voor enige tips en truuks
Na even een paar testjes gedaan en de volgende conclusies kunnen trekken
- internet doet het niet
- het ip-adres zit in de 169.*.*.* reeks, omdat er geen dhcp te bereiken is (dus de motorola ook niet)
- als ik ping naar localhost, dan krijg ik de volgende melding
De looptest werkt iig, maar een goed ip-adres wordt in de eerste regel niet gegeven. Hoe komt dit en hoe kan ik het terugzetten? Kan ik de TCPIP Stack opnieuw installeren oid.Pingen naar cc999999-a [ø˜] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Ping-statistieken voor :
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
Heb gegoogled en op microsoft het commando 'netsh int ip reset' gevonden en uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat.
Heb toestemming om de pc opnieuw te installeren, maar als ik dat kan voorkomen, doe ik dat graag. Ook als ik/we het zonder reinstall kunnen oplossen, is dat altijd weer een mooi leermoment..
Alvast bedankt voor enige tips en truuks