Toon posts:

Problemen met TCP/IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft sinds een paar dagen geen internet meer. Hij weet niet wat er precies gebeurd is. Net bij hem geweest en geconcludeerd dat de modem (motorola/AtHome) online is en dat de kabel naar de pc iig goed is.
Na even een paar testjes gedaan en de volgende conclusies kunnen trekken

- internet doet het niet ;)
- het ip-adres zit in de 169.*.*.* reeks, omdat er geen dhcp te bereiken is (dus de motorola ook niet)
- als ik ping naar localhost, dan krijg ik de volgende melding
Pingen naar cc999999-a [ø˜] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor :
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
De looptest werkt iig, maar een goed ip-adres wordt in de eerste regel niet gegeven. Hoe komt dit en hoe kan ik het terugzetten? Kan ik de TCPIP Stack opnieuw installeren oid.

Heb gegoogled en op microsoft het commando 'netsh int ip reset' gevonden en uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat.
Heb toestemming om de pc opnieuw te installeren, maar als ik dat kan voorkomen, doe ik dat graag. Ook als ik/we het zonder reinstall kunnen oplossen, is dat altijd weer een mooi leermoment..

Alvast bedankt voor enige tips en truuks

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En de modem en/of router kan je niet bereiken of pingen of resetten?

PC herinstalleren.... man man man, een format is als een bloedneus verhelpen door iemand z'n hoofd af te kappen met een bijl.
Een al grote tussenstap zou al zijn om de NIC eens volledig te deïnstalleren, en vanaf nul terug installeren.

[ Voor 69% gewijzigd door Mizitras op 28-10-2006 00:21 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Misschien bellen naar @home en kijken of je er met zo'n simpele helpdeskmedewerker uit kunt komen? Die hebben wel eens vaker klanten aan de lijn met problemen ;)

edit: als je modem geen connectie krijgt, geeft ie zelf dhcp leases uit, zodra het modem connectie heeft, gaat ie in bridge mode, en zou je een ip van een @home dhcp server krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door axis op 28-10-2006 00:22 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Mizitras schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:20:
En de modem en/of router kan je niet bereiken of pingen?
Nee. Als ik de modem uitzet, dan merkt de computer het iig wel (verbinding verbroken..bla bla bla.. je kent het wel ;))
een ip adres dat begint met 169 is een adres dat automatisch wordt gegeven als winxp geen dhcpserver kan vinden. Ben de benaming daarvoor even vergeten :p

Verwijderd

Topicstarter
btw, wat ik vergeten ben te melden, is dat ik de pc hier nu thuis op mijn router /netwerk heb aangesloten en dat ik nog steeds hetzelfde probleem heb.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem opgelost met winsockxpfix. Blijkbaar was dat voldoende. Kan nu internetten op deze pc. Weet alleen de oorzaak niet. Incident kan gesloten worden ;)

Mensen iig wel bedankt voor de reactie
Modbreak:Gelieve van de edit knop gebruik te maken als je nieuwe informatie hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Koffie op 28-10-2006 12:46 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:23:
[...]
een ip adres dat begint met 169 is een adres dat automatisch wordt gegeven als winxp geen dhcpserver kan vinden. Ben de benaming daarvoor even vergeten :p
APIPA..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1