Benq ext.dvdwriter in combinatie met Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Bartender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:54
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom.

Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een Benq 164B 16x externe dvd-brander. Deze is gekoppeld via de usb poort aan een Fujitsu Siemens Amilo 1645. Dit is een laptop die beschikt over een 3300+ Sempron en 512mb intern geheugen.

Als ik nu een dvd wil gaan branden op 16x, waarvan de image file op mijn 250 gig externe Western Digital hardeschijf staat, dan komt hij niet boven de 10x uit. De brander wil sneller gaan dus hij gaat continu in de bufferunderun protectie hangen.

Nu dacht ik dat dit door mijn externe hardeschijf kwam, dat deze de datastroom niet goed aan kon leveren. Dus ik heb een andere externe hd gepakt, maar dit mocht niet de oplossing zijn.

Nu is voor mij de vraag, is het normaal dat een externe dvdbrander, op een laptop aangesloten, niet zijn maximale snelheid behaalt? of is er bij mij iets mis?

Wie o Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt,
Jos

Verwijderd

Misschien iets met de maximale doorvoersnelheid van USB? Ik meen mij te herinneren dat deze niet even snel is als een 'normale', interne brander.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59
ook het feit dat je van een externe schijf via je laptop op een externe brander gaat branden zal niet helpen dunkt me.

• Bartender
USB 2.0 is toch 480mbit?

480 / 8 = 60, en 16x branden vraagt maar 22mb. Dus vraag ik mij af waar die andere 38 zijn??

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat krijg je als je de burst-rate test in CD-DVD Speed uitvoert?
Die moet zeker boven de 21 MB/sec liggen.

Ik zou voorlopig branden op 8x want die buffer underruns kunnen de kwaliteit van het schijfje behoorlijk naar beneden halen.

• Bartender
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden.

Op onderstaande link staat vermeld hoe je de snelheid van de sis 7001 usb controller kan verhogen. Laat ik nou net die sis7001 in mijn laptop hebben.

http://www.usbman.com/Gui...20Tips%20and%20Tricks.htm

De mogelijke oplossing vermeld bij onderstaande kopje lijkt het probleem op te lossen :

Update the Driver

In Device Manager, Windows Standard Mode update the SiS driver. Choose from list and select and install Standard Open HCL USB Host Controller

• Bartender
hmmm,

helaas, het mocht niet zo zijn.

Iemand nog goeie ideeën??

• Bartender
Nu is er nog iets vreemds.

De voorgaande keren deed ik het branden met ImgBurn en kreeg ik die bufferunderuns. Nu brand ik dezelfde image met Nero en gaat het zonder problemen. De dvd wordt in 5 min 20 sec, geschreven. Dit lijkt mij de hoogste snelheid.

Iemand misschien een verklaring hiervoor???

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59
Weet je zeker dat je geen buffer underruns krijgt in Nero? Nero gaaft namelijk nooit de werkelijke real-time schrijfsnelheid aan. Er is wel een register hack voor om dat te laten zien.

code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001

• Bartender
Schweino schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:50:
Weet je zeker dat je geen buffer underruns krijgt in Nero? Nero gaaft namelijk nooit de werkelijke real-time schrijfsnelheid aan. Er is wel een register hack voor om dat te laten zien.

code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001
Die "ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001 kan ik nergens vinden. Ik kom tot aan recorder.

Ik gebruik Nero 6.6

• Bartender
Heb het al opgelost. Moest even verder zoeken dan me neus lang was.

Met de hack krijg ik te zien dat aan het eind van de disc Nero op 15,2x brandt. De buffer blijft vol en ik zie geen gekke dingen.

Schiet mij nu maar in de kerstboom. Ik snap het niet waarom andere software wel op 16x wil branden, maar imageburn niet 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Bartender op 28-10-2006 16:14 ]

Pagina: 1