Toon posts:

Beste router voor mijn setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
En toen hield vanavond opeens mijn router ermee op, gaat niet eens meer aan :(

Dus ik ben nu even aan het kijken voor een nieuwe, maar ben nogal onwetend, dus heb wat advies nodig.

Ik twijfel tussen de - WL-153 Sitecom Router MIMO XR
en de - Linksys wrt55ag

Ik heb nu nog KPN adsl, maar stap over 3 weken over op Casema mega kabel. Dus hij moet met allebei werken..

Voor de rest moet er 1 hoofdpc aankomen (duh) wired.
Verder een Xbox360 wired
Een Macbook wireless
Windows media center pc wireless.
En nog en psp + dslite + pda wireless..

Welke raden jullie in deze setup aan?

Alvast bedankt

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-03 09:07
Ik zou voor de Linksys gaan. Dat is toch kwa kwaliteit en betrouwbaarheid het beste. (denk ik dan :P)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 17:35

vinnie1908

Appel != peer

reviews lezen en dan keuze maken...heb je dat al gedaan en zo ja wat was je eigen conclusie?

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 15:47
Sitecom is volgens mij nogal budget. Ik heb zelf goede ervaringen met linksys :) Ik heb de WAG54G v2.0, maar volgens mij is die al weer wat ouder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik leunde eigenlijk naar de Sitecom toe, omdat die op de site van Casema aangewezen wordt...

Maar de reviews zijn iets lovender over de linksys. Ik neem aan dat met Casema mega, de twee routers allebei hetzelfde werken??

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 15:47
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:35:
Ik leunde eigenlijk naar de Sitecom toe, omdat die op de site van Casema aangewezen wordt...

Maar de reviews zijn iets lovender over de linksys. Ik neem aan dat met Casema mega, de twee routers allebei hetzelfde werken??
Ongeveer wel. Een sweex router zou op zich ook wel volstaan denk ik. Alleen heb je er sneller problemen mee.

Verwijderd

Ik zou voor de Linksys gaan :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Iedere tweakert zou voor de Linksys gaan in plaats van een sitecom.. Beetje vergelijking tussen een daewoo matiz (sitecom) en een volkswagen.. Maar goed, die sitecom is misschien 50 euro in plaats van 60 euro.. tja..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

vinnie1908 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:32:
reviews lezen en dan keuze maken...heb je dat al gedaan en zo ja wat was je eigen conclusie?
Modbreak:Dit vechten we niet uit in een topic.. Daarover kan je prima een topicreport maken

[ Voor 46% gewijzigd door Equator op 02-11-2006 08:15 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Mijn router begeeft het op dit moment ook zwaar, krijg porten die niet werken.
Ik dus opzoek naar nieuwe router liefst plus wifi en radius ondersteuning en vpn passtrough.
Nu had ik nog een wrt54g v7 liggen, wat een kut is dat. Mijn conceptronic router kon alle
verbindingen makkelijk aan (had alleen geen wifi of gre ondersteuning). Ik ben nu dus opzoek
naar een nieuwe router. Ik kijk nu naar een D-link DGL-4300, omdat ik met de bedrade versie
goede ervaringen heb, en anders wordt het een systeem ombouwen tot router.
Ook al heb ik daar eerlijk gezegt nog geen ervaring mee.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt iedereeen, ga toch maar voor de Linksys dan :)

Verwijderd

Ik snap 1 ding niet. Heel veem mensen kopen routers. Maar volgens mij pratisch alle modems die je vandaag de dag bij internet krijgt hebben al ingebouwde router. Dus krijg je vaak problemen. Ik heb het vooraal over draadlooze routers. Die zijn volop verkrijgbaar mar een simple ap voor achter je router is slecht verkrijgbaar :S
Kan iemand mij dat uitleggen?

Verwijderd

Hier ook even opruimen :)
anyway,

De linksys is idd wat beter van kwaliteit, ook vind je hier meer dingen over op internet, dat is handig als je ooit een probleem hebt of niet precies weet hoe die werkt.

ik heb zelf een Asus router en vind deze veel fijner werken dan een linksys, ik heb ook casema internet. Maar je kan in priniciepe elke ethernet router nemen die er bestaat, er zal er heus niet 1 niet werken omdat het toevallig casema kabel internet is.

[ Voor 39% gewijzigd door Equator op 02-11-2006 08:16 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik ben zelf nogal een fan van de nieuwere Sitecom WL routers. Regelmatig kan je nieuwe firmwareversies downloaden die je met 2 vingers in je neus in je router upload, een uitgebreide en vrij simpel te bedienen GUI en ze draaien bij mij altijd erg soepeltjes. De nieuwe routers hebben ondersteuning voor WEP, WPA, WPA2, instelbare QoS en nog veel meer.

Vroeger gaf ik altijd af op S(h)itecom maar tegenwoordig als iemand uit m'n kennissenkring een nieuwe router nodig heeft dan raad ik ze een Sitecom aan. Goeie kwaliteit voor een leuke(re) prijs (dan zgn A-merken).

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 28-10-2006 17:04 . Reden: fieptoutje ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de Linksys wrt54g genomen en geinstalleerd, nu alleen nog even beveiligen enzo.

Alleen het signaalsterkte is een beetje matig, de pc die er twee meter naast staat geeft als signaal sterkte laag aan, en mijn macbook geeft de helft van de streepjes weer..

Komt dit omdat mijn internet veel te langzaam is, ik gebruik het G netwerk van de router, maar heb maar een 50 kbs snelheid. 12mbit lijntje komt over 2 weken. Of ligt het ergens anders aan, een instelling?

Verder las ik iets over daling van snelheden met een beveilinging erop, klopt dit of kan ik met een Wap/wep beveilingig zometeen wel mijn 12mbit draadloos halen?

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

battler schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:17:
Mijn router begeeft het op dit moment ook zwaar, krijg porten die niet werken.
Ik dus opzoek naar nieuwe router liefst plus wifi en radius ondersteuning en vpn passtrough.
Nu had ik nog een wrt54g v7 liggen, wat een kut is dat. Mijn conceptronic router kon alle
verbindingen makkelijk aan (had alleen geen wifi of gre ondersteuning). Ik ben nu dus opzoek
naar een nieuwe router. Ik kijk nu naar een D-link DGL-4300, omdat ik met de bedrade versie
goede ervaringen heb, en anders wordt het een systeem ombouwen tot router.
Ook al heb ik daar eerlijk gezegt nog geen ervaring mee.
Dan heb ik een tip voor je: ClarkConnect! Het is een Linux pakket wat je op een oudere computer kunt installeren. (bij voorkeur een passief gekoelde, lekker stil). Installatie is een eitje. Het was voor mij de eerste ervaring met linux maar het bevalt erg goed. Als je er een PCI WiFi kaartje in prikt dient hij ook meteen als accesspoint. Alles in te stellen via een webinterface. En veel meer functionaliteit als elke andere router; automatisch updatend, firewall, FTP server, webserver, e-mail enz. enz.

Mijn oude router gaf ook problemen met poorten en teveel connecties oa door torrents. Nu nergens meer last van! Het mooiste van dit alles: het is gratis! _/-\o_ (ok, voor €50,- hardware, maar voor dat geld vindt jij niet zo'n goeie router!)

:') hmm, misschien draaf ik een beetje door met m'n enthousiasme... ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Blijven we wel lief voor elkaar kinderen

• axis
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:38:
Ok ik heb de Linksys wrt54g genomen en geinstalleerd, nu alleen nog even beveiligen enzo.

Alleen het signaalsterkte is een beetje matig, de pc die er twee meter naast staat geeft als signaal sterkte laag aan, en mijn macbook geeft de helft van de streepjes weer..

Komt dit omdat mijn internet veel te langzaam is, ik gebruik het G netwerk van de router, maar heb maar een 50 kbs snelheid. 12mbit lijntje komt over 2 weken. Of ligt het ergens anders aan, een instelling?

Verder las ik iets over daling van snelheden met een beveilinging erop, klopt dit of kan ik met een Wap/wep beveilingig zometeen wel mijn 12mbit draadloos halen?
Lijkt me opzich een goede keus.

De kwaliteit van je wireless connectie heeft niets te maken met je internetverbinding, die zijn 2 gescheiden circuits als het ware.

Staat je access point misschien op een plek waar veel storing is? Naast andere computerapparatuur, magnetron, etc?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Clarkconnect hoor ik alleen maar positieve verhalen over :)

Ik ga het mogelijk binnenkort zelf ook installeren, niet omdat ik niet tevreden ben over mijn linksys, maar omdat de clarkconnect meer mogelijkheden heeft (content filtering, snelheidsbeperking >:))

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11

Jiffy

God, you're ugly!

Anti-XP schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:21:
Clarkconnect hoor ik alleen maar positieve verhalen over :)

Ik ga het mogelijk binnenkort zelf ook installeren, niet omdat ik niet tevreden ben over mijn linksys, maar omdat de clarkconnect meer mogelijkheden heeft (content filtering, snelheidsbeperking >:))
Clarkconnect is een érg goed totaalpakket. Ik gebruik het zelf ook als server (fax/file/FTP/web/webmail/mail/print/teamspeak/enz), maar níet als router/firewall. Alle funkties waar ik Clarkconnect voor gebruik combineer ik liever niet met een router. Daar gebruik ik dan ook, tot volle tevredenheid, IpCop voor.

Clarkconnect (als standalone server) en IpCop (als router/firewall) draaien geweldig. 24 uur per dag, 7 dagen per week zonder ook maar één keer lastig te zijn. Het leuke van deze beide Linuxvarianten is dat je, naast de basisfunctionaliteit, tevens handige extra mogelijkheden kunt toevoegen.

All in all, indien je een nieuwe router nodig hebt, vergeet idd dit soort Linuxdistro's niet. Het opzetten vergt iig géén Linuxkennis (die heb ik namelijk ook niet) en het geeft je een enorme flexibiliteit. Nadeel is natuurlijk dat ze meer ruimte innemen en meer elektriciteit verbruiken dan een standaard routertje.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• axis
Niet om het een of het ander, maar de TS twijfelde tussen Linksys en Sitecom, hij heeft voor de Linksys gekozen, en heeft nu wat probleempjes. Het lijkt me zinvol om de discussie over ClarkConnect en IpCop in een ander topic voort te zetten.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

de WRT54G is bagger, ruil maar omvoor de 54GL...

Wanna know why? Zoek maar op het forum, WRT54G v5 en hoger

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de router iets verplaatst en een een kanaal gegeven, werkt nu wel goed.

Kan ik trouwens als ik mijn laptop een IP geef buiten de standaard DHCP range 192.168.1.1 t/m 50, dus zeg maar 192.168.1.151, de rest van de pc's op het netwerk automatisch laten verbinden?

Dan kan ik hierop mijn porten forwarden, en de rest automatisch laten gaan, mn 360 werkt namelijk kut met een vaste IP..
Pagina: 1