Toon posts:

Problemen met externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben nogal een n00b op pc-gebied, dus het is goed mogelijk dat dit vrij makkelijk op te lossen maar goed. Dit is het probleem, vandaag heb ik een externe hd gekocht en ik ben nu dus al de gehele dag bezig te proberen bestanden over te kopieren.

Echter lukt dit dus totaal niet vanwege een "Het apparaat is niet klaar" foutmelding gevolgd door het gele uitroeptekentje waar staat "Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt"
Nu heb ik al diverse methode geprobeerd zoals de schijf nakijken op fouten en formatteren. Daarnaast ook alle usb-poorten op de pc geprobeerd (ik moet een usb2 aansluiting hebben, echter kan ik nergens echt vinden of ik dat heb).

Ook heb ik de I/O instellingen gecontroleerd welke alleen op OK staan en eventueel gekeken of het uitzetten van de firewall hielp echter allen zonder effect.

Het vreemde is dat ik kleine bestanden (<100 mb) en bij grote bestanden blijft de zaak even hangen, waarna ik vervolgens de bovenstaande foutmelding heb gekregen.

Als iemand me hiermee kan helpen, heel graag. Ik ben zo bang dat ik een miskoop anders heb gedaan. :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe is die schijf momenteel geformatteerd? Als FAT32 of NTFS?. Ik zou zeker het ding als NTFS formatteren als je die mogelijkheid hebt.
Verder zou ik via disk management alle partities eens weggooien en hem opnieuw formatteren (en dan een volledige format, geen quickformat).

mocht dit nog neit lukken zou ik eens proberen het ding aan een andere pc te hangen en kijken of je niet met een vervelende incompatibility issue zit met je USBcontroller.

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Geef wat meer info : wat voor externe Hd ??
Met wat voor besturingssysteem werkt de computer waar hij op aangesloten wordt ??

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 18:49
Heb je een andere pc tot je beschikking om te kijken wat de schijf daar doet? Heb je Windows Xp (home / pro)? Hoe of naar welk formaat is je hardeschijf geformateerd, meestal is dit Fat 32 of NTFS? Welke bestanden ben je allemaal aan het kopieeren? ;)

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle snelle antwoorden!
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:53:
Hoe is die schijf momenteel geformatteerd? Als FAT32 of NTFS?. Ik zou zeker het ding als NTFS formatteren als je die mogelijkheid hebt.
Verder zou ik via disk management alle partities eens weggooien en hem opnieuw formatteren (en dan een volledige format, geen quickformat).

mocht dit nog neit lukken zou ik eens proberen het ding aan een andere pc te hangen en kijken of je niet met een vervelende incompatibility issue zit met je USBcontroller.
Ik had de schijf inderdaad als NTFS (de enige optie die ik kreeg overigens) geformatteerd. Ik zal 'm eens opnieuw proberen te formatteren via de bovengenoemde manier. En mocht dit niet werken, de schijf even op een andere pc uitproberen.
Just me ! schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:53:
Geef wat meer info : wat voor externe Hd ??
Met wat voor besturingssysteem werkt de computer waar hij op aangesloten wordt ??
Het is een Toshiba 320 GB Extern en is aangesloten om een computer met Windows XP Home Edition.
5mebibyte schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:54:
Heb je een andere pc tot je beschikking om te kijken wat de schijf daar doet? Heb je Windows Xp (home / pro)? Hoe of naar welk formaat is je hardeschijf geformateerd, meestal is dit Fat 32 of NTFS? Welke bestanden ben je allemaal aan het kopieeren? ;)
Ik kopieer voornamelijk op de digitale camera gemaakte videobeelden (welke in goede kwaliteit veel schijfruimte innemen, vandaar dus de extra HD) en daarnaast ook (zoals je met de knipoog bedoeld) wat 'rotzooi' so to speak.

Bedankt voor de tips, ik zal ze morgen gelijk uitproberen, bedankt nog. En ik laat weten hoe dit verder gaat, maar hopelijk ben ik er na het formatteren vanaf.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met, helaas, slecht nieuws. Ik heb de bovenstaande manieren uitgeprobeerd. Echter zonder resultaat, ik kreeg op beide computers nog steeds dezelfde foutmeldingen.

Als jullie weten wat ik nu kan doen, please help me. ;(
Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• 5mebibyte
Zaterdag is ook een werkdag :) Je zei het eigenlijk al op beiden computers. Dat betekend dat het niet zo zeer aan de computer licht maar dat je kunt stellen dat iets in je externe HD kapot is. Anders zou je schijf op een andere computer wel hebben moeten werken. Ik zou eens kijken of het mogelijk is om de schijf te ruilen en of te laten testen door de verkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt wel, min of meer, ik kan alleen geen grote bestanden overzetten zonder dat ik die twee foutmeldingen krijg. :(

Overigens mijn excuses voor de opgefokte "Niemand?" reactie, dat komt puur door het feit dat ik van dit soort situaties zó baal. Dat ding is pas nieuw en ik heb al problemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topickicks zijn hier sowieso niet toegestaan wanneer het topic nog zichtbaar in de topiclisting staat ;)

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:25:
Hij werkt wel, min of meer, ik kan alleen geen grote bestanden overzetten zonder dat ik die twee foutmeldingen krijg. :(

Overigens mijn excuses voor de opgefokte "Niemand?" reactie, dat komt puur door het feit dat ik van dit soort situaties zó baal. Dat ding is pas nieuw en ik heb al problemen.
Ja naturlijk is het vervelend, maar een gemiddelde consument was nu al lang terug in de winkel om te zeggen dat ie stuk is. Je hebt niets voor niks garantie, ik zou zeggen laat de winkel hem testen en of repareren of vervangen. ALs is vbij de koop al niet werkt dan zou ik alles gewoon terug bregen anders gaat het misschien alsnog niet werken en dan zeggen ze ja dan heb je maar eerder terug moeten komen. Je hebt recht op maak er dan ook gebruik van.

Pagina: 1