Extern Bureaublad XP Pro over WAN

Pagina: 1
Acties:

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
Na heel wat zoeken in GoT kan ik over het volgende probleem nog niets vinden:

Situatie is als volgt:
op werk bijna 2 identieke computers op het zelfde netwerk, allebei XP Pro en McAfee Internetsecurity alleen die ene is van mijn collega en de ander van mij! Ze zitten allebei op dezelfde router.

Nu zit er iets fout maar ik kan niet vinden wat, als ik mijn laptop aansluit op het netwerk (ook XP Pro) krijg ik via het netwerk wel extern bureaublad met mijn collega's pc maar niet met de mijne, nu heb ik ze allebei (zover ik kan zien) precies hetzelfde ingesteld. Nu snap ik dat er iets verkeerd zit in mijn pc maar kan niet vinden wat! iemand een idee?

Maar nu ik thuis zit kan ik op geen van beide inloggen. Ik heb het volgende gedaan:
Ik heb een WAN-minipoort (PPTP) naar de router van de zaak gemaakt. daarmee krijgt hij verbinding. Als ik daarna extern bureaublad (192.168.1.17 ip van mijn PC) probeer krijg ik de bekende foutmelding: De client kan geen verbinding met externe computer maken.

Nu las ik in andere forums dat het vaak fout gaat met poort forwarding (poort 3389 volgens mij) Nu lijkt het me niet dat dit het probleem kan zijn want mijn collega kan thuis wél extern bureaublad krijgen met zijn PC.

Ps. Dit moet zonder realVNC oid. dus dat is geen optie! :|

Iemand enig idee??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je moet sowieso die poort naar je pc openhebben, anders wordt het niet wat..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:54
Ri_ck schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:16:
Als ik daarna extern bureaublad (192.168.1.17 ip van mijn PC) probeer krijg ik de bekende foutmelding: De client kan geen verbinding met externe computer maken.
Je moet wel een verbinding maken met het externe ip-adres van je werk....
En waarschijnlijk krijg je dan het bureablad van je collega, omdat poort 3389 al naar zijn pc geforward wordt (want die werkt wel).
In dat geval moet je voor jou pc op kantoor een andere poort instellen.

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

Verwijderd

Als je een PPTP verbinding maakt hoeft er niets geforward te worden. Ik vermoed dat je toch nog eens heel goed naar de instellingen van de firewall van McAfee moet kijiken. Voor de test zou je 'm even kunnen deinstalleren. Omdat het ook al niet met je laptop rechtstreeks op het LAN niet werkt moet het 'm daar wel in zitten.

• Ri_ck
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:51:
Als je een PPTP verbinding maakt hoeft er niets geforward te worden. Ik vermoed dat je toch nog eens heel goed naar de instellingen van de firewall van McAfee moet kijiken. Voor de test zou je 'm even kunnen deinstalleren. Omdat het ook al niet met je laptop rechtstreeks op het LAN niet werkt moet het 'm daar wel in zitten.
Nou naar heel veel martelen en mieren ben ik er achter. Ik had eerst McAfee er af gehaald zoals je zei, doen deed hij nog niks. Wat ik al erg vreemd vond.

Ben toen wat verder gaan kijken had hier eerder nooit aan gedacht maar het bleek dat in de Services de Terminal Services uitgeschakeld stond! Tja.. en dan wordt t erg lastig verbinding maken ;)

Nu is het alleen de vraag of het me thuis nu wél gaat lukken (zit nu namelijk op de zaak) aangezien ik ook geen verbinding kon maken met die van mijn collega. In ieder geval bedankt!!

Ik laat het nog even weten of het thuis ook lukt en wat er dan eventueel nog veranderd is!

• Ri_ck
Nou nu werkt het op het werk wél en thuis nog steeds niet :| (en op werk staan die computers nog geen halve meter van mekaar dus dat heeft niet zo veel zin :P )

Ik doe het zo: ik maak verbinding met een WAN-minipoort zoals ik al zei, met het IP-adres 86.84.xxx.xxx dan gebruikersnaam en wachtwoord. Dat accepteert hij allemaal, dan ga ik na Extern bureaublad in Windows en probeer ik met het lokale ip adres 192.168.1.17 verbinding te maken en dat lukt niet! (hij doet het nu dus wel als ik op de zaak zit) wat doe ik verkeerd?

Want ik kan ook geen verbinding maken met die van mijn collega 192.168.1.13 en hij kan dat wel vanaf huis :?

Is dat ook een instelling? moet ik wat veranderen in mijn Linksys broadband router of mijn speedtouch? volgens mij hoeven alleen de aanpassingen in de andere router gemaakt worden en niet in de mijne...

Verwijderd

Hoe maakt die collega van jou verbinding? Doet hij dat op dezelfde methode als jij?

Nadat je de Minipoort(?) verbinding hebt gemaakt krijgt je computer dan een IP adres in de 192.168.1 range? Dat kan je controleren met het commando ipconfig in de command prompt.

Er hoeven sowieso geen wijzigingen in jouw router thuis gemaakt te worden.

• Ri_ck
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:34:
Hoe maakt die collega van jou verbinding? Doet hij dat op dezelfde methode als jij?

Nadat je de Minipoort(?) verbinding hebt gemaakt krijgt je computer dan een IP adres in de 192.168.1 range? Dat kan je controleren met het commando ipconfig in de command prompt.

Er hoeven sowieso geen wijzigingen in jouw router thuis gemaakt te worden.
Jep mijn collega doet het op dezelfde manier, hij snapt het ook niet waarom dit niet werkt!

Mijn computer krijgt standaard al die IP range van de Linksys router. Als ik bij eigenschappen van de externe verbinding kijk dan krijg ik de volgende details:

Apparaatnaam: WAN-minipoort (PPTP)
Apparaattype: vpn
Servertype: PPP
Transporten: TCP/IP
Verificatie: MS CHAP V2
Compressie: (geen)
PPP-multilink-framing: uit
IP-adres van server: 192.168.1.1
IP-adres van client: 192.168.1.202

Dit moet je zien als een soort inbelverbinding naar de router op de zaak, mja ben der nog niet helemaal achter of dit nu echt wel zo nodig is.. heb ook al geprobeerd om rechtstreeks met extern bureaublad 86.84.xxx.xxx in te voeren en dat werkt ook niet. Mijn idee was dat ik eerst die PPTP verbinding naar de router op het werk moest maken en daarna kon inloggen met extern bureaublad :? maar dat werkt dus niet!

Verwijderd

Mijn computer krijgt standaard al die IP range van de Linksys router.
Aha, daar zit waarschijnlijk het probleem. Je LAN en VPN zitten in dezelfde IP range, beide 192.168.1.x. Dan moet je dus toch wat in je eigen router wijzigen :-)

• Ri_ck
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:10:
[...]
Aha, daar zit waarschijnlijk het probleem. Je LAN en VPN zitten in dezelfde IP range, beide 192.168.1.x. Dan moet je dus toch wat in je eigen router wijzigen :-)
Inderdaad! helemaal niet aan gedacht dat dat niet zou kunnen!

Maar het is opgelost heb de linksys router verandert van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 en voilá dan krijg ik wel verbinding met dat ip adres! :)

2 weten er altijd meer dan 1 blijkt maar weer!!

Hartelijk dank! d:)b ik kan nu mooi VPN'en naar mn werk!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

[offtopic]

Of in deze situatie: Got weet meer dan 2 ;)
Pagina: 1