Toon posts:

[WLAN] Laptop kan AP zien maar niet connecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister een nieuwe laptop gehaalt bij de mycom

toshiba satellite L30 met de atheros netwerkkaart

ik zie de netwerken wel alleen ik kan niet connecten , mijn AP is beveiligt met WPA

bedraad kom ik er wel op en met mn eigen pc's draadloos ook alleen met die nieuwe laptop niet

heb Windows XP Prof geinstalleerd , en standaard zat er home op daar werkt die ook niet .

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:09

Edgarz

Tweako-active since1986

En zonder WPA?
En kijk eens of het AP een MAC filter aan heeft staan voor wireless verbindingen.

Al met Google gezocht op soortgelijke problemen met type AP en netwerkmodule/laptop???

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:30:
En zonder WPA?
En kijk eens of het AP een MAC filter aan heeft staan voor wireless verbindingen.

Al met Google gezocht op soortgelijke problemen met type AP en netwerkmodule/laptop???
helpt niks en nee geen mac filter

ik ben bang dat er een andere firmware op de wlan module moet

zou dat kunnen ?

iemand anders met een toshiba en dezelfde wlan module of merk ?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

'Wireless' gebruikt dezelfde standaarden, zodat het niet uit zou moeten maken welk merk of chipset je gebruikt. In de praktijk wil dit nog wel eens tegenvallen.

Heb je Sp2 voor XP ook erop zitten? Herinner mij dat er wel iets was met updates voor WPA beveiliging.

Meestal wordt er bijde wireless driver ook een eigen configuratieprog. gelevert. Door de XP wireless configuratie uit te zetten kan je wellicht hiermee connnecten.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd

Topicstarter
komt me wel bekend voor alleen de oplossing is me niet duidelijk ,

Service Pack 2.0 is geinstalleerd ,

heb ook diverse drivers geprobeerdt niks mag helpen

het is wel vrij irritant denk je een nieuwe laptop te kopen en dan van de problemen af te zijn en dan werkt wireless niet

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

wat voor AP heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Linksys 11Mbit Router , iets van 11S4 uit me hoofd

Verwijderd

Topicstarter
kick , heb nu via pcmia kaartje van canyon wel wireless internet dus het ligt echt aan het interne kaartje of driver/firmware
Pagina: 1