[WLAN] Krijg geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Ik heb wat oude onderdelen bij elkaar geschraapt, een PII 350 Mhz met 256 MB SDRAM geheugen, 250 W voeding, 8GB HD aangesloten. Draadloos netwerkkaartje erin. Windows XP Home Editon geinstalleerd.

Alles doet het goed, behalve het internet. De (gloednieuwe) draadloze netwerkaart (ASUS 802.11g WLAN Adapter) staat goed geinstalleerd, drivers van het cd-tje probleemloos geinstalleerd. Alleen ik krijg geen verbinding met mijn draadloze netwerk. Ik zie hem niet, terwijl er een andere PC die op dezelfde afstand van de router (Linksys WRTG54GL) staat wel probleemloos verbinding kan maken met het netwerk.

Bij het apparaatbeheer staat er twee gele uitroeptekentjes bij Communicatiepoort COM1, en Communicatiepoort COM2. De exacte foutmelding luidt:'windows heeft dit apparaat gestopt omdat er een foutmelding is gerapporteerd, fout 43'.

Deze krijg ik met geen mogelijkheid geinstalleerd. Niet met de windows cd, en niet met de cd waar de drivers van de netwerkkaart op staan. Ik verwacht dat daar de oorzaak van het probleem zit.

Hoe krijg ik die COM poorten werkend? :X

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

netwerkaart in ander pci slot stoppen, klinkt namelijk als irq probleem

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Ik heb de ASUS netwerkkaart in een ander PCI slot gestopt.

Dat hielp helaas niet, ik zie nogsteeds geen netwerk, en in het apparaatbeheer heb ik dezelfde uitroeptekentjes bij de COM poorten.

In de BIOS heb ik alle sloten behalve de netwerkkaart een IRQ toegewezen, maar dat hielp ook niet. Ik heb meerdere IRQ's geprobeert.

Any advice?

// edit

Ik ben nu de laatste drivers & utility's van het moederbord (Asus P2B) aan het downloaden. Hopen dat dat helpt :)

[ Voor 15% gewijzigd door bas.kb op 27-10-2006 20:14 ]