Mijn systeem :
MSI 975X PE v2.0
Intel Core 2 Duo E6600
Club3d 7950GX2
Antec NeoHE 550.
Alles draait stock !
Het probleem :
1. Mijn pc start soms niet op tijdens de week.
2. Als ik een dvd probeer te openen , is het net alsof de pc vast loopt.
3. Als ik windows in safe mode start wordt geen VGA gevonden.
4. Als ik de pc opstart , gewoon , dan geraak ik niet verder dan het loadbalkje van WinXP SP2.0
5. Na da Loadbalkje zie ik gewoon een zwart scherm.
6. Dit is een volledig nieuw systeem sinds 2 maanden , ik heb deze problemen nooit gehad.
Met de videokaart in een andere pc starte die pc ook heel soms niet op.
Maar sinds ik al een maand geen problemen heb gehad en nu opeens vind volgens mij de Pc de videokaart niet meer.
Wat ik al gedaan heb.
1. Pc 5x geformateerd , maar het probleem blijft bestaan.
2. Verscheidene malen een bios reset , geen verandering.
3. CHKDSK uitgevoerd op harde schijven , geen verandering.
4. Drivers nvidia vernieuwd , oude geprobeerd , niks veranderd.
5. Wat ik nog in gedachten mee zit is het ram en de CPU maar ik heb die enkele weken geleden 17 uur Orthos laten draaien zonder problemen.
6. Wat ik raar vind was dat ik enkele dagen geleden bij een herformat van de pc de nvidia drivers niet kon installeren , er kwam een ERROR op , iets in de aard van 'Can't instal drivers for device'
Ik had dit ook met alle drivers. Maar opeens na 10 tallen keren ging het.
7.De Pc ging weer , maar niet lang , concreet heeft de pc 3 dagen goed gewerkt, en nu werkt de pc weer niet meer in NORMALE modus , wel in veilige modus.
Mijn veronderstelling :
1. Er is iets met de videokaart ?
2. CPU en RAM werken volledig aangezien ik in velige modus perfect kan opstarten?
3. Als het de videokaart zou zijn , wat ik niet weet , dit is waarom ik dit topic hier plaats , misschien kan het iets anders zijn. Maar is dit RMA , ik heb de kaart sinds 22/05/2006 (Factuurdatum 7900GTX maar ik heb een 7950GX2 als RMA terug gehad met bijbetaling.)
MSI 975X PE v2.0
Intel Core 2 Duo E6600
Club3d 7950GX2
Antec NeoHE 550.
Alles draait stock !
Het probleem :
1. Mijn pc start soms niet op tijdens de week.
2. Als ik een dvd probeer te openen , is het net alsof de pc vast loopt.
3. Als ik windows in safe mode start wordt geen VGA gevonden.
4. Als ik de pc opstart , gewoon , dan geraak ik niet verder dan het loadbalkje van WinXP SP2.0
5. Na da Loadbalkje zie ik gewoon een zwart scherm.
6. Dit is een volledig nieuw systeem sinds 2 maanden , ik heb deze problemen nooit gehad.
Met de videokaart in een andere pc starte die pc ook heel soms niet op.
Maar sinds ik al een maand geen problemen heb gehad en nu opeens vind volgens mij de Pc de videokaart niet meer.
Wat ik al gedaan heb.
1. Pc 5x geformateerd , maar het probleem blijft bestaan.
2. Verscheidene malen een bios reset , geen verandering.
3. CHKDSK uitgevoerd op harde schijven , geen verandering.
4. Drivers nvidia vernieuwd , oude geprobeerd , niks veranderd.
5. Wat ik nog in gedachten mee zit is het ram en de CPU maar ik heb die enkele weken geleden 17 uur Orthos laten draaien zonder problemen.
6. Wat ik raar vind was dat ik enkele dagen geleden bij een herformat van de pc de nvidia drivers niet kon installeren , er kwam een ERROR op , iets in de aard van 'Can't instal drivers for device'
Ik had dit ook met alle drivers. Maar opeens na 10 tallen keren ging het.
7.De Pc ging weer , maar niet lang , concreet heeft de pc 3 dagen goed gewerkt, en nu werkt de pc weer niet meer in NORMALE modus , wel in veilige modus.
Mijn veronderstelling :
1. Er is iets met de videokaart ?
2. CPU en RAM werken volledig aangezien ik in velige modus perfect kan opstarten?
3. Als het de videokaart zou zijn , wat ik niet weet , dit is waarom ik dit topic hier plaats , misschien kan het iets anders zijn. Maar is dit RMA , ik heb de kaart sinds 22/05/2006 (Factuurdatum 7900GTX maar ik heb een 7950GX2 als RMA terug gehad met bijbetaling.)