Toon posts:

Behringer C-1 Ruis

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Behringer C-1 liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/proaudio/musicmoscow2005/behringer-c1.jpg
Dit is voor de duidelijkheid een dynamische microfoon. Waar ik mij aan erger is dat wanneer ik hem weer eens ga gebruiken en de buizen pre-amp aanzet de C-1 de hele tijd een zeer zware zoem weer geeft, deze gaat pas weg wanneer je er op gaat tikken en draaien. Maar is dit normaal voor een Condensator microfoon en hoe zou ik dit eventueel kunnen voorkomen. (en ja hij staat op een statief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-10 08:27

BHQ

Valt de ruis ook weg als je erin praat zegmaar?

Behringer is met dat spul niet echt geweldig (zegmaar gerust low-end), kan desnoods een brakke mic zelf zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02-2024

oenboek

Serendipity

Als het gezoem wegvalt als je aan de microfoon komt, kan je best eerst alle kabels eens nakijken. Probeer eens een nieuwe kabel. Probeer eens een andere preamp, en probeer een andere mic met dezelfde preamp. Op die manier kan je de bron van de brom localiseren.
Ik heb zelf 3 Behringer condensator mics (B1) en heb hierover niet de minste klacht. Het hoog heeft een bult maar die kan ik wegequalizen. Voor de rest klinken ze heel direct. En van zoem, brom of andere heb ik absoluut geen last.

One Buck Music keeps the vibes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... sorry... niet gelezen.... wist niet dat ze de C1 ook dynamisch verkochten. altijd gedacht dat dit een condenser was. (want die heeft 48v nodig)

p.s.: Ik kan em niet vinden als dynamisch. wellicht toch even handig om te dubbel-checken?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 14:45 . Reden: dom://nietgelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 10:08

FeaR

In GoT we trust

Een topic kicken kan, maar een topic uit 2006 is wel erg gortig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.