Zoals zoveel mensen heb ik ook de overstap gewaagd van single core naar dual core
.
Nu werkt dual core ook veel relaxder met o.a. gamen, maar ik heb wel een heel vreemd probleem. De games crashen, niet bij het opstarten, nor bij het echte "gamen", maar bij het afsluiten van een spel.
Het is bij elk spel raak; BattleField 2142, Company of Heroes, F.E.A.R., Guild Wars, Lineage II en Oblivion
. Stuk voor stuk doen ze het prima bij opstarten/gamen, maar hangen onherroepelijk bij het afsluiten. Ik krijg dan wel weer het bureaublad te zien, maar kan nergens op klikken, nor reageert het toetsenbord ergens op. Ik blijf dan ook stukjes "zwart" zien, zeg maar, nog van het spel zelf. Dit lijkt mij een teken dat het bij het ontladen van een spel ergens op blijft hangen...
Vreemd detail is dat 3DMark2006 perfect loopt, maar 3DMark2005 crasht bij het laten zien van de resultaten.
Relevante hardwareinformatie (alles draait @ stockspeeds):
- Intel C2D E6600
- Asus P5B Deluxe WiFi/AP
- MSI GeForce 7900 GTO
- 2x 1 GB Corsair ValueSelect RAM
Relevante softwareinformatie/Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Drivers zijn allemaal van de CD af. Gechecked op nieuwe drivers, maar die waren er nog niet
- Omega drivers geprobeerd te installeren, maar dat wou ook niet... De drivers wouden simpelweg niet installeren, al zei de installer dat ze wel geinstalleerd waren
- Gegoogled, maar kan niet echt logische zoekwoorden bedenken
Hoop hiermee voldoende relevante info gegeven te hebben
PS: een reïnstall van Windows heb ik nog niet gedaan, maar als het jullie handig lijkt doe ik dat wel
Nu werkt dual core ook veel relaxder met o.a. gamen, maar ik heb wel een heel vreemd probleem. De games crashen, niet bij het opstarten, nor bij het echte "gamen", maar bij het afsluiten van een spel.
Het is bij elk spel raak; BattleField 2142, Company of Heroes, F.E.A.R., Guild Wars, Lineage II en Oblivion
Vreemd detail is dat 3DMark2006 perfect loopt, maar 3DMark2005 crasht bij het laten zien van de resultaten.
Relevante hardwareinformatie (alles draait @ stockspeeds):
- Intel C2D E6600
- Asus P5B Deluxe WiFi/AP
- MSI GeForce 7900 GTO
- 2x 1 GB Corsair ValueSelect RAM
Relevante softwareinformatie/Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Drivers zijn allemaal van de CD af. Gechecked op nieuwe drivers, maar die waren er nog niet
- Omega drivers geprobeerd te installeren, maar dat wou ook niet... De drivers wouden simpelweg niet installeren, al zei de installer dat ze wel geinstalleerd waren
- Gegoogled, maar kan niet echt logische zoekwoorden bedenken
Hoop hiermee voldoende relevante info gegeven te hebben
PS: een reïnstall van Windows heb ik nog niet gedaan, maar als het jullie handig lijkt doe ik dat wel
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.