Meerdere games crashen na afsluiten spel

Pagina: 1
Acties:

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Zoals zoveel mensen heb ik ook de overstap gewaagd van single core naar dual core :).
Nu werkt dual core ook veel relaxder met o.a. gamen, maar ik heb wel een heel vreemd probleem. De games crashen, niet bij het opstarten, nor bij het echte "gamen", maar bij het afsluiten van een spel.

Het is bij elk spel raak; BattleField 2142, Company of Heroes, F.E.A.R., Guild Wars, Lineage II en Oblivion ;(. Stuk voor stuk doen ze het prima bij opstarten/gamen, maar hangen onherroepelijk bij het afsluiten. Ik krijg dan wel weer het bureaublad te zien, maar kan nergens op klikken, nor reageert het toetsenbord ergens op. Ik blijf dan ook stukjes "zwart" zien, zeg maar, nog van het spel zelf. Dit lijkt mij een teken dat het bij het ontladen van een spel ergens op blijft hangen...

Vreemd detail is dat 3DMark2006 perfect loopt, maar 3DMark2005 crasht bij het laten zien van de resultaten.

Relevante hardwareinformatie (alles draait @ stockspeeds):
- Intel C2D E6600
- Asus P5B Deluxe WiFi/AP
- MSI GeForce 7900 GTO
- 2x 1 GB Corsair ValueSelect RAM

Relevante softwareinformatie/Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Drivers zijn allemaal van de CD af. Gechecked op nieuwe drivers, maar die waren er nog niet :P
- Omega drivers geprobeerd te installeren, maar dat wou ook niet... De drivers wouden simpelweg niet installeren, al zei de installer dat ze wel geinstalleerd waren :X
- Gegoogled, maar kan niet echt logische zoekwoorden bedenken :+

Hoop hiermee voldoende relevante info gegeven te hebben :)
PS: een reïnstall van Windows heb ik nog niet gedaan, maar als het jullie handig lijkt doe ik dat wel :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• ReZ1987
* ReZ1987 geeft dit topic een schop :Y)

Of ben ik de enigste met dit probleem? -O-

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook wel eens gehad, waarom probeer je niet de laatste nvidia drivers? Drivers van de fabrikant van de kaart gebruik ik uberhaupt nooit.

specs

• ReZ1987
gladiool schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:58:
Ik heb dit ook wel eens gehad, waarom probeer je niet de laatste nvidia drivers? Drivers van de fabrikant van de kaart gebruik ik uberhaupt nooit.
Omdat de drivers van de fabrikant dezelfde versie waren als de drivers die op de NVidia site staan :P.

• maratropa
  • Niet online
Als in, "precies" dezelfde? Dan zou ik een versietje lager proberen?

specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Om de twee cores goed te benuttens is een nieuwe installatie nodig, doe dat dus maar.

• maratropa
  • Niet online
Oh wacht dat had ik niet gelezen :) Hop herinstalleren jij! (of de HAL veranderen)

specs

• ReZ1987
gladiool schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:07:
Als in, "precies" dezelfde? Dan zou ik een versietje lager proberen?
De drivers van MSI die bij de grafische kaart zaten heb ik nu geïnstalleerd, en Everest geeft netjes de volgende informatie aan: Geinstalleerde Besturingssoftware: nv4_disp (6.14.10.9147 - nVIDIA ForceWare 91.47). Dat is dus dezelfde als de nieuwste drivers die op de NVidia site aangeboden worden :). Ik ben nu wel de 92.91 Beta drivers aan het downloaden. Even kijken of het verschil maakt :P
TheZeroorez schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:09:
Om de twee cores goed te benuttens is een nieuwe installatie nodig, doe dat dus maar.
Dit is een nieuw systeem met wat onderdelen van mijn oude computer. Er zit dus een verse WinXP install op :).
gladiool schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:12:
Oh wacht dat had ik niet gelezen :) Hop herinstalleren jij! (of de HAL veranderen)
Het is al een verse Windows XP installatie :P.

[ Voor 12% gewijzigd door ReZ1987 op 29-10-2006 12:19 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Waar slaat dit op dan?
ReZ1987 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:46:
PS: een reïnstall van Windows heb ik nog niet gedaan, maar als het jullie handig lijkt doe ik dat wel :)

Verwijderd

ik denk dat hij bedoelt dat na de eerste installatie (met waarschijnlijk nieuwe schijf) hij niet meer opnieuw heeft geinstalleerd om te kijken of dat wel werkt

• ReZ1987
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:48:
[...]

ik denk dat hij bedoelt dat na de eerste installatie (met waarschijnlijk nieuwe schijf) hij niet meer opnieuw heeft geinstalleerd om te kijken of dat wel werkt
Heel goed O-) . Was misschien niet geheel duidelijk in de TS daarin :+ .
Feit blijft dat deze pc qua Windows niets te maken heeft met m'n oude pc :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Kijk, dat verklaart een hoop :P

Is het enkel met games, of ook met SP2004/Prime95?

• ReZ1987
SP2004 en Prime95 ga ik zometeen wel even bekijken, want het systeem lijkt nu gewoon perfect te draaien :).
Ik heb net de 92.91 Beta drivers erop gezet. BF2142, F.E.A.R., GW en CoH sluiten nu perfect af, alleen ze draaien wel met een redelijke performancehit, komt waarschijnlijk omdat de drivers nog in Beta-fase zijn denk ik?

Hoe dan ook, bedankt voor de tips :P

Pagina: 1