Goedeavond 
Ik draai hier op het moment en heb altijd ingelogd als Administrator.
Nou is er sinds 24 oktober iets vreemds aan de hand, De administrator bezit niet al zijn rechten meer.
Ik kan nog wel programma's/games e.d instaleren, maar zodra ik uitvoeren -> Cmd doe krijg ik de melding:
De opdrachtprompt is door systeembeheer uitgeschakeld.
Druk op een toets om door te gaan...
Hetzelfde heb ik als ik in taakbeheer wil komen: Taakbeheer is uitgeschakeld door.... etc.
Wat heb ik al gedaan:
Start => Deze Computer => Beheren => Lokale gebruikers en groepen.
Hier heb ik gekeken of de Administrator in de goede groep stond.
Enja, hij stond in 2 groepen: Administrator & Hoofdgebruikers
Een nieuwe account aan gemaakt die alle rechten zou moeten hebben.
Maar dat helpt ook niet want ik kan dan nog steeds niet in CMD & Taakbeheer komen
Gekeken in C:\WINDOWS\system32\secpol.msc & C:\WINDOWS\system32\rsop.msc. Hier stond niks dat mij rechten ontnam.
Gescant op virussen/spyware en heel de reutemeteur
Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen. Ik gebruik trouwens xp pro. met sp2.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is: Hoe zorg ik dat de administator al zijn rechten weer krijgt
Bedankt
Ik draai hier op het moment en heb altijd ingelogd als Administrator.
Nou is er sinds 24 oktober iets vreemds aan de hand, De administrator bezit niet al zijn rechten meer.
Ik kan nog wel programma's/games e.d instaleren, maar zodra ik uitvoeren -> Cmd doe krijg ik de melding:
De opdrachtprompt is door systeembeheer uitgeschakeld.
Druk op een toets om door te gaan...
Hetzelfde heb ik als ik in taakbeheer wil komen: Taakbeheer is uitgeschakeld door.... etc.
Wat heb ik al gedaan:
Start => Deze Computer => Beheren => Lokale gebruikers en groepen.
Hier heb ik gekeken of de Administrator in de goede groep stond.
Enja, hij stond in 2 groepen: Administrator & Hoofdgebruikers
Een nieuwe account aan gemaakt die alle rechten zou moeten hebben.
Maar dat helpt ook niet want ik kan dan nog steeds niet in CMD & Taakbeheer komen
Gekeken in C:\WINDOWS\system32\secpol.msc & C:\WINDOWS\system32\rsop.msc. Hier stond niks dat mij rechten ontnam.
Gescant op virussen/spyware en heel de reutemeteur
Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen. Ik gebruik trouwens xp pro. met sp2.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is: Hoe zorg ik dat de administator al zijn rechten weer krijgt
Bedankt