[Suse] Uitloggen + programma's blijven draaien

Pagina: 1
Acties:

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik heb nu een router/downloadserver met opensuse 10.1 erop staan. Deze is via remote administration + vnc viewer verbonden met mijn laptop. Maar als ik deze sessie uitlogt d dan beeindigd hij de sessie met draaide programma's. Dus in dit geval heb ik een probleem met ktorrent die ik dus niet kan laten blijven draaien om te downloaden. De vraag is:

Hoe kan ik via remote server admin de account laten blijven draaien net als in windowsxp?

Ik heb screen en nohup met ktorrent geprobeerd (met of zonder & erachter aan), maar wanneer ik opnieuw inlogd, start ie leuk ktorrent opnieuw op en lijkt het gewoon te zijn beeindigd.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:10

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
screen
CLI torrent starten
[ctrl]-a d
exit
...

inloggen
screen -R
torrent draait nog

gebruik er gewoon geen ktorrent voor, gui programma's worden wel afgesloten

[ Voor 31% gewijzigd door Kees op 27-10-2006 18:25 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

pokkuhlag schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:50:
Ik heb nu een router/downloadserver met opensuse 10.1 erop staan. Deze is via remote administration + vnc viewer verbonden met mijn laptop. Maar als ik deze sessie uitlogt d dan beeindigd hij de sessie met draaide programma's. Dus in dit geval heb ik een probleem met ktorrent die ik dus niet kan laten blijven draaien om te downloaden. De vraag is:

Hoe kan ik via remote server admin de account laten blijven draaien net als in windowsxp?

Ik heb screen en nohup met ktorrent geprobeerd (met of zonder & erachter aan), maar wanneer ik opnieuw inlogd, start ie leuk ktorrent opnieuw op en lijkt het gewoon te zijn beeindigd.
Bij XP sluit je je sessie ook niet af, waarom doe je dat dan wel in VNC?

Een CLI (=Command Line Interface) torrent progsel is ook een goede optie, is een stuk lichter natuurlijk.

En anders heb je ook zat torrent progs die je via een webinterface kunt aansturen, of die een directory continue monitoren.

Voor een remote desktop ervaring beter dan VNC zou ik trouwens NX aanraden.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik schaam me dood, maar ik heb nu de oplossing gevonden van de vnc foutje. Ik volgde nu deze instructies en werk nu wel via remote administration ipv vnc (echter wel met vnc viewer, maar dan 1 poortnummertje lager 5900 ipv 5901). Bedankt voor de tips.

http://en.opensuse.org/YaST_Remote_Administration