Toon posts:

4 PC's op router...@home goed..5e PC erop: inet steeds eruit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit op kamers...altijd hebben er 4 PC's via een router gedraaid op @home internet. 2 van de comps maken gebruiken van een draadloze verbinding met de router en 2 van een lijnverbinding. Internet was altijd goed...de 4PC's zijn ook aangemeld in de router....

Nu kom ik met mijn PC...geformateerd en alles...heb ook draadloze verbinding (de andere 2 draadloze verbindingen zijn neit aanwezig)...mijn PC is aangemeld in de router...en zodra ik op internet kom...vliegt al het internet eruit....Voor alle pc's...

Hoe kan dit?? En wat kan ik eraan doen??

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 11:33

Steffy

Ayreonaut

Ik heb ook heel vaak problemen met @home maar dan al met 2 pc's. Ik heb net opgezegd, het netwerk van @home is het afgelopen jaar gigantisch verslechterd, het is echt bagger. Het valt er soms redenloos uit, constant verliest de modem zijn verbinding, het is echt bagger.

Het zal dus hoogst waarschijnlijk niet aan je router ofzo liggen maar aan het baggernetwerk van @home, maar goed dat is mijn ervaring.

Verwijderd

is het een router van @ home?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Hmm, draai hier @Home breedband, met daarachter Telefonie modem, 2 wireless routers routers, 100Mbit 8poorts switch van Level one. Met het volgenden: 6 Pc's via draad. 4 Laptops wireless, plus 2 keer een psp wireless. En af en toe een pc/laptop van kennis die ik moet repareren. Heb nooit echt ergens last van, tenzei ze bezig zijn, maar dat staat van te voren altijd vermeld op hun site.

Maar wat van router is het? Merk naam enz, en welke modem heb je?

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenBatt op 27-10-2006 17:50 ]

Specs!

Verwijderd

Je router kan eruit knallen door teveel connecties te maken. Denk aan een torrent-programma of P2P. Deze maken enorm veel connecties naar buiten & naar binnentoe, waardoor het voor je router teveel wordt en gewoon opnieuw start.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat er zelf aan te denken dat de router mischien maar 4 internet verbindingen aankan en dat de 5e te veel is...een aardige oplossing, mits dat het geval zou zijn, leek mij om 2/3 verbindingen naar een router te laten gaan en deze router, samen met de resterende verbindingen op een volgende router te zetten...welke weer op de modem aangesloten is. Zou dat maybe optie zijn?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Steffy schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:39:
Ik heb ook heel vaak problemen met @home maar dan al met 2 pc's. Ik heb net opgezegd, het netwerk van @home is het afgelopen jaar gigantisch verslechterd, het is echt bagger. Het valt er soms redenloos uit, constant verliest de modem zijn verbinding, het is echt bagger.

Het zal dus hoogst waarschijnlijk niet aan je router ofzo liggen maar aan het baggernetwerk van @home, maar goed dat is mijn ervaring.
Dit is echt bagger (sorry dat ik het zeg, maar weet jij wel waar je over praat??).

Probleem moet toch ergens in je router zitten aangezien de verbinding er voor iedereen uitknalt zodra er (blijkbaar) teveel connections gemaakt worden met de router. Zoals iemand al eerder zei, controleren op evt software die de connectie opslurpt waardoor je router crashed kan nooit kwaad.
Firmware update voor de router en/of een nieuwe driver voor je (draadloze) netwerkkaart installeren behoren ook nog tot de opties.
En het zou handig zijn om het merk/type router te vermelden, misschien is het wel een known issue op jouw model router.

Verwijderd

Het is ook niet meer dan een rant/flame naar @home toe aangezien hij dan blijkbaar wel slechte ervaringen had. Dat soort reacties zijn niet gewenst nee en voegen ook weinig toe aan het draadje :z

Het gaat hier ook om een Router probleem, het probleem ontstaan wanneer er een 5de Computer aan de router gekoppeld wordt.
Pagina: 1