Hallo,
Voor school moet ik een spelletje maken.
Heb al de basis, objecten, modellen voor de structuur van het spelletje.
Maar nu wil ik de keypresses op het form afvangen. Maar om de een of andere reden lukt dit niet.
Dit heb ik achter de Form1_KeyPress hangen:
Wat weer verwijst naar:
Nu heb ik al met breakpoints liggen klommelen, maar het lijkt alsof hij nooit in de functie HandleKeyPres aankomt.
Wat doe ik fout en moet ik veranderen dat mijn keypresses wel worden geregistreerd/afgehandeld.
Voor school moet ik een spelletje maken.
Heb al de basis, objecten, modellen voor de structuur van het spelletje.
Maar nu wil ik de keypresses op het form afvangen. Maar om de een of andere reden lukt dit niet.
Dit heb ik achter de Form1_KeyPress hangen:
C#:
1
2
3
4
5
6
| private void Form1_KeyPress(object sender, KeyPressEventArgs e) { this.GameHandle.HandleKeyPress(sender,e); } |
Wat weer verwijst naar:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| public void HandleKeyPress(Object o, KeyPressEventArgs e) { if (e.KeyChar == (char)Keys.Left) { this.Aircraft.FlyLeft(); } if (e.KeyChar == (char)Keys.Right) { this.Aircraft.FlyRight(); } if (e.KeyChar == (char)Keys.Space) { this.Aircraft.DropBomb(); } e.Handled = true; } //(Ja dit wordt nog eens een switch) |
Nu heb ik al met breakpoints liggen klommelen, maar het lijkt alsof hij nooit in de functie HandleKeyPres aankomt.
Wat doe ik fout en moet ik veranderen dat mijn keypresses wel worden geregistreerd/afgehandeld.