[LCD] Mirai LCD-TV's

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 10:08
Omdat ik zelf een LCD tv van dit merk heb besteld en ik nog geen goed topic kon vinden bij deze! :)

Misschien kunnen we hier discuseren over de beste instelling en ervaringen met dit nieuwe merk delen.

De webiste van Mirai in europa
A new brand has been launched in the European market for Digital Home Entertainments: MIRAI. The products of MIRAI will be available among others in the UK, Benelux, France, Scandinavia, Italy and Poland. The first products of MIRAI, LCD monitors and TV’s, are designed and manufactured with the latest technology and the newest design. The products of MIRAI have the most high tech features, and TV’s from 27” are HD ready and have provision for Digital TV. MIRAI offers an extensive warranty for 2 years (up to 3 years) with a professional, high quality service organisation.
DTL-532W100:
Afbeeldingslocatie: http://www.nl-mirai.com/images/productdb_product_images/37/DTL-532W100-1.jpg

De DTL-532W100 in Pricewatch
Code Name: Olympic
Size (diagonal): 32" (81 cm)
Screen Size: 708.95(H) x 398.59(V)
Panel Resolution: 1366 x 768
Aspect Ratio: 16 : 9
Mega Pixel (No. of Pixels): 1.05 million
Viewing Angle: 176° (H) / 176° (V)
Response Time (typical): 8 ms
Contrast Ratio (typical) :1000 : 1
Brightness (typical): 550 cd/m2
Max. Colors / Color Depth: 16.7M / 24-bit
Supported Timing: 480i / 480p / 576i / 576p / HDTV (720i / 720p / 1080i)
Tuner System: PAL, SECAM, NTSC

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:30

dlmh

Lo-Fi

Ik heb bovenstaand model sinds een maand of 2, heb 'm toen voor ±650,00 EUR gekocht bij de Mycom.
Ben er zeer goed over te spreken! Beeldkwaliteit is echt super, lichtopbrengst en contrast ook erg goed. Aansluitmogelijkheden in overvloed, alhoewel er maar 1 component (YPbPr) ingang opzit. Enige vervelende is dat als de helderheid laag wordt gezet (moviestand of gewoon handmatig) dat er een irritante brom uit de trafo (?) komt. Dit heb je dus in de normale stand niet.

Ik heb er van alles op aangesloten: DVD-speler (zowel component als SCART), XBOX, DTV-Tuner, iMac (zowel VGA als HDMI geprobeerd) en alles ziet er gewoon goed uit! Ik zou niet weten waarom ik een duurdere TV had moeten kopen (denk > 2000,00 EUR), terwijl ik voor deze prijs al zo'n mooi scherm heb!

Er is natuurlijk geen ondersteuning voor 1080p (en 1080i wordt gedownscaled) en het design vind ik zelf niet echt super, maar ja, daar heb IK geen 1000,00 EUR extra voor over! :P

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• koentjek
SerialThrillaZ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:59:
Ik heb bovenstaand model sinds een maand of 2, heb 'm toen voor ±650,00 EUR gekocht bij de Mycom.
Ben er zeer goed over te spreken! Beeldkwaliteit is echt super, lichtopbrengst en contrast ook erg goed. Aansluitmogelijkheden in overvloed, alhoewel er maar 1 component (YPbPr) ingang opzit. Enige vervelende is dat als de helderheid laag wordt gezet (moviestand of gewoon handmatig) dat er een irritante brom uit de trafo (?) komt. Dit heb je dus in de normale stand niet.

Ik heb er van alles op aangesloten: DVD-speler (zowel component als SCART), XBOX, DTV-Tuner, iMac (zowel VGA als HDMI geprobeerd) en alles ziet er gewoon goed uit! Ik zou niet weten waarom ik een duurdere TV had moeten kopen (denk > 2000,00 EUR), terwijl ik voor deze prijs al zo'n mooi scherm heb!

Er is natuurlijk geen ondersteuning voor 1080p (en 1080i wordt gedownscaled) en het design vind ik zelf niet echt super, maar ja, daar heb IK geen 1000,00 EUR extra voor over! :P
Thank voor je bijdragen!
Hoe heb je je Mac mini aangesloten? ik heb een iBook en wil dat ook gaan doen om gedownloade dingen te kunnen kijken op het grote beeld, hoe ziet dit eruit? zou je daar misschien een paar fotos van willen maken? Dat zou echt tog zijn!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zelf een tft voor de computer van Mirai, en ben erg te spreken over de kwaliteit :)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

koentjek schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Thank voor je bijdragen!
Hoe heb je je Mac mini aangesloten? ik heb een iBook en wil dat ook gaan doen om gedownloade dingen te kunnen kijken op het grote beeld, hoe ziet dit eruit? zou je daar misschien een paar fotos van willen maken? Dat zou echt tog zijn!
M'n 24" iMac heeft een mini-DVI uitgang, hierop kun je een mini-DVI -> VGA of een mini-DVI -> DVI convertor op aansluiten. Vervolgens heb ik een DVI -> HDMI kabel gebruikt om deze op de TV aan te sluiten. Kwaliteit daarvan is zeer goed, duidelijk beter dan met VGA. Je krijgt dan ook meteen 1366x768 pixels extra werkruimte, altijd meegenomen! :)
Je iBook beschikt ook over zo'n poort (al vraag ik me trouwens af of deze niet alleen maar VGA heeft). Er zit echter een beperking in waardoor je alleen een clone op dezelfde resolutie als je scherm van je iBook kunt krijgen op de VGA-uitgang. Er is een zgn. 'spanning-hack' te vinden waardoor dit wordt opgeheven.

Ik moet m'n 32" LCD-TV alleen nog even op de muur hangen, dus als het zover is maak ik wel even een plaatje!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• koentjek
SerialThrillaZ schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 08:55:
[...]

M'n 24" iMac heeft een mini-DVI uitgang, hierop kun je een mini-DVI -> VGA of een mini-DVI -> DVI convertor op aansluiten. Vervolgens heb ik een DVI -> HDMI kabel gebruikt om deze op de TV aan te sluiten. Kwaliteit daarvan is zeer goed, duidelijk beter dan met VGA. Je krijgt dan ook meteen 1366x768 pixels extra werkruimte, altijd meegenomen! :)
Je iBook beschikt ook over zo'n poort (al vraag ik me trouwens af of deze niet alleen maar VGA heeft). Er zit echter een beperking in waardoor je alleen een clone op dezelfde resolutie als je scherm van je iBook kunt krijgen op de VGA-uitgang. Er is een zgn. 'spanning-hack' te vinden waardoor dit wordt opgeheven.

Ik moet m'n 32" LCD-TV alleen nog even op de muur hangen, dus als het zover is maak ik wel even een plaatje!
Die mini dvi is alleen vga. Ik dacht mn iBook aan tesluiten met deze kabel
Ziet hdmi er heel veel beter uit? Het is nogal een lastig grapje om dat alles te veranderen.

VGA naar DVI de DVI naar HDMI. Heb ik het op deze manier goed?

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

koentjek schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:09:
[...]

Die mini dvi is alleen vga. Ik dacht mn iBook aan tesluiten met deze kabel
Ziet hdmi er heel veel beter uit? Het is nogal een lastig grapje om dat alles te veranderen.

VGA naar DVI de DVI naar HDMI. Heb ik het op deze manier goed?
Ik denk dat jouw iBook alleen maar een VGA uitgang heeft, niet eens een mini-DVI. Dit was in tenminste het geval bij mijn moeder's iBook. Dus in dat geval zou je de eerste kabel kunnen gebruiken, heb je alleen dat kabeltje nodig dat bij je iBook zat.

Wat jij daar laat zien is een DVI -> VGA converter en heb je dus niet nodig. Dit model van Mirai heeft ook een VGA-ingang en kan je dus direct aansluiten. Koop wel een beetje degelijke kabel (>20 EUR) want bij goedkope, non-shielded kabels zie je vaak storing (van die irritante lopende strepen).

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03:15
Ik heb de DTL-532W100 al een tijdje op me slaapkamer staan.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/beeld/new/003.jpg

Deze had ik van de zomer voor 599,- in de aanbieding bij MyCom gekocht. Ik ben er echt zeer te vrede mee. Zoals hierboven al werd gezegt levert dit ding een zeer goede beeld kwaliteit en beschikt dit toestel over vele aansluitingen. Ik heb er een Samsung HD digitale TV ontvanger, Media center, XBOX360, Gamecube en een PS1 op aangesloten. Het tv kijken met de HD ontvanger die het beeld upscaled naar 720p of 1080i ziet er echt geweldig uit. Ik haal mijn digitale ontvangst bij Multikabel vandaan en heb de beschikking over 4 HD kanalen. Zoals ik dus al zei is het tv kijken erg vet en de XBOX360 komt ook voledig tot zijn recht met dit scherm. Ik heb dus geen spijt van mijn aankoop :*)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• koentjek
Ik heb de TV al besteld maar hij is niet op voorraad en ook niet bij de leverancier. En dit is bij bijna alle webwinkels zo.

Hoe komt dit? Is het omdat er een nieuwer model aan zit te komen?

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 20:54

YggY

Try me...

Mirai is nou eenmaal erg in trek, en redleijk nieuw. Ik heb zelf een 22" TFT scherm weten te bemachtigen, en ik ben er zeer over te spreken. (http://tweakers.net/productsurvey/user/39721)

Waarom meer dan 1000 euro betalen voor een 24" Dell of HP scherm, terwijl je ongeveer hetzelfde hebt voor 1/3 van de prijs bij Mirai :)

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-12-2025

Veritas

concedo nulli

Ik ga denk ik ook voor dit toestel. Maar zoals hierboven al gemeld is zijn de toestellen nog steeds beperkt of niet op vooraad. Weet iemand misschien een shop waar die wel op voorraard is?

En Koentjek, heb jij inmiddels de jouwe al? En hoe bevalt het toestel?

Edit: Net even contact opgenomen met MyCom om even zeker te weten. Maar volgens de verkoper daar is de televisie niet meer in de aanbieding. Hij kost nu 729,- bij MyCom, maar daar hebben ze hem vanaf maandag wel weer op voorraad.

[ Voor 30% gewijzigd door Veritas op 10-11-2006 14:43 ]

• koentjek
Ill-Skillz schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:37:
Ik ga denk ik ook voor dit toestel. Maar zoals hierboven al gemeld is zijn de toestellen nog steeds beperkt of niet op vooraad. Weet iemand misschien een shop waar die wel op voorraard is?

En Koentjek, heb jij inmiddels de jouwe al? En hoe bevalt het toestel?

Edit: Net even contact opgenomen met MyCom om even zeker te weten. Maar volgens de verkoper daar is de televisie niet meer in de aanbieding. Hij kost nu 729,- bij MyCom, maar daar hebben ze hem vanaf maandag wel weer op voorraad.
Ik heb de mijne nog niet, komt maandag waarschijnlijk binnen bij de winkel waar ik m besteld heb (Pcmegastore). heb de 25e al besteld maarja het is het wachten waard!

• koentjek
Hij wordt morgen verzonden! Net voor GoW binnen :D

Me Happy

• koentjek
Sir_Hendro hoe heb jij je TV aangesloten aan je 360?

Ik heb dat gedaan via Component (720p) maar ik krijg met mn 360 steeds gekleurde lijnen in beeld. op verschillende plaatsen in het scherm... heb jij dit ook gehad? Weet je misschien wat ik moet doen om het op te lossen?

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Ik heb de Mirai DTL-632V200 (32"/ 6.5ms / 1200:1 / 550cd/m² / 1366x768) LCD TV aangeschaft by de MyCom voor 699 euro.

Via de D-SUB aansluiting kan ik haarscherp dvd's afspelen. Ik heb daarbij geen ghosting ed. kunnen zien. Echter, als ik mijn Philips DVP520/00 dvd-speler op de SCART1 poort aansluit dan is er wel sprake van ghosting bij snel bewegende beelden (zie afbeelding hieronder).
Afbeeldingslocatie: http://www.ennik.com/ghosting.jpg
De beeldkwaliteit verschilt echt enorm met de weergave van dezelfde DVD via D-SUB.

Zou het zin hebben om een betere SCART kabel aan te schaffen? Ik gebruik nu een goedkope kabel. Als dit probleem onoplosbaar blijkt ga ik de tv terugbrengen, dat kon tot 8 dagen na aankoop is mij verteld door de verkoper.

Analoge kabel-tv van upc is wat ruizig/blurry maar dat lijkt me normaal op zo'n HDTV?

Adviezen graag ;)

[ Voor 15% gewijzigd door JasperE op 09-02-2007 17:45 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Een goedkope SCART kabel heeft meestal geen 75Ohm ader, dus krijg je ghosting. Koop een betere kabel en je bent er van verlost :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• JasperE
Nou dat helpt dus niet, net een duurdere scart kabel gebruikt maar het probleem bestaat nog steeds. Overweeg nu scherm terug te brengen en toshiba WL 66 te nemen

• JasperE
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het mogelijk is dat er via de D-SUB aansluiting geen ghosting waarneembaar is, terwijl er via RF-kabel en SCART een storende hoeveelheid ghosting optreed?

Ghosting wordt toch vooral veroorzaakt door de responsetijd van het scherm, bij deze tv is het scherm 'snel' genoeg, via D-SUB is er namelijk geen ghosting waarneembaar. Waar en hoe kan die ghosting dan ontstaan?

Apart vind ik ook dat als ik de 'freeze' knop op de AB gebruik dat je de ghost-lijntjes nog steeds kan zien in het stilstaande beeld. Zo is die foto hierboven in deze thread ook gemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door JasperE op 11-02-2007 13:36 ]

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
JasperE schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:34:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het mogelijk is dat er via de D-SUB aansluiting geen ghosting waarneembaar is, terwijl er via RF-kabel en SCART een storende hoeveelheid ghosting optreed?

Ghosting wordt toch vooral veroorzaakt door de responsetijd van het scherm, bij deze tv is het scherm 'snel' genoeg, via D-SUB is er namelijk geen ghosting waarneembaar. Waar en hoe kan die ghosting dan ontstaan?

Apart vind ik ook dat als ik de 'freeze' knop op de AB gebruik dat je de ghost-lijntjes nog steeds kan zien in het stilstaande beeld. Zo is die foto hierboven in deze thread ook gemaakt.
Op AVforums heb ik gelezen dat je dat kan fixen door in je instellingen Noise Reduction UIT te zetten. Verder kon het ook helpen om je sharpness te verlagen....

Ik zit nog te tweifelen om de 632 te halen. Is de analoge ingang te doen bij deze LCDTV?

Whoo-ah.

• JasperE
-blah-

[ Voor 139% gewijzigd door JasperE op 17-02-2007 10:40 . Reden: Oude info ]

• JasperE
Heb de beeldkwaliteit inmiddels goed kunnen verbeteren noor idd die noise reduction uit te schakelen. Kon die optie eerst niet vinden 8)7

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:43
Sir_Hendro schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:32:
Ik heb de DTL-532W100 al een tijdje op me slaapkamer staan.

[afbeelding]

Deze had ik van de zomer voor 599,- in de aanbieding bij MyCom gekocht. Ik ben er echt zeer te vrede mee. Zoals hierboven al werd gezegt levert dit ding een zeer goede beeld kwaliteit en beschikt dit toestel over vele aansluitingen. Ik heb er een Samsung HD digitale TV ontvanger, Media center, XBOX360, Gamecube en een PS1 op aangesloten. Het tv kijken met de HD ontvanger die het beeld upscaled naar 720p of 1080i ziet er echt geweldig uit. Ik haal mijn digitale ontvangst bij Multikabel vandaan en heb de beschikking over 4 HD kanalen. Zoals ik dus al zei is het tv kijken erg vet en de XBOX360 komt ook voledig tot zijn recht met dit scherm. Ik heb dus geen spijt van mijn aankoop :*)
moet het even melden mooie kast :D

• JasperE
Dit zijn mijn optimale instellingen voor normale (analoge) kabel TV op UPC.
Mijn tv model: MIRAI DTL-632v200.

Connectivity
Kabels: Shielded "A-quality" 6.5mm COAX cable van, dat zeg ik toch, gamma.
Connectors: Metalen stekkers. Eveneens van de gamma. (minder storing dan die kunststof dingen als 't goed is)

Display settings
Bightness: 46
Contrast: 42
Saturation: 40
Sharpness: 60
Color temperaturre: Default

Advanced display settings
Noise reduction: OFF (Belangrijk dat je deze uitzet, standaard staat die aan, veroorzaakt ghosting!)
Film mode: OFF
Black White Exp.: OFF (Vind het beeld lelijk als dit aanstaat, veel te hoge zwart/wit contrasten).
Vertical sharpness: OFF (Weinig verschil, op analoge kabel krijg je meer spikkeltjes als dit aanstaat).

System settings
Backlight: 2 (Ook belangrijk om lager te zetten (wegens ghosting bij hoge waardes ed.)).

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 16:27
Zit te twijfelen tussen de DTL-632V200 en de Samsung LE32R71 het grote voordeel van de Mirai is dat de beide scart`s RGB ondersteunen en de Samsung niet.

Moeilijk.. Desing van de Samsung is ook wel weer mooi.

• JasperE
Misschien helpt dit je te beslissen.... 2 foto's van ongeveer 1 meter afstand.
Een foto met m'n tel van analoge kabel TV
Afbeeldingslocatie: http://www.ennik.com/mirai/1.jpg

En een DVD'tje via SCART
Afbeeldingslocatie: http://www.ennik.com/mirai/2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door JasperE op 19-02-2007 12:09 ]

Verwijderd

Ik heb ook deze tv en hij bevalt me goed moet ik zeggen. Dvd via component. xbox360 via VGA. Supermooi!!! Via scart had ik ook een beetje last van ghosting. Bedankt voor jouw optimale instellingen JasperE, ik zal ze eens proberen.

• JasperE
Die ghosting is waarschijnlijk verleden tijd is met mijn instellingen. Ik had daar ook ooit last van :Y)
Het verschil zal hem waarschijnlijk zitten in het uitschakelen van noise reduction. Dit staat voor zover ik weet voor SCART en RF-kabel standaard ingeschakeld en maakt het beeld er niet bepaald beter op.

Let erop dat SCART en TV ieder hun eigen instellingenset hebben. Het beeldprofiel "Gebruiker 1" heeft dus verschillende instellingen op SCART en TV source.

[ Voor 76% gewijzigd door JasperE op 22-02-2007 12:12 ]

Verwijderd

weet je misschien ook hoe ik de noise reduction uit kan zetten in de pc mode? Daar zijn de advanced settings namelijk grijs, zodat je de noise reduction niet uit kan zetten. Misschien via een service menu of zo? alvast bedankt!

• JasperE
In PC mode is noise reduction voor zover ik weet niet van toepassing, staat dus al uit. In PC mode worden sommige instellingen zoals bijvoorbeeld ook kleurintensiteit aan je PC overgelaten.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 16:27
Nou sinds vrijdag ook de 632V200 staan, maar echt ene schitterend beeld, veel detail, en mooie kleuren. Al dis grapjes zoals NDR meteen uit en helemaal goed.

Ook top dat deze tv op alletwee de scarts RGB heeft, elke vergelijkbare Samsung of LG heeft dat niet.

• JasperE
tspawn schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:32:
Nou sinds vrijdag ook de 632V200 staan, maar echt ene schitterend beeld, veel detail, en mooie kleuren. Al dis grapjes zoals NDR meteen uit en helemaal goed.

Ook top dat deze tv op alletwee de scarts RGB heeft, elke vergelijkbare Samsung of LG heeft dat niet.
Ook lees je vaak dat mensen zich ergeren aan de gebrekkige weergave van de kleur zwart op LCD schermen (wordt grijs). Hier heb ik na goed instellen van de beeldopties totaal geen last van ervaren bij deze Mirai. Moet er wel bij vermelden dat ik geen ervaring heb met andere LCD's en dus niet kan vergelijken.

• Rob1995
  • Laatst online: 03-12-2025
De DTL-532W100 heb ik een week in bezit gehad, maar ik werd er gestoord van dat audio en video niet helemaal sync lopen (dat zie je vooral als je op de monden let bij een nederlandstalig programma). Nu wilde ik de DTL-632V200 nemen, maar heeft die hetzelfde probleem?

• JasperE
Rob1995 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:53:
De DTL-532W100 heb ik een week in bezit gehad, maar ik werd er gestoord van dat audio en video niet helemaal sync lopen (dat zie je vooral als je op de monden let bij een nederlandstalig programma). Nu wilde ik de DTL-632V200 nemen, maar heeft die hetzelfde probleem?
Is mij nog nooit opgevallen op mijn 632-v200

• Xeanor
  • Laatst online: 24-01 21:18
Ik heb een DTL-332M200 besteld... iemand die hier al wat ervaringen mee heeft?

Zodra ik hem heb post ik wel wat ik ervan vind.

• Xeanor
  • Laatst online: 24-01 21:18
Ik heb nu de DTL-332M200 en heb hem via een VGA kabel aangesloten op mijn videokaart... werkte direct! Perfect.

De kleuren zijn mooi, de kijkhoek is geweldig, en het scherm heeft absoluut geen last van zichbare ghosting.

Zeker een mooie TV. Binnenkort zal ik hem via DVI->HDMI aansluiten, dat zal denk ik een wat beter beeld opleveren.

Edit: doh 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door Xeanor op 17-05-2007 13:57 ]

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 17:31

iop

tspawn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:44:
Moeilijk.. Desing van de Samsung is ook wel weer mooi.
design van samsung is erg kermis als je goed kijkt, het plastic (main feature) is bobbelig.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Xeanor schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:47:
Ik heb een DTL-332M200 besteld... iemand die hier al wat ervaringen mee heeft?

Zodra ik hem heb post ik wel wat ik ervan vind.
Ik heb die TV nu een maandje of 3. Hij bevalt mij heel erg goed. Heb mijn laptop er op aangesloten op 1360x768. Draadloos muisje er bij en heerlijk alle series en films kijken.

Enige nadeel van het scherm vind ik dat je een lichte piep hoort als ie aanstaat. Met het kijken van TV of andere dingen heb je er geen last van maar toch blijft het irritant.

Voor het geld dat ik er voor betaald heb is het echt een super TV.
However... ik heb het nu via een VGA kabel aangesloten en mijn desktop is dus expanded en het scherm draait op 1360x768 @ 60Hz.... maar ik begrijp dat ik maar 1280x720 kan gebruiken als ik de TV aansluit via DVI->HDMI ? Kan ik dit beter doen of zou het beter zijn VGA te blijven gebruiken?
Ik zou gewoon lekker via VGA blijven werken. Het geeft idd zoals je zegt super beeld en daar ben ik het ook mee eens. Waarom voor een lagere res gaan als het zo prima werkt.

Ik heb het met mijn laptop zo ingestelt dat het laptop scherm uit gaat zodra ie in windows komt en op die manier heb ik de laptop desktop gewoon op de TV.

Edit: Als ik kijk hoe het beeld is via VGA kan ik mij moeilijk voorstellen dat het via HDMI beter kan.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2007 14:00 ]

• Rob1995
Heb inmiddels ook een DTL-632V200 gekocht. In vergelijking met de DTL-532W100, die ik had, is deze een stuk beter qua instellingsmogelijkheden. Dat lipsync probleem is er ook niet of nauwelijks, behalve bij sommige zenders (zal aan die zenders liggen dus).
Bij tv kijken loop ik wel tegen het volgende aan. Bij letterbox uitzending (4:3 met zwarte balken boven en onder) krijg ik m niet goed full screen (met aspect op 'movie exp' wordt het beeld nog horizontaal uitgerekt). Alleen als ik bij advanced 'film' op auto zet, gaat ie bij de meeste tv-uitzendingen zelf bedenken dat dit gezoomd moet worden (zonder uitrek). Maar dat werkt niet als het signaal van scart komt. Iemand een idee?
Verder lijken op mn afstandbediening in menu's de pijltjes en 'enter' knoppen niet te werken. Werkt dit bij anderen wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Rob1995 op 27-05-2007 15:37 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:19
Ik ben benieuwd of iemand hier de Mirai DTL-642E500 heeft staan of gezien. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de beeldkwaliteit en of hij 1920x1080P via DVI/HDMI vanaf de PC accepteert.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• JasperE
Rob1995 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:31:
Bij tv kijken loop ik wel tegen het volgende aan. Bij letterbox uitzending (4:3 met zwarte balken boven en onder) krijg ik m niet goed full screen (met aspect op 'movie exp' wordt het beeld nog horizontaal uitgerekt). Alleen als ik bij advanced 'film' op auto zet, gaat ie bij de meeste tv-uitzendingen zelf bedenken dat dit gezoomd moet worden (zonder uitrek). Maar dat werkt niet als het signaal van scart komt. Iemand een idee?
Bij mij zoomd hij bij tv uitzendingen dan ook altijd al verkeerd....
Verder lijken op mn afstandbediening in menu's de pijltjes en 'enter' knoppen niet te werken. Werkt dit bij anderen wel?
De AB heeft inderdaad een aantal knoppen die niet functioneren. De denkwijze hierachter snap ik ook niet helemaal misschien is het een universele mirai AB....

Verwijderd

FatalError schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:18:
Ik ben benieuwd of iemand hier de Mirai DTL-642E500 heeft staan of gezien. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de beeldkwaliteit en of hij 1920x1080P via DVI/HDMI vanaf de PC accepteert.
Ik wou net deze zelfde vraag stellen want ik zag hem staan in het Mycom krantje voor een mooie prijs van 1400 euro, dat is een kleine 400 minder dan de concurrenten (van full HD)

• JasperE
Uitgaande van de specs mag je dat toch wel aannemen?
Supported Timing 480i, 480p, 576i, 576p, HDTV 720p, 1080i, 1080p (via HDMI)

Mijn 632v200 geeft ook gewoon de res uit die specs weer. Waarom zou het 42" model dat niet doen?

Verwijderd

Dat is waar. Ik denk dat ik hun help desk nog even zal mailen om te vragen als ze 1.3(a) of 1.2 op de HDMI ingangen hebben Alleen jammer dat er geen DVI ingang op zit, maar het is zeker een mooi prijsje.

Verwijderd

Weet iemand of de DTL-632V200 een draaiende Swivel heeft ?

• Rob1995
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:10:
Weet iemand of de DTL-632V200 een draaiende Swivel heeft ?
Nee, die zit muurvast.

Verwijderd

Ik ben van plan om een DTL-332M100 te kopen,
Afbeeldingslocatie: https://product.onetrail.net/3party/Cnet/small/FD5E892E-3093-4CA0-899F-D197D4ED31EC.jpg
Heeft er al ooit iemand één tegen de muur bevestigd ??
Kan de voet er af, ...

Verwijderd

Bummer... ik neig nu toch meer naar samsung , vindt zo een swifel toch rete handig aangezien ik nogal van "hoek" verander...

• JasperE
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:13:
[...]

Bummer... ik neig nu toch meer naar samsung , vindt zo een swifel toch rete handig aangezien ik nogal van "hoek" verander...
Bij de ikea heb je ook van die draaiplaten waar je je TV op kan zetten.

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 03:15
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:29:
Ik ben van plan om een DTL-332M100 te kopen,
[afbeelding]
Heeft er al ooit iemand één tegen de muur bevestigd ??
Kan de voet er af, ...
Yup de voet kan er natuurlijk af :D Zo hangt hij hier ook bij de MyCom.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:11:
[...]

Yup de voet kan er natuurlijk af :D Zo hangt hij hier ook bij de MyCom.
thx :)

Verwijderd

Sorry voor het ophalen van een oud topic, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Mirai DTL-632E500. Hij staat online 2e hands voor een leuk prijsje, maar ik kan op internet geen reviews vinden.

Alvast heel erg bedankt!
Pagina: 1