Toon posts:

Nog steeds GEEN Speedlinq VoiP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

gegevens:
Alcatel 706 voip
Speedlinq Comfort 6016 abonnement met bellen
KPN netwerk (blijkt Tiscali te zijn ???)

Na veel verschillende settings afgewerkt te hebben, heb ik eindelijk INTERNET .

In het Speedlinq-programmatje moest ik niet MIJN COMFORT abo opgeven maar ALL-IN !!!
(zoals ik hier ergens als tip kreeg ..dank u !!)

Nu kreeg ik mijn VoiP gegevens
-SIP
-User-ID
-Wachtwoord

vervolgens draai ik opnieuw het SPEEDLINQ programmatje, ditmaal MET de +bellen optie..
vuld de gegevens in... en.. $#@$#^&*# WÉÉR niet werken!!

m'n ADSL wel, maar de telefoon blijft dood.. ik wordt #@#$ ziek van die SPEEDLINQ

Ik dacht eerst nog dat het een aantal dagen kon duren dus wachte even af...NEE DUS

Ik kan ze óók NIET bellen want.. IK HEB #$#@%$# geen telefoon!! dank U Speed;linq..

Moet ik nog meer instellen dan de verstrekte gegevens ?? moet ik nog een aparte modem setup doen?? NAAST de speedlinq-programma??

H E L P !!

Wie heeft de helpdesk kunnen bereiken met hetzelfde probleem?? en kreeg de juiste oplossing ??

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je geen mobiel waar je mee kan bellen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je geen buren waar je even kan bellen ofzo? Als je geen mobiel hebt bv pven ;)

Zo moeilijk is het toch niet om dit soort oplossingen te verzinnen?

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 27-10-2006 16:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Het lijkt me beter om te zorgen dat hij de goede instellingen krijgt, en niet een manier te verzinnen hoe hij de HD kan bellen. Dit is namelijk zeer slecht voor de gezondheid!

Dus: mensen met kpn/comfort bellen abo; paas even de settings door... _/-\o_

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:21:
Het lijkt me beter om te zorgen dat hij de goede instellingen krijgt, en niet een manier te verzinnen hoe hij de HD kan bellen. Dit is namelijk zeer slecht voor de gezondheid!

Dus: mensen met kpn/comfort bellen abo; paas even de settings door... _/-\o_
Als speedlinq gewoon een goede organisatie had dan waren deze instellingen gewoon beschikbaar, dan wel op internet, dan wel in een papiertje die je ergens tijdens de procedure krijgt thuis gestuurd. Feit is dat ik hier een hoop Speedlinq topics als paddestoelen uit de grond zie schieten en vaak niet in de meest positieve zin van het woord. Dus ergens gaat er wat fout bij die club

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SkyCaptain
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 22:32
Je moet de speedtouch firmware en configuratie wizard downloaden van http://www.bns.nl/speedlinq/ daarna de modem flashen en de configuratie wizard draaien. Het is mij op deze manier gelukt om VOIP aan de gang te krijgen.
Oh ja je moet dan wel gewoon "comfort met bellen" kiezen en niet de All-in configuratie

[ Voor 16% gewijzigd door SkyCaptain op 27-10-2006 17:12 ]

AMD 2600,Inno3D 1660TI

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Misschien een hele stomme vraag... maar is je foon wel goed?
Als jij zegt dat je alles goed hebt ingesteld dan zou je (naar mijn idee) ook in het modem moeten kunnen zien dat hij goed verbonden is met de SIP.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ah kijk, daar hebben we wat aan...
Het is een balletent daar bij die gasten. Wil niet zeggen dat hier elk antwoord is: bel de HD maar. We moeten hun zoveel mogelijk mijden, en elkaar van info en settings voorzien. Als we het allemaal werkend krijgen, is SL een heel fijne ISP, welke tenminste normale prijzen heeft. Buiten de HD dan.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:09:
Ah kijk, daar hebben we wat aan...
Het is een balletent daar bij die gasten. Wil niet zeggen dat hier elk antwoord is: bel de HD maar. We moeten hun zoveel mogelijk mijden, en elkaar van info en settings voorzien. Als we het allemaal werkend krijgen, is SL een heel fijne ISP, welke tenminste normale prijzen heeft. Buiten de HD dan.
Yes !! Gewoon een eigen online helpdesk/forum opzetten voor en door users.
Die karige informatievoorziening is beleid. Wordt er lekker veel verdient aan de HD.

Verwijderd

Topicstarter
SkyCaptain schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:05:
Je moet de speedtouch firmware en configuratie wizard downloaden van http://www.bns.nl/speedlinq/ daarna de modem flashen en de configuratie wizard draaien. Het is mij op deze manier gelukt om VOIP aan de gang te krijgen.
Oh ja je moet dan wel gewoon "comfort met bellen" kiezen en niet de All-in configuratie
Bedankt voor de info...

Ja, ik heb de SpeedLINQ setting gedraait NA het modem eerst op de fabrieksinstelling terug gezet te hebben (óók een tip van GoT O-) )

Als ik de COMFORT setup draai .. HELEMAAL NIETS MEEER...... (comfort abo..)
Als ik de ALL-IN setup draai... WÉL internet.. géén VoiP

ps: de telefoon werkte wél op de KPN-Experia box..

@ Johnny mcclane: ROGER THAT!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
@ SkyCaptain:

Ik Download nu de link van jou en ga dat ook even uitproberen... O-)

Wat bedoel je met het modem flashen?? (reset naar fabrieksinstelling ??) dat van de pc ken ik wel, maar van het modem niet..

Kan/wil je mij de juiste volgorde procedure geven welke bij jóu werkte?? _/-\o_

mvgr Hans

edit-1:

Als ik de update will installeren krijg ik de melding dat dit er al op zit....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer,

Na VEEEEEEEL keer andere instellingen geprobeerd te hebben... en LAAAAng wachten eivdelijk zowel Internet áls VoiP voor elkaar.

Ik weet niet wat Speedlinq uitvogelt... maar probleemloos overschakelen moet je van HÚN niet verwachten.

Als je doet wat de (sumiere) handleiding zegt werkt het bij MIJ niet..

Na veel klooien blijk ik WÉL internet te krijgen via "tiscali"instellingen(ALL-IN) ipv mijn Comfort(KPN) aansluiting...

Ga je daarna VoiP installeren.. werkt het internet nog wel maar VoiP niet...

en dan ineens na een aantal dagen.. en maar wéér eens alle verschillende setups proberen.. HOERA VoiP lampje gaat aan en ik kan bellen.

Ditmaal met de COMFORT(KPN) setup.(zoals het zou horen..)

Vreemd genoeg doet de tiscali setup nog steeds internet geven..?????????? snap u?? ik niet...

Wees gewaarschuwd met speedlinq... je moet zelf VEEL doen /testen...

ps:

Een ieder die mij heeft geholpen, ideeën aanbracht, etc etc, MIJN HARTELIJKE DANK!!! _/-\o_

Verwijderd

Ik krijg binnekort dus ook 6mbit kpn based comfort abo + bellen.
Concluderend:
Draai eerst de adsl setup tiscali (all-in), voor inet, en dan de comfort setup voor voip?

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
ik heb het verhaal zitten lezen , en ga niet zeggen dat speedlinq een goede HD heeft

alleen heb ik meerder modems van hun met voip aangesloten en werkten gewoon gelijk

de setup cd die erbij zit is echt makkelijk

• SkyCaptain
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 22:32
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:24:
Ik krijg binnekort dus ook 6mbit kpn based comfort abo + bellen.
Concluderend:
Draai eerst de adsl setup tiscali (all-in), voor inet, en dan de comfort setup voor voip?
Nou begin oktober heeft mijn schoonmoeder (moet SpeelinQ toch ergens uit proberen) de modem met installatie CD gekregen. Hiermee lukte het niet om met KPN comfort internet aan de gang te krijgen (bellen kon nog niet wat dat kun je pas later aanmelden). Na bellen met de HD moest ik de All-in instellingen gebruiken voor het ADSL gedeelte.
Na een aantal weken was het zover om bellen te configureren alleen dat lukte niet, omdat ADSL via Tiscali ging en ik hiervan niet de VOIP instellingen kon gebruiken. Ook de KPN settings hielpen niet, ik kreeg een 403 error. Toen weer met de HD gebeld deze vertelde mij dat ik de firmware en configuratie programma van de site moest downloaden. Hierna eerst de firmware in de modem flashen en daarna configureren met het nieuwe configuratie programma en gewoon KPN comfort met bellen selecteren. Pas toen werkte het bellen via KPN.
Ik weet alleen niet of als je de firmware en de configuratie wizard gebruikt van de site de KPN comfort zonder bellen werkt voor de ADSL setup, want dat heb ik niet uitgeprobeert.

AMD 2600,Inno3D 1660TI

Pagina: 1