OSX font probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Heren, en dames.. ik heb het volgende probleem, naja ik niet.. een collega maar daar kom je zo wel achter :)

We werken hier op de studio met een aantal Mac's met OSX (ik draai versie 10.3.9 en mijn collega draait 10.4). Alles draait stabiel enzo en voor de fonts gebruiken we Suitcase X1.

Niks aan de hand zou je denken maar we hebben voor het project het font FF Scala nodig, en bij mij op 10.3.9 heb ik er geen problemen mee. Alleen op de 10.4 geeft ie de melding: There are fonts in the suitcase FF SCALA SC that conflict with fonts in the system fonts folder. To activate your fonts yo must manage the system fonts with the manage system fonts feature

dit terwijl het geen systeemfont is en ook niet geladen is.

kan iemand ons helpen?!

www.vdzande.com

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Er zijn een paar mappen die je even moet nalopen om te kijken of het echt geen systeem font is, er is een hele howto van extensis die zeker de moeite waard is om eens grondig door te lezen: http://dl.extensis.com/do...Best_Practices_in_OSX.pdf je snapt dan meteen veel meer van de font opbouw onder Os X. Kijk aan de hand van dit document even goed of dit font nergens in deze mappen staat.

Ik heb in onze studio de server versie van suitcase server opgezet, met een stricte import controle via fontdoctor. Dit is via een vpn gekoppeld over meerdere vestigingen wat echt veel problemen voorkomt met bv. dubbel of verschillende fonts, als jullie redelijk wat werkplekken hebben is dit zeker iets om over na te denken :).

Manage "system fonts" is trouwens een optie die je alleen in het uiterste geval wil inschakelen, het is beter om te zorgen dat je system fonts folders zo kaal mogelijk zijn en alles te laten beheren door Suitcase.

[ Voor 12% gewijzigd door leon1e op 27-10-2006 16:25 ]