[iBook G4] <fn> toetscombinaties werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025
Hey!

Sinds vorige week heb ik een vreemd probleempje op mijn iBook G4. De <fn> toetsencombinaties (helderheid, volume en eject) werken niet meer.
Het probleem wordt niet veroorzaakt door een defecte <fn> toets, aangezien de volume en eject toetsen op mijn Apple keyboard ook niet werken wanneer ik deze aansluit.

Ik gok er dus op dat het probleem binnen OSX veroorzaakt wordt. Binnen de system preferences kan ik echter geen instellingen vinden die me hierbij kunnen helpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze toetsen weer aan de gang kan krijgen?
Alvast bedankt voor enige hulp!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Onder Sys Prefs - Keyboard & Mouse - Keyboard, staat een optie waarbij je ervoor kan kiezen F1-F12 te gebruiken voor Software functies. Staat deze optie bij jou aan of uit?

Launching containers into space

• Remz-Jay
De optie staat momenteel aangevinkt (When this option is selected, press the Fn key to use the F1-F12 keys to control hardware features)

Het maakt echter geen verschil of ik de optie aan of uitvink, de functies werken bij geen van beide (zowel met als zonder Fn toets ingedrukt, en op mijn Apple keyboard). De normale F-toets functies (zoals F5 voor refresh etc.) werken wel gewoon.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

apart... werken ze onder een andere useraccount wel gewoon?

Launching containers into space

• Remz-Jay
Hmmm, dat is een goeie vraag.. ik heb maar 1 user account op mijn iBook. Ik zal voor de grap eens een nieuw account aanmaken en kijken wat er dan gebeurt!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
zet anders de optie uit, reboot, en zet em dan weer aan

PSN: djmurcielago

• Remz-Jay
Na het aanmaken van een nieuw account werken de toetscombinaties op het nieuwe account nog steeds niet.
Op mijn oorspronkelijke user account zijn ze echter op magische wijze wel ineens weer gaan werken, en daar ging het uiteindelijk toch om :D

Dus, bedankt voor de tip,het probleem lijkt opgelost :)
Pagina: 1