Lijkt mij ook sterk dat een Creativekaart high-end is, maar de gouden contacten solderen wel een stuk beter dan plastic, ik soldeer namelijk altijd mijn line kabels rechtstreeks aan de geluidskaart. Ik heb een hekel aan die kleine jack-plugjes en fragiele aansluitingen die slap worden op den duur. En de S/N ratio is ook beter van de X-Fi, namelijk 109db over elk kanaal, van mijn SB-Live naar Audigy2ZS was ook al duidelijk waar te nemen. Maar ik heb het geheel dan ook wel aan een DIY eindtrap hangen met degelijke KEF luidspekers. Overigens blijkt uit testen dat het geluid van deze creative X-Fi behoorlijk lineair is. De kwaliteit van de output scheelt echt niet zoveel t.o.v professionele audiokaarten maar daar betaal je ook vooral voor de hoeveelheid inputs/outputs en onboard DSP's. Een externe geluidskaart is dan weer beter in verband met interferenties binnen in je PC maar dat is hier niet echt relevant. Als je een beetje handig bent haal je uit zo'n creative zeer goeie sound. Daarnaast is de nieuwe EAX stuff ook wel weer ff geinig om uit te proberen.
Maar bedankt voor het antwoord iig, kan ik overgaan op bestelling
[
Voor 3% gewijzigd door
BruT@LysT op 27-10-2006 15:46
]