[IE6] sessions worden niet aangenomen van sommige sites.

Pagina: 1
Acties:

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40
Heb hier een probleem, waar ik de vinger maar niet kan opleggen..

het betreft een installatie van MCE (fris, net geïnstalleerd). Waarvan de browser van sommige sites niet de session wil toepassen. Sommige sites werken de sessions wel (vaak ASP) maar sommige sites ook gewoonweg niet.

heb alles zo'n beetje afgezocht op google, maar kom telkens uit PHP session problemen (idem met deze forum). De webpagina kan het niet zijn, want op andere XP systemen met IE6 gaat dit wel goed.

heb het volgende al geprobeerd:
• Alle instellingen naar default zetten.
• Vragen om cookies en indirectie cookies (vraagt overal behalve bij de site(s) in kwestie :? )
• Nieuwe installatie
• google.nl, google discussions, got afzoeken met de volgende keywords
• • geen, sessies, ie
• • no, sessions, ie, some, sites
• • no, sessions, ie
• Nieuwe gebruiker (dus nieuw profiel).. ook niet..

kortom. waar ik ook na zoek, ik kan het antwoord maar niet vinden. Nu hoop ik op dat iemand van jullie iets heeft van "Ohh. dat.. dat moet je zo en zo doen...", want ik weet het even niet meer. :'(

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Hoe weet je (zo) zeker dat het om sessies gaat ?
Krijg je nog een foutmelding ?
Wat zijn de symptomen ?
Wordt er misschien nog iets gelogd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nIghtorius
lier schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:31:
1. Hoe weet je (zo) zeker dat het om sessies gaat ?
2. Krijg je nog een foutmelding ?
3. Wat zijn de symptomen ?
4. Wordt er misschien nog iets gelogd ?
1. Omdat de betreffende site redirect naar een andere site als er geen sessie is.
2. Nee, geen enkele foutmelding. gewoon die redirect.
3. Had ik maar wat symptomen die hieraan vooraf gingen..
4. Nee, niks word gelogged.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Wil je dan ook nog met ons delen om welke site het gaat ?
Heb je misschien ook al getest met een andere browser (ik neem aan dat je die wel kan installeren ?) ?
Weet je zeker (nogmaals, sorry...) dat het om sessie gaat en (bijvoorbeeld) niet om cookies ?
Sessies zijn server side, cookies clientside...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nIghtorius
lier schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:00:
1. Wil je dan ook nog met ons delen om welke site het gaat ?
2. Heb je misschien ook al getest met een andere browser (ik neem aan dat je die wel kan installeren ?) ?
3. Weet je zeker (nogmaals, sorry...) dat het om sessie gaat en (bijvoorbeeld) niet om cookies ?
4. Sessies zijn server side, cookies clientside...
1. het gaat om b.v.: http://www.hurry-up.nl onder het kopje gastenboek. Als daar zeg maar een bericht wil posten word ik omgeleid naar www.disney.nl

2. Firefox doet dit wel goed. Maar ook IE6 op andere computers doen dit goed. Maar sommige sites waar ook sessies gemaakt worden werken goed.

3. Ja, heel zeker.
4. Weet ik, maar een client krijgt vaak wel een session id. deze lijkt ie niet te krijgen.