Hotmail markeert email van eigenmailserver als spam

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• drjake
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het opzetten van een eigen VDS-server bij Lycos. Los van wat sommigen van lycos vinden is het me goed gelukt een volwaardige server op te zetten met daarop een webserver, mailserver en nog wat andere zut. Het geheel op een linux doosje met een Debian Sarge inhoud.

Mijn vraag gaat over de mail server. Ik kan met deze mail server gewoon mail ontvagen en verzenden voor alle domeinen die erop staan en naar toe verwijzen. Maar hotmail blijft om de een of andere reden mijn mails markeren als spam, terwijl dit voorheen (voor de verhuizing van een shared hosting naar de VDS) nog niet zo was.

Mijn VDS server, heeft een ip, 84.244.x.x gekoppeld aan een domeinnaam, zowel forward als reversed.

Ik host daarop een ander domein dat ik aan de server gekoppeld met behulp van de Lycos DNS manager (webinterface voor de dns records). Ik heb daar ook een SPF record aan toegevoegd met de volgende inhoud:

TXT v=spf1 a mx ~all

Ook voor het domein van de VDS heb ik hetzelfde SPF record toegevoegd. Verschillende testen op internet laten zien dat dit goed is. Ik krijg helaas de header niet uit hotmail, maar bij gmail staat het volgende:

Received-SPF: pass (google.com: domain of webmaster@xxxx.net designates 84.244.x.x as permitted sender)

Het lijkt dus in orde te zijn. Maar hotmail vind van niet, en aangezien een groot aantal gebruikers van onze site een hotmail adres hebben is het wel prettig is niet alles in de spam verdwijnt.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 0% gewijzigd door drjake op 27-10-2006 14:19 . Reden: Ik geloof dat ik het verkeerde forum heb gebruikt, dacht dat het niet waardig genoeg was voor "proff netwerken en server" maar misschien hoort het daar beter thuis? Sorry mods! ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tja, hotmail (en ook Gmail bijvoorbeeld) markeren mail van private- ip ranges vaak als spam, daar hebben ze blijkbaar een database van.
Gewoon de mailserver (mailrelay) van je provider gebruiken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ga hier eens even rondstruinen...
http://postmaster.msn.com/

• drjake
  • Niet online
Oke, heb de hotmail headers nu ook te pakken:
Heb even geprobeerd de persoonlijk adressen eruit gehaald, mochten ze nodig zijn, dan laat maar even weten! Bedankt alvast!

X-Message-Status: n:0
X-SID-PRA: Webmaster <webmaster@xxx.net>
X-SID-Result: TempError
X-Message-Info: txF49lGdW41VEeSdVuFmkQa3J5DgIsXmhl9nNLQ5Bso=
Received: from xxx.xxx.com ([84.244.xx.xxx]) by bay0-mc8-f18.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.2444);
Fri, 27 Oct 2006 02:18:19 -0700
Received: from UebiMiau (localhost [127.0.0.1])
by xxx.xxx.com (Postfix) with SMTP id 92FBA244D2A3
for <xxxx@hotmail.com>; Fri, 27 Oct 2006 11:18:18 +0200 (CEST)
Received: from client 165.146.224.170 for UebiMiau2.7 (webmail client); Fri, 27 Oct 2006 11:18:17 +0100
Date: Fri, 27 Oct 2006 11:18:17 +0100
From: "Webmaster " <webmaster@xxx.net>
To: xxxx@hotmail.com
Reply-To: "Webmaster " <webmaster@xxx.net>
Subject: Hallo!
X-Priority: 3
X-Mailer: UebiMiau 2.7.2
X-Original-IP: 165.146.224.170
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-MSMail-Priority: Medium
Importance: Medium
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1";
MIME-Version: 1.0
Message-Id: <20061027091818.92FBA244D2A3@xxx.xxx.com>
Return-Path: webmaster@xxx.net
X-OriginalArrivalTime: 27 Oct 2006 09:18:20.0055 (UTC) FILETIME=[D8033A70:01C6F9A8]

• drjake
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Een mailtje naar hotmail is de deur al uit!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
drjake schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:36:
[...]
Bedankt voor de tip! Een mailtje naar hotmail is de deur al uit!
Dat is inderdaad een aardig begin.. :)
Wat me net nog wel opviel was deze regel:
X-SID-Result: TempError
Dat is in ieder geval niet zoals het hoort, het líjkt een SPF-fout aan te duiden, maar voor hetzelfde geld, gaat er bij Microsoft toch iets niet goed hoor. Daar zou je anders nog even op moeten zoeken.
Hier heb je nog twee SPF-testers, die kan je allebei eens proberen..
http://www.dnsstuff.com/pages/spf.htm
http://www.kitterman.com/spf/validate.html

[ Voor 18% gewijzigd door MadMurdock op 27-10-2006 14:40 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe groot is de kans dat hotmail SPF gebruikt als microsoft SenderID bedacht heeft?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Zolang je geen zakelijke internetlijn hebt met een fixed IP, zal je altijd problemen houden.
Kunnen kort en lang over lullen, maar het is gewoon zo.

kijk maar eens naar de SPAM-check op www.dnsstuff.com, als je in de SORBS-IRBL staat, krijg je dit probleem niet zondermeer opgelost.

• drjake
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:42:
Hoe groot is de kans dat hotmail SPF gebruikt als microsoft SenderID bedacht heeft?
Vergis ik me nu? Ik geloof dat SPF en Sender ID toch (min of meer) gelijke DNS entries zijn?

Overigens had ik die testen al geprobeerd en lijkt alles in orde te zijn. Ik ga nu nog even inderdaad achter die X-SID-Result: TempError aan. Misschien een time-out error ergens.

overigens de resultaten van de testen:
Processing SPF string: v=spf1 a mx ~all.
Testing 'a' on IP=84.244.xx.xxx, target domain xxx.net, CIDR 32, default=PASS. MATCH!
Testing 'mx' on IP=84.244.xx.xxx, target domain xxx.net, CIDR 32, default=PASS.
Testing 'all' on IP=84.244.xx.xxx, target domain xxx.net, CIDR 32, default=SOFTFAIL

Alleen op "all" gaat er iets mis dus. misschien die er even uitgooien.
Bedankt alvast!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

drjake schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:50:
[...]

Vergis ik me nu? Ik geloof dat SPF en Sender ID toch (min of meer) gelijke DNS entries zijn?
Hmm, je hebt gelijk. Er stond me iets bij dat microsoft weer iets anders had bedacht.. Ik heb niets gezegd :+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• drjake
  • Niet online
Pannenkoekkie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:46:
Zolang je geen zakelijke internetlijn hebt met een fixed IP, zal je altijd problemen houden.
Kunnen kort en lang over lullen, maar het is gewoon zo.

kijk maar eens naar de SPAM-check op www.dnsstuff.com, als je in de SORBS-IRBL staat, krijg je dit probleem niet zondermeer opgelost.
Ik heb een VDS server met een fixed IP in het lycos datacentre. Dus dit lijkt met niet het probleem.
Voor alsnog schiet me 1 ding te binnnen: Hotmail heeft de DNS gecached, dus wellicht nog niet sommige SPF records van mij meegenomen. Even de reactie van hotmail afwachten dus...

Bedankt allemaal!

• drjake
  • Niet online
Ik wou even laten weten, ook als tip voor de volgende, dat dat inderdaad het probleem was.
Microsoft heeft snel gereageerd op de mail en verteld dat een mailtje sturen naar:

senderid(at)microsoft.com

Met de vraag om hun cache bij te werken. Wel fijn dat ze zo snel en adequaat reageren.
Bedankt voor al jullie hulp!

EDIT:
Sorry voor de late reacties, zit hier op een GPRS verbinding in Z-Afrika te internetten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door drjake op 27-10-2006 17:00 ]

Pagina: 1