Toon posts:

Zalman NBF47 op een Asus A8N-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen of de combinatie van een NFB47 op een Asus A8N-E gaat passen.
De originele actieve chipsetcooler is overleden, hij start niet meer op en moet m altijd een zet geven.
Een zalman NB47J zal wel gaan passen wat betreft de ruimte maar deze wordt niet aangeraden zoals ik al in andere topics heb gelezen.
Maar misschien heeft iemand een beter idee, vertel het me.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Je zou enkel de fan kunnen vervangen. Dat heb ik ook gedaan met mijn moederbord (DFI nF3 ultra-d) en hij loopt weer als een zonnetje.
Of je koopt een vervangende heatsink met fan. Bijvoorbeeld deze
van Coolermaster. (Pricewatch)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Er zijn idd genoeg alternatieven te vinden (met een beetje moeite en inzet...). Wat je ook kan doen is Asus mailen, die sturen je als het goed is een nieuwe toe (zonder kosten).

Bovenstaande optie (door Arno E) zal moeten voldoen.

Instagram / YouTube

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Ikzelf heb er de NB47J op zitten. En mijn systeem draait prima.
Ik heb wel een VF700 op m'n videokaart zitten die lucht over de NB47J blaast. misschien dat dat nog at scheelt.

De NFB47 ken ik niet, maar hij zal best passen. Je kan hooguit problemen krijgen met je videokaart.
Vooral de snelle kaarten zijn vrij lang.
Ik zou zeggen pak eens ene lineaal en ga eens meten hoeveel ruimte je over hebt.

• Avalaxy
  • Laatst online: 30-01 00:03
Hey wat toevallig :)

Ik ga morgen ook de NB47J halen (die coolermaster gaat echt niet passen met mijn 7900gt, ik vrees dat ik van die zalman ook wat vinnetjes af moet vijlen want er zitten condensatoren van mij graka in de weg). Ook heb ik hier nog een vf700 liggen, die er ook morgen op gaat, en ook heb ik een A8N moederbord (wel een SLI). Ik hoop dat het gaat passen met die NB47J. Je kan een nieuwe chipsetcooler aanvragen bij Asus (heb ik ook gedaan, 2 dagen geleden binnengekomen) en dan krijg je precies dezelfde cooler (ik had nog wel een stillere gevraagd 8)7 ). Maar ik denk dat je beter voor de passieve zalman oplossing kunt gaan. Wel iets warmer, maar liever dat dan een klein rot fannetje dat op 6250 rpm draait 8)7 . IMO

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 18:40
Ik wilde ook een NB47J monteren, maar mijn 1800XT zit echt ontzettend in de weg. Ik denk flink wat weg te moeten freezen voordat ze samen zouden passen, en ik denk niet dat dat goed is voor de koeling.

• Avalaxy
Leech_NL schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:20:
Ik wilde ook een NB47J monteren, maar mijn 1800XT zit echt ontzettend in de weg. Ik denk flink wat weg te moeten freezen voordat ze samen zouden passen, en ik denk niet dat dat goed is voor de koeling.
vrees ik ook :(, die nForce 4 chipset worden al nogal warm... Maargoed, ik zet wel een vf700 op mijn GPU, dan blaast die zoals in bovenstaande posts beschreven een beetje op mijn passieve zalman ding. Waarom maken ze die videokaarten zo lang man :S 8)7

edit: ik heb hem nu voor me liggen, net even langs Alternate geweest :). We zullen eens zien hoeveel er afgesneden mag worden... Denken jullie dat het erg uit maakt als er wat ribbetjes af zijn, ik heb wel een nForce 4 chipset.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 04-11-2006 14:07 ]

• Avalaxy
even een nieuwe post, wel zo makkelijk. Ik heb sinds vanmiddag mijn NB47J binnen.

Ik dus hard aan de slag met mijn hele pc uit elkaar halen en alle stock coolers vervangen door arctics en zalman's. Ook dus NB47J zit er nu dus op. En ik moet tot mijn verbazig zeggen dat het heel mooi paste, en ik niks heb weg hoeven halen. Ik hield zelfs nog wat ruimte over :).

Even wat foto's geschoten en een klein logje gemaakt. Je kunt hier even klikken als je het wilt zien.

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 12:00
Aangezien er nogaltijd geen antwoord is gegeven op de vraag, dacht ik maar om even te zeggen dat een NBF47 wel degelijk op een A8N-E past, ik heb het namelijk zelf. Maar eigenlijk ligt het meer aan de grafische kaart (een dual slot past misschien niet!).
ps: mijn grafische kaart is een X800GTO2

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 12:00
Ik post hier maar wat pics zodat je zelf kan zien of het past bij jou.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3714/2374.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3714/2375.jpg
meer uitleg hier
Pagina: 1