internet op al mijn computers

Pagina: 1
Acties:

• estherdg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-12-2021
sinds gisteren heb ik een notebook en het is de bedoeling dat daar ook internet op komt.
mijn moeder heeft één modem, met één aansluiting voor een pc.

hoe kan ik het beste internet krijgen voor 2 pc's en een notebook?

zelf dacht ik aan een router, maar ik weet niet veel over dit soort zaken. Graag wil ik bevestiging of een andere optie.

heel erg bedankt alvast.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
ja, je sluit gewoon een router aan op het modem, en verbind hieruit alle pc's.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Heb je een inbelmodem of een ADSL/Kabel Modem. Als je een ADSL/Kabel modem hebt, kan je achter dit modem een router hangen. Die router verdeelt vervolgens voor jou het internet naar de verschillende computers. Beetje modem kost niet veel geld, als je een laptop hebt zou het misschien ook leuk zijn om draadloos te kunnen internetten, dan moet je op zoek naar een WLAN modem. Deze zou het bijvoorbeeld goed kunnen doen. (Heb ik zelf ook :))

Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door SierdW op 27-10-2006 14:12 ]

Verwijderd

je kunt eens informeren via je provider of die ook modem/routers verkopen eventueel ook nog met Wireless en dit voor je aanleggen.

De goedkopere optie is er zelf een kopen en deze zelf of door een kennis ipv de oude modem te zetten en te configureren.

Verwijderd

indien je Telenet hebt (abbo's vanaf 42€/maand) kan je achter je router ook gewoon een switch hangen, dan krijg je 2 externe IP-adressen toegekent van Telenet. Dit werkt dacht ik wel enkel bij Telenet, dus ik zou sowieso een router nemen. Als je later dan overschakelt naar een andere provider, dan kan je het toestel nog herbruiken.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 09:18
ester,

Wat zou je zelf graag willen?

Met je laptop aan een draadje (als je laptop alleen maar op je bureau blijft staan)

of zou je ook vanaf de bank / tuin willen internetten? dan zou je een router kunnen kopen die draadloos ondersteunt (die routers hebben dan meestal ook een antenne (zo'n spriet))

informeer eerst even bij je moeder wat jullie internet aanbieder is, dan kunnen we op basis daarvan je informeren wat voor router voor jou een prima keus zou zijn

Succes...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-03 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topic komt vast beter tot zn recht in Netwerken.

(misschien een beetje een n00b-vraag, maar het is gepost door een nieuwe user, dus doe een beetje vriendelijk ;))

move OH >> Netwerken

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oscar the Grouch schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:00:
(misschien een beetje een n00b-vraag, maar het is gepost door een nieuwe user, dus doe een beetje vriendelijk ;))
offtopic:
En door een vrouw O-)

Verder is eigenlijk alles al gezegd.. Simpel routertje, al dan niet met wlan zal wel voldoen..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ten eerste moeten we inderdaad weten of er met kabels moet worden gewerkt of met draadloos netwerk.

Afhankelijk daarvan kan er op zoek worden gegaan naar een router en/of WLAN-receivers voor de clients die een dergelijke receiver nog niet aan boord hebben.

Verder moet er redelijkerwijs bekend zijn wie de provider is, welk modem er nu staat en met welke aansluitingen (want een SpeedTouch 510 USB sluit je liever niet aan op een aparte router).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hij is nog niet gepost dus ik doe het maar even ;

Hoe deel ik Internet ?

Staat ook een hoop in voor je eigen beeldvorming :)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Ik kan alleen toevoegen dat ik persoonlijk niet meer voor een "te" goedkope router zou gaan. Mijn ervaring met die dingen is dat die weleens gaan hangen. Ik heb nu thuis een routertje met printserver van US Robotics en die heeft (gelukkig zelden) hier ook last van.

Ik denk dat ik, mocht ik ooit nog een routertje gaan kopen, voor een 3com zou gaan o.i.d. Beter een paar tientjes meer uitgeven voor iets wat probleemloos werkt dan jezelf gaan ergeren aan een hangende router. (Zeker als je in Amersfoort op je werk zit en je even iets nodig hebt van je servertje is het vervelend als je routertje, in Utrecht, hangt.)

Maar als je het niet erg vind om een routertje af en toe eens te resetten (gebeurt natuurlijk niet dagelijks of wekelijks), dan kun je best voor zo'n goedkoop ding gaan.

• estherdg
ok, bedankt allemaal :D

het is niet handig, denk ik, om een wireless router te gebruiken aangezien alleen mijn notebook dat kan ontvangen (er moeten ook twee pc's waaronder een win98 gebruik van maken), of zit er op wireless routers ook een mogelijkheid om kabels aan te sluiten?

mijn opa heeft er nog eentje liggen, XD dus ik ga het eerst daar mee proberen, als dat niet werkt moet ik er eentje aanschaffen...

oh en sorry voor mijn n00bness, ik ben idd nogal een leek. ^____^;;
mijn (moeders -__-) huidige modem is een alcatel speedtouch.

nogmaals bedankt voor jullie reacties. :)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Bijna elke draadloos router (echt tot nu toe maar 1 tegen gekomen) heeft een mogelijkheid om minstens 1 pc bekabeld aan te sluiten. Wel zo handig mocht je je wifi verbinding verkloten op de router dat je even met je kabel kan inpluggen en je wijzigingen ongedaan kan maken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 16:36
estherdg schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:59:
huidige modem is een alcatel speedtouch.
weet je ook een typenummer? Zoals iemand al opmerkte zijn er ook modems met alleen USB aansluiting en daar heb je niks aan met de meeste routers.

Wireless routers hebben eigenlijk altijd wel een paar poorten om pc's via een kabel aan te sluiten, dat is dus geen probleem.

offtopic:
@BazzH: om welk model gaat het precies? Ik zoek namelijk een nieuw modem/router en de USR9108 ziet er wel interessant uit. Maar als hij 1x per maand hangt, gaan we er al op vooruit, want de oude set (speedtouch 516+asus wl-500g in AP-mode) hangt ong. elke 2 dagen...

[ Voor 9% gewijzigd door Raynman op 28-10-2006 18:02 . Reden: typo ]

• estherdg
ah, ik weet het typenummer niet, dat moet ik dan weer opzoeken. bleh.

k heb een nieuw modem gekregen, een tomson speedtouch multi-user. ongeveer hetzelfde als mijn oude modem, maar een iets vernieuwde versie met 4 uitgangen. (voor 4 pc's)

k ga em vanavond installeren en hoop dat ie werkt.

bedankt allemaal voor jullie hulp.

owja, als iemand nog op zoek is naar een simpel ethernet modem...
Pagina: 1