Toon posts:

[Powerbook G4] Huidige marktwaarde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Macfans,

Sinds kort heb ik thuis een powerbook G4 op proef, het is volgens mij een 1,66 ghz 15" met superdrive en 80gb harde schijf. In ieder geval een van de laatste edities van de power processor. Binnen korte tijd moet ik beslissen of ik dit apparaat wil behouden. Aangezien ik zeer gecharmeerd ben van het uiterlijk maar ook zeker van het innerlijk, ben ik van plan dit wel te gaan doen. Het enige heikele punt is de prijs, ik heb namelijk totaal geen benul wat deze laptop op dit moment nog waard is, zeker met het in acht nemen van de nieuwe generatie Mac's. Uiteraard heb ik al op internet gezocht, maar zeker in NL zijn er weinig te vinden, in de USA al iets meer, maar heb me laten vertellen dat de nieuw prijzen daar anders liggen dan hier.

Graag van jullie het volgende:

- voordelige prijs
- maximale prijs
- prijs wat je er zelf voor zou geven
- advies, Macbook nieuw kopen met intel, of toch deze power pc.

Alvast ontzettend bedankt

Verwijderd

Minimale prijs voor het laatste model PowerBook 15" ligt rond de 1200 euro. Zie ook hier

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:15:
Minimale prijs voor het laatste model PowerBook 15" ligt rond de 1200 euro. Zie ook hier
Is dit echt betrouwbaar... vind de prijzen namelijk echt aan de hoge kant, terwijl mij deze G4 werd aangeboden voor 900 euro, dat ik ook aan de hoge kant vond!

Maar goed... als dat echt zo is, lijkt me 900 toch goed betaalbaar.

In ieder geval bedankt voor je hulp + link!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:55:
[...]

Is dit echt betrouwbaar... vind de prijzen namelijk echt aan de hoge kant, terwijl mij deze G4 werd aangeboden voor 900 euro, dat ik ook aan de hoge kant vond!

Maar goed... als dat echt zo is, lijkt me 900 toch goed betaalbaar.

In ieder geval bedankt voor je hulp + link!
900 euro voor de laatste versie van de PowerBook is echt een hele goede prijs voor wat je krijgt (s-video, hi-res, dvi, firewire 800, dual-layer sd, backlight tb).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk anders eens Hardware Taxaties - Deel 31
de taxateurs aldaar kunnen je er vast verder mee helpen :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Bovendien draaien die G4 laptopjes nog best rap, mits je er maar een berg geheugen in prakt. Voor mijn dagelijkse werk volstaat m'n iBook G4 met 1.5GB RAM ruim voldoende. Zelfs met een stuk of vijf redelijk zware applicaties open draai ik zonder problemen en slowdown door.

Liege, liege, liegebeest!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 19:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik heb zelf een Powerbook 12" G4 1.5 Ghz, 768mb ram, en ik kan er al 1.5 jaar goed mee uit de voeten.
Thuis staat hij in clamshell, met een 20" widescreen, en dat kan hij perfect aan.
(de fans gaan wel wat eerder harder draaien, maar dat lijkt me logisch)
Safari,Mail,Itunes, en msn staan altijd aan.
photoshop erbij en iPhoto geeft geen problemen.
"on the road" gebruik ik alleen safari en mail.

Ik zit voorlopig echt niet te denken aan een andere of een upgrade.

Naar mijn idee blijf je met een Mac de preformance langer vasthouden dan bij een pc.
Als ik in het verleden een pc kocht, zat ik toch echt naar een jaar te denken van: zo andere videokaart, ram erbij enz.
Daarom is het ook zo dat de prijzen van een apple gemiddeld een stuk hoger liggen dan die van een 2de hands pc, toen net de macbooks kwamen kon ik nog steeds een goede prijs krijgen voor mijn powerbook, maar ik heb daar niet de neiging toe (gehad) omdat hij nog steeds in mijn behoeften voldoet.

Kortom, met die powerbook kun je echt nog een tijd vooruit, en voor die prijs is dat zeker een koopje.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Ik heb deze machine vanaf 23 november 2005 (verjaardagcadeau 8)) en ik werk er nog steeds op zoon 8 uur per dag (even tijdelijk heb ik hem aan de kant gezet omdat ik een MacBook had gekocht (zie sig) maar ik miste toch de resolutie van het scherm).

Vanavond gaat mijn ouwe vertrouwde PowerBook G4 1,67 weer meer naar Arnhem om daar een dikke 6 uur liveset vol te houden zonder ook maar 1x te mokken en daarom: I love this machine!

Ik heb inmiddels een vervanger hiervoor besteld, nieuwe MacBook Pro 15" 2.33 maar ik blijf deze gewoon ernaast houden omdat ie idioot snel is met bijvoorbeeld Photoshop, echt wel sneller dan een MacBook Pro! Ik moet ook deze machine blijven gebruiken voor de muziekprogramma's die nog niet over zijn op UB.

900 a 1000 euro vind ik een schappelijke prijs ligt eraan of ie nog netjes is.

offtopic:
Tweedehandsmac is idd een verzameling overpriced spullen, ik zet er wel eens wat op voor een normale prijs en dan ben ik het gelijk kwijt terwijl bekenden soms 2 maanden bezig zijn om iets simpels te verpatsen omdat ze de prijs te hoog hebben staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 27-10-2006 18:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1