[Excel] Verkopen per week en per maand in een grafiek

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Ik heb een excel sheet met alle verkopen. Bij elke verkoop staat het weeknummer en de maand vermeld.

In een grafiek wil ik op de voorgrond alle verkopen per week en daarachter de verkopen per maand, is dit haalbaar? Zo ja, hoe?

thunderstruck

Verwijderd

Zoek even op draaitabel (of pivot table in de engelse versie)

• Chandler479
Ik krijg het zonder problemen in een draaitabel, maar om dit dan in een grafiek te krijgen is wat moeilijk. Dit zit hem dan vooral in het presenteren van week en maand getalen in dezelfde grafiek en dit dan met twee verschillende weergaven.

Bijvoorbeeld twee lijnen, een balk en een lijn. etc.

thunderstruck

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Twee reeksen is geen probleem, verschillende reeksen op 2 y-assen ook niet. Twee x-assen gaat niet werken, tenzij je twee losse grafieken over elkaar heen plaatst. Om het in één grafiek te krijgen zul je dus eerst de x-waarden op een of andere manier moeten samenbrengen, en om er dan ene grafiek van te maken is echt niet lastiger dan de wizard volgen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

volgens mij: rechtermuis > pivotchart

• Chandler479
niesje schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:36:
Twee reeksen is geen probleem, verschillende reeksen op 2 y-assen ook niet. Twee x-assen gaat niet werken, tenzij je twee losse grafieken over elkaar heen plaatst. Om het in één grafiek te krijgen zul je dus eerst de x-waarden op een of andere manier moeten samenbrengen, en om er dan ene grafiek van te maken is echt niet lastiger dan de wizard volgen.
Wat je dus zegt is, het zou geen probleem zijn wanneer het ging om twee verschillende verkopen in een grafiek, bijv. auto's en fietsen, maar de totale verkopen verdeeld per maand en per week is zo gauw niet mogelijk.

Op wat voor manier kunnen deze samengebracht worden en hoe zou ik ze over elkaar heen kunnen plaatsen?

thunderstruck

Pagina: 1