Toon posts:

Net Mandrake 7.2 geïnstalleerd!Ff wat vragen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Linux Mandrake v7.2 geïnstalleerd! Alles ging goed enzo, te gek! Ik had wat problemen verwacht, maar het liep gewoon als een trein.

Nu nog wat vragen:
1. Ik heb mijn MP3's op een FAT32-schijf staan. Hoe kan ik die benaderen vanuit Linux om ze te kunnen spelen?
2. Zal dit problemen geven voor Windows98 SE?
3. Ik gebruik voorlopig Licq in Linux. Maar een bericht naar een offline user sturen duurt laaaaaaaang. Zijn er betere versies en zo ja, welke? En waar vind ik ze?
4. Hoe kun je programma's in Linux het veiligst uninstallen?
5. Hoe kun je tussen window managers switchen? Ik gebruik nu KDE (als default geïnstalleerd), maar Gnome staat er ook op en die wil ik wel eens checken.

Voor de rest ziet Linux er heel cool uit! Al gebruik ik het nog maar een dik uur ;)!

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Mandrake is een Distributie die eigenlijk gewoon RedHat is met van alles dr op en dr aan + een aantal configuratie programma's gemaakt door Mandrake. Voor newbies is dit aan de ene kant goed, maar aan de andere kant leer je dr niet echt veel van ..

Maar goed, .. in ieder geval blijven de vragen zo in ieder geval simpel :)

Je Windows Fat(32) partities worden automatisch gemount door Mandrake tijdens het booten .. je kan bijvoorbeeld je Windows C: partitie vinden in /mnt/win_c . . en zo dus je D: partitie in /mnt/win_d .

Windowmanager kan je instellen met wm-config-capplet of anders gewoon handmatig in /usr/share/xf[nogwat]/wm.conf invoeren .
8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 15:09 schreef violator_ het volgende:
Mandrake is een Distributie die eigenlijk gewoon RedHat is met van alles dr op en dr aan + een aantal configuratie programma's gemaakt door Mandrake. Voor newbies is dit aan de ene kant goed, maar aan de andere kant leer je dr niet echt veel van ..
Blijkbaar niet, want
Windowmanager kan je instellen met wm-config-capplet of anders gewoon handmatig in /usr/share/xf[nogwat]/wm.conf invoeren .
8-)
zegt me eigenlijk geen hol! ;)
Maar ja, ik werk er nog maar een uurtje mee. Dat zal ik wel allemaal te weten komen. Ff checken of ik mijn FAT-schijven kan benaderen.
Zijn ze dan alleen read-only of heb ik volledige toegang?

Verwijderd

1. Mandrake mount als het goed is automatisch je windows schijf in /mnt/windows of zoiets.
2. Dit heeft voor windows geen consequenties.
3. Je kunt onder gnome gnomeicu (http://gnomeicu.sourceforge.net) gebruiken of kxicq (http://kxicq.sourceforge.net)
onder kde er zijn ook nog wel andere icq-proggies, maar deze vind ik het makkelijkst.
4. Uninstall de rpm met gnorpm, kpackage of rpmdrake.
5.uitloggen uit kde en dan bij het opnieuw inloggen als windowmanager gnome kiezen.

Verwijderd

ik wil ook aan "de Linux", nu vroeg ik me af of ik ook NTFS partities kan "mounten"?

Verwijderd

ik wil ook aan "de Linux", nu vroeg ik me af of ik ook NTFS partities kan "mounten"?
NTFS partities kun je ook mounten onder linux, maar alleen ReadOnly mode wordt ondersteund. Er wordt nog gewerkt aan read/write mode (als ik het goed heb).

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Er is wel een write versie voor NTFS (alleen NTFS versie 4, dus niet 5 die bij Win2k zit) en die is under MAJOR construction.
Dus klein filetje schrijven zo nu en dan zal wel lukken, maar als je wat meer gaat doen dan dat zal je snel zware data corruption krijgen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Onder mandrake 7.2 kun je Gnome als volgt opstarten:

startx Gnome (let op de hoofdletter)

Zo ook:
startx kde :)

en er zijn nog meer WM's, (als je het script gekijkt weet je hoe je ze moet opstarten)

Verwijderd

NTFS mount en diverse ICQ-klonen zijn onderdeel van de volledige mandrake 7.2 installatie.
Pagina: 1